گنجينه‌ شهدا (17)؛

بچه‌های دبستانی آینده انقلاب را حفظ می‌کنند

شهید غلامعلی رزلانسری در فرازی از وصیتنامه خود می‌نویسد: اگر ما همه تلاش خود را روی بچه‌های دبستانی بگذاریم انقلاب را بیمه خواهیم کرد، اینها هستند که باید در آینده انقلاب را حفظ کنند.
کد خبر: ۲۴۶۳۱۳
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۶ - 10July 2017
بچه های دبستانی آینده انقلاب را حفظ می کنندبه گزارش دفاع پرس از کرمانشاه، شهید غلامعلی رزلانسری در دومین روز بهار 1342 در خانواده‌ای علاقه‌مند به اهل بیت (ع) به دنیا آمد. وی تا مقطع دیپلم به تحصیل ادامه داد.
 
غلامعلی یکی از مخالفین حکومت ظالم پهلوی بود و با حضور در تظاهرات‌های ضد شاهنشاهی و پخش اعلامیه‌‌های حضرت امام خمینی (ره) در کرمانشاه، نقش پر رنگی در پیروزی انقلاب داشت.
 
پس از پیروزی انقلاب با حضور فعال خود در پایگاه مسجد زارعین مدتی وارد گروه ضربت شد که ماموریتش حفظ از امنیت شهر و راه‌ها و جاده‌هایی که بعد از انقلاب به وسیله گروهک‌های مزدور دشمن ناامن شده بود داشت و پس از اینکه جاده‌ها و شهر امنیت نسبی پیدا کرد وی وارد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شد و در این ایام با حضور پررنگ‌تری در مسجد محله به تربیت نوجوانان پرداخت.

شهید رزلانسری خود در این باره می‌گوید: «اگر ما همه تلاش خود را روی بچه‌های دبستانی بگذاریم انقلاب را بیمه خواهیم کرد، اینها هستند که باید در آینده انقلاب را حفظ کنند».

در اوایل جنگ بود که وی عازم جبهه شد و بعد از مدت کوتاهی به دلیل توانمندی‌هایی که داشت به فرماندهی اطلاعات و عملیات پادگان ابوذر و سپس تیپ نبی‌اکرم ( ص) منصوب شد.

این فرمانده دلاور در عملیات میمک به درجه رفیع شهادت رسید.

فرازی از نوشته‌های شهید غلامعلی رزلانسری

... آرزوها فراوانند و پرنده‌ آمال بسی تیزپرواز است، چنان است که انسان می‌گوید اگر به فلان چیز رسیدم آن وقت آرزو خواهم کرد که کاش چنین می‌شد و... هم‌چنان کمند آمال ادامه دارد و من نیز در میان این کمندها به دام افتاده‌ام.

اکنون که این مطلب را در دفتر می‌نویسم جز شوق شهادت به سرم نیست و آرزو دارم که هر چه زودتر هُمای شهادت را شکار خود سازم؛ ولی از ته دلم آرزویی دیگر پَر می‌کشد و تا به سوی ابدیت پیش می‌رود.

خود را در لحظه‌ای تصور می‌کنم که همای شهادت را در آغوش گرفته‌ام و جان به جانان سپرده‌ام؛ ولی در آن لحظه مرغ آرزوهایم پر می‌گشاید و می‌گوید ای کاش هزاران جان داشتم و هزاران مرتبه شهید می‌شدم!

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار