شهدایی از استان یزد که در 13 تیرماه آسمانی شدند+ تصاویر

رزمندگان جان برکف استان یزد و خانواده‌هایشان با حضور در هشت سال دفاع مقدس و در دفاع از اسلام و کشور اسلامی کارنامه درخشانی از خود به یادگار گذاشتند و در این راه شهدای بسیاری را تقدیم کردند.
کد خبر: ۲۴۶۲۴۶
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۰ - 04July 2017

به گزارش دفاع پرس از یزد، شهیدان «محمد دشتی رحمت‌آبادی»، «عباس فتحی نژاداناری»، «محمدحسین زارع سخویدی»، «مطهره ایران‌نژاد» و «جواهر سرائی» شهدایی هستند که در سیزدهم تیرماه به شهادت رسیدند.

شهدایی از استان یزد که 13 تیرماه به دیدار حق شتافتند + تصاویر


 

شهید سید علی‌محمد دشتی رحمت‌آبادی

يكم دی 1333، در شهرستان يزد به دنيا آمد. پدرش سيدجواد، كارگر كارخانه بود و مادرش بی‌بی فاطمه نام داشت. تا پايان دوره متوسطه در رشته رياضی درس خواند و ديپلم گرفت. كارمند شركت خصوصی و عضو شورای فرماندهی سپاه دزفول بود. سال 1358 ازدواج كرد و صاحب یک پسر شد. سیزدهم تير 1360، در دزفول هنگام درگيری با گروه‌های ضدانقلاب بر اثر اصابت گلوله به سر، شهيد شد. پيكر وی را در گلزار شهدای محله رحمت‌آباد زادگاهش به خاک سپردند.
شهدایی از استان یزد که 13 تیرماه به دیدار حق شتافتند + تصاویر 

شهید عباس فتحی نژاداناری

بيست و ششم دی 1341، در شهرستان يزد به دنيا آمد. پدرش محمد، كارگر كوره آجرپزی بود. تا پايان دوره راهنمايی درس خواند. سرباز ارتش بود. سیزدهم تير 1361، با سمت تک‌تيرانداز در سومار هنگام درگيري با نيروهای عراقی بر اثر انفجار مين و اصابت تركش آن به سر، پا و دست، شهيد شد. پيكر وی را در گلزار شهدای خلدبرين زادگاهش به خاک سپردند.

فرازی از وصیتنامه:

من راه خود را پیدا کردم و به آن راه که راه اسلام است رسیدم.

برادرانم و خواهرانم از همه شما طلب ادامه راهم را می‌کنم.

شهدایی از استان یزد که 13 تیرماه به دیدار حق شتافتند + تصاویر 

محمدحسین زارع سخویدی

بيست و يكم مهر 1339، در شهرستان يزد به دنيا آمد. پدرش صمد، كارگر كارخانه بود و مادرش فاطمه نام داشت. تا پايان دوره متوسطه در رشته برق صنعتی درس خواند و ديپلم گرفت.  به عنوان سرباز ژاندارمری خدمت می‌كرد. سيزدهم تير 1360، با سمت تک‌تيرانداز در روستای مائين بلاغ تكاب هنگام درگيری با گروه‌های ضدانقلاب بر اثر اصابت گلوله به پهلو، شهيد شد. پيكر وی را در گلزار شهداي خلدبرين زادگاهش به خاک سپردند.

شهدایی از استان یزد که 13 تیرماه به دیدار حق شتافتند + تصاویر 

شهید مطهره ایران‌نژاد

سی‌ام مهر 1360، در شهرستان سنندج ديده به جهان گشود. پدرش علی‌اكبر (شهادت 1364) استوار دوم ارتش بود و مادرش جواهر سرايی (شهادت 1364) نام داشت. مطهره نیز سيزدهم ارديبهشت 1364، در بمباران هوايی پادگان سنندج به شهادت رسيد. مزار او در گلزار شهدای محله كوچه بيوک شهرستان يزد قرار دارد. برادرش مهدی نيز در همین تاریخ به شهادت رسيده‌ است.

                                          شهدایی از استان یزد که 13 تیرماه به دیدار حق شتافتند + تصاویر

شهیده جواهر سرائی

يكم ارديبهشت 1342، در شهرستان يزد ديده به جهان گشود. پدرش اسدالله (فوت 1354) و مادرش خديجه نام داشت. تا پايان دوره ابتدايی درس خواند و خانه‌دار بود. سال 1358 ازدواج كرد و صاحب يک پسر و يک دختر شد. سيزدهم تير 1364، در بمباران هوايی پادگان سنندج به شهادت رسيد. پيكر وی را در گلزار شهدای محله كوچه بيوک زادگاهش به خاک سپردند. همسرش علی‌اكبر ايران‌نژاد و پسرش مهدی و دخترش مطهره نيز در همین تاریخ به شهادت رسيدند.

انتهای پیام/ 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار