سردار «برقی» در مراسم رونمایی از کتاب «احمد متوسلیان هستم»؛

حاج احمد متوسلیان اولین مدافع حرم بود/ متوسلیان در ایران هم غریب است

همرزم «حاج‌احمد متوسلیان» با اشاره به اینکه «حاج‌احمد متوسلیان» در ایران غریب است گفت: باید به جوانان بگوییم «حاج‌احمد متوسلیان» اولین مدافع حرم است.
کد خبر: ۲۴۶۳۳۴
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۱ - 04July 2017
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، مراسم رونمایی از کتاب «احمد متوسلیان هستم» با حضور سردار «عباس برقی، گلعلی بابایی»، در خبرگزاری تسنیم برگزار شد.

«گلعلی بابایی» نویسنده دفاع مقدس اظهار داشت: کتاب «احمد متوسلیان هستم» قطعا نگاه جدیدی را نسبت به جنگ معطوف خواهد کرد. متوسلیان حضور ۴۰ ماهه‌ای در دوران دفاع مقدس داشته است.

وی گفت: حاج‌احمد به عنوان کسی اشرافیت کاملی داشت سخنرانی‌هایی انجام داده که لازم بوده است مطرح شود. نگاه دشمن شناسانه حاج‌احمد در بخشی از این کتاب آمده که بیان می‌کند امیدواریم روزی بتوانیم مکه و مدینه را آزاد کنیم.

«محمدجواد شادانلود» نویسنده این کتاب با بیان جمع آوری و تدوین کتاب ۲ سال به طول انجامید اظهار داشت: جمع‌آوری سخنان شخصیت‌ها کار جدیدی نیست و در عرصه دفاع مقدس سابقه داشته است.

وی افزود: در مقدمه کتاب روند کار را توضیح داده‌ام. سخنرانی‌ها را سال‌ها پیش جمع‌آوری کرده بودم و در روند کار تلاش کردیم کتاب را گویا کنیم و بر همین‌اساس به سراغ ناشران و مصاحبه‌کنندگان با متوسلیان رفتیم و تلاش کردیم به اصل متن صحبت‌ها وفادار باشیم.

نویسنده این کتاب افزود: هنوز منابع و سخنرانی‌هایی از حاج‌احمد متوسلیان وجود دارد اما دسترسی به آن‌ها برای ما مقدور نشد. از عزیزانی که به این منابع دسترسی دارند خواهش می‌کنیم تا نسبت به همکاری آن اهتمام داشته باشند.

«سردار عباس برقی» یکی از همرزمان متوسلیان اظهار داشت: ما درباره مسئله حاج‌احمد متوسلیان خیلی عقب‌ماندگی داریم و وظیفه است ایشان را به جوانان بشناسانیم و برای این کار باید ایشان را به عنوان اولین شهید مدافع حرم جا‌بیندازیم. اگر این مسئله را‌حل بیندازیم مشکلات حل می‌شود و شناخته می‌شوند.

وی با اشاره به حضور قوای حضرت محمدرسول الله(ص) به فرماندهی حاج‌احمد متوسلیان در سوریه گفت: روز اولی که ما وارد سوریه شدیم «فتح المبین بیت المقدس» حاج‌احمد را دیده بود. رژیم صهیونیستی حاج‌احمد را خوب می‌شناخت. کل حضور قوای محمدرسول الله(ص) در سوریه ۱۸ روز بوده است و بچه‌های این عملیات به ۲ گروه تبدیل شد و گروهی برای تربیت حزب الله لبنان ایستاد و گروه دیگر در لبنان ماند.

این همرزم حاج احمد متوسلیان گفت: حرف‌های زیادی درباره حاج‌احمد متوسلیان مانده است. تلاش کردیم تا یادمانی از حاج‌احمد متوسلیان در بهشت زهرا ایجاد کنیم اما بعد از چند روز یادمان محو شد.

سردار برقی عنوان کرد: حاج‌احمد متوسلیان همه ما را جمع کرد و کارها را تقسیم کرد و خودش با اینکه می‌دانست بر نمی‌گردد، رفت. او چند ماه قبل از عملیات «فتح المبین» گفت من از خدا می‌خواهم من به دست صهیونیستها کشته شوم.

انتهای پیام/۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار