در پی تصویب آیین‌نامه «جمع‌آوری و استنادپذیری ادله دیجیتال» صورت گرفت

تقدیر رئیس پلیس فتای کشور از رئیس دستگاه قضا

رئیس پلیس فتا ناجا از تصویب آیین‌نامه "جمع آوری و استناد پذیری ادله دیجیتال" خبر داد و از رئیس قوه قضاییه در خصوص تصویب این آیین‌نامه تقدیر و تشکر کرد.
کد خبر: ۲۴۶۲۵
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۳ - 06August 2014

تقدیر رئیس پلیس فتای کشور از رئیس دستگاه قضا

به گزارش دفاع پرس، سردار "سید کمال هادیانفر" رئیس پلیس سایبری کشور در تشریح این خبر اظهار داشت : رسیدگی و پی جویی جرایم سایبری در تمام مراحل، اقدامی بسیار فنی، تخصصی و دارای استانداردهای خاص hsj؛ مخصوصاً زمانی که یک جرم سایبری بین المللی دو یا چند پلیس سایبری را در نقاط مختلف دنیا درگیر میکند.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: پلیسهای سایبری برای اثبات جرم باید استنادپذیری ادله دیجیتال جرم سایبری را به بهترین شکل ممکن و براساس آخرین استانداردهای دنیا اعمال کنند.
 
سردار هادیانفر در ادامه به قانون جرایم رایانهای مصوب در سال 1388 اشاره کرد و گفت: براساس ماده 54 این قانون مقرر شد وزارت دادگستری با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات آییننامه استنادپذیری ادله دیجیتال جرم را تدوین و پس از تصویب و امضاء ریاست قوه قضاییه به دستگاههای بهرهبردار (ضابطین) برای اقدام و اجرا ابلاغ کند.
 
رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات نیروی انتظامی افزود: پلیس فتا به دلیل ضرورت وجود محمل قانونی برای استنادپذیری ادله دیجیتال از مراحل اولیه تدوین پیشنویس و پیشنهاد آن به وزارت دادگستری تا شرکت در جلسات بررسی کارشناسی و تخصصی آن در وزارت دادگستری و قوه قضاییه حضوری کاملاً فعال داشته و در این زمینه تعامل تنگاتنگی را با نهادهای مذکور به عمل آورده است.
 
این مقام مسئول تصریح کرد: با تلاش همکاران خدوم و زحمتکش در قوه قضاییه، وزارت دادگستری و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات آییننامه جمعآوری و استنادپذیری ادله دیجیتال در 12 مرداد ماه سال 1393 با امضای ریاست قوه قضاییه آیتالله صادق آملی لاریجانی با 48 ماده و 11 تبصره تأیید، تصویب و ابلاغ شد.
 
رئیس پلیس سایبری کشور در ادامه ابراز امیدواری کرد: انشاءالله با تصویب دستورالعمل فنی و حقوقی موضوع ماده 45 این آیین نامه که می باید توسط دادستانی کل کشور و با همکاری پلیس فتا تهیه شود شاهد موفقیت روزافزون سیستم انتظامی و قضایی کشور در عرصه مقابله با جرایم سایبری باشیم.
 
سردار هادیانفر در خاتمه از توجه و عنایات ویژه ریاست  قوه قضاییه به حوزه مقابله با جرایم سایبری مخصوصاً در تصویب و ابلاغ آییننامه "جمعآوری و استنادپذیری ادله دیجیتال" تقدیر و تشکر کرد.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار