شمخانی در تماس تلفنی با همتای روس:

افزایش هماهنگی ایران و روسیه در مقابل مداخلات آمریکا در سوریه ضروری است

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: افزایش هماهنگی میان ایران و روسیه به منظور جلوگیری از مداخلات غیرقانونی آمریکا در سوریه از ضرورت‌های غیر قابل اجتناب در مسیر همکاری تهران و مسکو است.
کد خبر: ۲۴۶۲۳۷
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۵ - 04July 2017
افزایش هماهنگی ایران و روسیه در مقابل مداخلات آمریکا در سوریه ضروری استبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، «علی شمخانی» دبیر شورای عالی امنیت ملی در این گفت‌وگوی تلفنی که صبح امروز صورت گرفت با استقبال از رایزنی‌های مستمر دو کشور در فرآیند مقابله با تروریسم اظهار داشت: با توجه به ضرورت بهره‌گیری از تجربیات گذشته به منظور بهینه‌سازی روند استقرار و حفاظت از آتش بس لازم است ترتیباتی اتخاذ شود که اقدامات جاری زمینه‌ای برای سوء استفاده تروریست‌های شکست خورده از شرایط آتش بس ایجاد نکند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به برخی اقدامات ماجراجویانه آمریکا و بهانه‌جویی‌هایی که می‌تواند زمینه ساز افزایش تنش در منطقه و تقویت جبهه تروریسم شود، افزود: افزایش هماهنگی میان ایران و روسیه به منظور جلوگیری از مداخلات غیرقانونی آمریکا در سوریه و جلوگیری از مخدوش شدن تمامیت ارضی و حاکمیت ملی این کشور از ضرورت‌های اجتناب ناپذیر در مسیر همکاری مسکو و تهران است.

وی اضافه کرد: روند آشکاری به منظور تقویت روحیه و حفظ برخی مناطق تحت تصرف عناصر مسلح تکفیری از جانب آمریکا با حمله به مواضع ارتش سوریه مشاهده می‌شود که نقض قطعنامه شورای امنیت و منشور سازمان ملل متحد است.

«نیکلای پاتروشف» دبیر شورای امنیت ملی فدراسیون روسیه نیز در این گفت‌وگو با اشاره به برگزاری اجلاس آستانه 5 در هفته جاری بر ضرورت افزایش هماهنگی‌ها میان دو کشور به منظور تعیین ساز و کارهای استقرار نیروهای ناظر بر آتش بس تاکید کرد و گفت: برای پیشبرد توافقات و حفاظت از آتش بس ایجاد شده در سوریه، موضوع تعیین فرآیندهای اجرایی حفاظت از آتش بس و نظارت بر آن بسیار حائز اهمیت است.

وی با ابراز رضایت از دستاوردهای میدانی و سیاسی حاصل از همکاری دو کشور در موضوع مقابله با تروریسم در سوریه، اظهار داشت: پیگیری ساز و کارهای سیاسی هیچ تاثیری بر مقابله موثر با گروه‌های تروریستی خارج از فرآیندها و ابتکارات جاری که زمینه ساز آتش بس در سوریه شده است، نخواهد داشت.
 
انتهای پیام/211
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار