با حضور نماینده ولی فقیه در فارس برگزار می‌شود؛

رونمایی از کتاب روزنوشت‌های سردار شهید «نصرالله ایمانی» در شیراز

آیین رونمایی از کتاب روزنوشت‌های سردار شهید نصرالله ایمانی با عنوان «بوی خوش عطر» روز چهارشنبه 14 تیرماه در شیراز برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۲۴۶۲۷۶
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۲ - 04July 2017
رونمایی از کتاب روزنوشت های سردار شهید نصرالله ایمانی در شیرازبه گزارش دفاع پرس از استان فارس به نقل از حوزه هنری استان فارس، آیین رونمایی از کتاب روزنوشت‌های سردار شهید «نصرالله ایمانی» با عنوان «بوی خوش عطر» ساعت 9 صبح روز چهارشنبه 14 تیرماه (روز قلم) از سوی انتشارات سلمان فارسی و با همکاری حوزه هنری انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.
 
این مراسم با سخنرانی آیت‌الله ایمانی (برادر شهید و نماینده ولی‌فقیه در استان فارس) در حضور خانواده شهید، رزمندگان، هم‌رزمان، اصحاب رسانه، فعالان فرهنگی و جمعی از مسؤولان استان فارس در سالن همایش‌های حوزه هنری سازمان تبلیغات دفتر شیراز (پشت باغ جنت، خیابان استاد فراشبندی، جنب استخر ایثار) برگزار می‌شود.

یادداشت‌های روزانه شهید نصرالله ایمانی به اهتمام حجت‌الاسلام مهدی صنعتی تصحیح و تحقیق‌ شده است. این یادداشت‌ها مشاهدات شهید ایمانی در هفت سفر خود به مناطق عملیاتی است.

یادداشت‌های مذکور حوادث مربوط به مهرماه 1359 تا اردیبهشت‌ماه 1361 را در بردارد که به بیان شرح عملیات‌ها، دلدادگی‌ها و سختی‌های آن روزها از زاویه دید دقیق این شهید است.

شهید نصرالله ایمانی در سال 1337 در خانواده‌ای مذهبی در کازرون متولد شد و پس از گذراندن تحصیلات خود در کازرون و اخذ دیپلم، در سال 1356 به سربازی اعزام و در پادگان هشت‌گل اهواز مشغول به خدمت شد.

وی با شروع اعتراض‌های مردمی نسبت به حکومت شاه ضمن فراری دادن تعدادی از سربازان، خود نیز از پادگان گریخت. این شهید والامقام پس از پیروزی انقلاب به تصمیم خانواده وارد بازار کار شده، به شغل پارچه‌فروشی روی آورد و با صدور پیام امام خمینی (ره) مبنی بر شرکت جوانان در دفاع از مرزهای ایران اسلامی، به‌سوی جبهه‌های جنگ شتافت و از آغازین روزهای دفاع از سوسنگرد تا آزادسازی خرمشهر در اغلب عملیات‌ها حضور یافت.

وی سرانجام در تاریخ 62/2/20 هنگامی‌که به همراه هم‌رزمانش در یک سنگر موقت، پشت خاک‌ریز منتظر فرصتی برای حمله بود، در اثر اصابت خمپاره‌ پس از 20 ماه انتظار به شهادت رسید.

کتاب مذکور که در 287 صفحه رقعی تنظیم شده است منبعی ارزشمند از نقش رزمندگان کازرونی در دفاع مقدس به شمار می‌رود.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار