منتظری در جمع روسای پلیس آگاهی سراسر کشور خبر داد؛

کشف 18 هزار میلیارد تومان کالای قاچاق در سال 95/ ناکارآمدی ستادهای مبارزه با قاچاق کالا و ارز و مواد مخدر

دادستان کل کشور از کشف 18 هزار میلیارد تومان کالای قاچاق در سال 95 خبر داد.
کد خبر: ۲۴۶۴۱۳
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۶ - 05July 2017
کشف 18 هزار میلیارد تومان کالای قاچاق در سال 95
به گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، حجت الاسلام و المسلمین «محمد جعفر منتظری» دادستان کل کشور در گردهمایی روسای پلیس آگاهی استان‌های سراسر کشور اظهار داشت: برخی‌ها تلاش می‌کنند آمار قاچاق کالا را آن طور که است، اعلام نکنند. در سال گذشته 18 هزار میلیارد تومان کالای قاچاق کشف شد.
 
وی در ادامه بر لزوم آموزش نیروها تاکید کرد و گفت: در دستگاه قضایی کشور فردی با لیسانس وارد می‌شود و دوره کارآموزی را هم می‌گذراند اما وقتی پشت میز می‌نشیند صفر کیلومتر و در عمل تجربه به دست نیاورده است. لذا لازم است که آموزش ضمن خدمت نیز انجام شود.
 
منتظری عنوان کرد: اگر در زیر مجموعه خود در پلیس آگاهی سراسر کشور کاری که در تحقیق و بازجویی انجام می‌دهید بر اساس موازین شرعی و قانونی نباشد، قبل از اینکه مجرم نتیجه عمل خود را ببیند، من و شما را آلوده کرده و اگر خدای نکرده در برخورد از حد و مرز موجود تجاوز کنیم چگونه می‌توانیم جواب وجدان خود را بدهیم؟ اگر برخورد ما حیثیث کسی را از بین ببرد چگونه پاسخ خواهیم داد؟
 
وی بیان داشت: ما وظیفه داریم جامعه را از جرم و مجرم پاک کنیم و اگر موازین را رعایت نکنیم و با یک فردی که باید برخورد کنیم برخورد نکنیم و رها شود و اگر فرد بیگناهی در اثر تحقیقات و بازجویی ما به دست مجازات سپرده شود، برای ما خطرناک است.
 
دادستان کل کشور گفت: دادستان تهران چندی پیش گزارشی در مورد افراد خاطی و سهل انگار به من داد؛ اگر ما در کار قضاوت مراقب نباشیم کاری به این ندارد که چند سال کار می‌کنیم، چه ۲ سال و چه ۲۰ سال، دچار آسیب می‌شویم. باید مواظب باشیم و به این فکر نکنیم که 20 سال سالم بودیم و دیگر مشکلی متوجه ما نمی‌شود. باید بدانیم که انسان‌ها در هیچ مرحله از زندگی خود معصوم نیستند.
 
حجت الاسلام منتظری گفت: خواست عموم مردم ایجاد محیطی سالم و امن است و مسئول برقراری امنیت جامعه نیروی انتظامی است. البته دستگاه‌های دیگری هم مسئول هستند که باید هم افزایی بین دستگاه‌ها ایجاد شود. نیروی انتظامی در فراهم کردن امنیت گام‌های خوبی برداشته است. تحت لوای امنیت، دانشگاهی درس می‌خواند، کاسب کار می‌کند، مردم نوامیس خود را حفظ می‌کنند و کشور مسیر پیشرفت را طی می‌کند. اگر در کشور امنیت نباشد، نه مسجد برقرار است و نه دانشگاه و کسی و کار.
 
وی افزود: امروز یک هم افزایی بین نیروی انتظامی، سپاه پاسداران، ارتش و سربازان گمنام امام زمان (عج) به وجود آمده است و نتیجه آن کشوری ایمن در برابر خطرات است.
 
دادستان کل کشور عنوان کرد: انتظار ما در دستگاه قضایی از نیروی انتظامی این است که در چند نکته هم افزایی داشته باشیم. یکی در مورد ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز است که آمار رسمی ستاد واقعا نگران کننده است. ما آمادگی داریم در دادستانی کل و معاونت مبارزه با قاچاق کالا و ارز که تازه تاسیس است به مبارزه با قاچاق کالا کمک کنیم.
 
وی گفت: بزرگ‌ترین علت عدم موفقیت در برخورد با قاچاق کالا عدم وجود اراده جدی و عزم جزم برای برخورد با قاچاق است و تکلیف قانونی ماست که همکاری‌ها را تقویت کنیم. از ستادهای مبارزه با قاچاق کالا و ارز و مبارزه با مواد مخدر معجزه‌ای ندیدیم بلکه شاهد ناکارآمدی هستیم. باید توجه بیشتری به مبارزه با مواد مخدر و مبارزه با قاچاق کالا شود. نمی‌خواهم بگویم کار نمی‌کنند که بی انصافی است اما ستادی که رییس جمهور، رئیس آن است و اعضای تاثیرگذاری در آن وجود دارند، نباید این همه مشکل داشته باشد. این نشان می‌دهد یک جای کار مشکل دارد و باید بیشتر از این راجع به قاچاق کالا و ارز و مواد مخدر تلاش کنیم.
 
انتهای پیام/241
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار