وصیت‌نامه؛

پیامی که شهید «مجازی» در وصیت‌نامه‌اش برای امام گذاشت

شهید محمد مجازی در وصیت‌نامه خود آورده است: سلام مرا به رهبر برسانید و بگویید تا آخرین قطره خون خود سنگر اسلام را ترک نخواهم کرد و با خداوند پیمان می‌بندم که در تمام عاشوراها و در تمام کربلاها با حسین (ع) همراه باشم.
کد خبر: ۲۴۶۴۲۵
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۸ - 05July 2017
بدان که تو برای آخرت آفریده شده‌ای نه برای دنیا

به گزارش خبرنگار ساجد، شهید «محمد مجازی» سال 1344 در شانجان دیده به جهان گشود. وی با آغاز جنگ تحمیلی عازم جبهه حق علیه باطل شد و سرانجام در عملیات مرصاد، مورخ 5 مرداد 1367 در اسلام آباد غرب به آرزوی دیرینه خود رسید.

وصیت‌نامه شهید «محمد مجازی»

بسم الله الرحمن الرحیم

وصیت‌نامه بنده حقیر خداوند فاضل، محمد مجازی

ای خدای من! ای خدای مهربان!

اگر ما را از پرده ستاریت خود دور کنی چه کنم؟ و چه بسا و مطمئنا همه از من فرار می‌کنند.

خدای من! ای خدای مهربان من! اگر آبرویم را حفظ نکنی و اگر پرده ستاریتت را از روی اعمال ما بکشی، در پیش پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار و شهدا و رهبرمان چه بگویم که بیچاره‌ام.

خدایا! با ما با فضلت رفتار کن! به ما اخلاص همراه با عمل و عمل همراه با اخلاص و عمل که فقط برای ذات اقدست باشد عنایت کن، که اگر این نعمت و فضل را از ما دریغ کنی خسرالدنیا و الاخره خواهم بود و خواهیم شد که نفس‌مان بسیار سرکش است و اگر تو عنایت نکنی در زیر چکمه‌های این دژخیم جان سالم به در نخواهم برد.

خدایا! خودت به ما توفیق عمل با کیفیت و کمیت عنایت بفرما.

ای سریع‌الرضا و ای غیاث المستغیثین! از همه جا فرار کرده و به درگه تو آمده‌ام. یاری‌ام کن که رزمنده‌ای توانا و دانا و با اخلاص، عالم، عامل و مخلص با اخلاص و راضی به رضای تو باشم و سربازی کوچک برای امام عزیزمان و امام زمان (عج) و در نتیجه سرباز فداکار برای اسلام و از سربازان خودت باشم.

ای هادی هدایت شوندگان و ای مهربان‌ترین مهربانان! بیچاره‌ام. خودم می‌دانم. از اعمال گذشته‌ام پشیمانم و توبه می‌کنم به درگهت که اگر توبه‌ام را بپذیری چه نخواهم داشت.

ای ستارالعیوب و غفارالذنوب و نورالمستوحشین فی الظلم و ای خدای عالمیان! ای امید ناامیدان و ای یاری‌کننده در راه‌ماندگان! ای صاحب صاحبدلان و ای همه چیز هیچند و هر چه هست تویی و هر چه هست ازآن توست و همه از آن قدرت بی‌انتهای تو سرچشمه می‌گیرد! ما را که بسیار در این راه‌ها پانهاده‌ایم، راهنمایی کن که اگر راهنمایی و هدایت نکنی بیچاره و درمانده و وامانده در دنیا و آخرت خواهیم بود.

«الهی عاملنا بفضلک و لاتعاملنا بعدلک یا کریم».

ای یاور ما و ای آن که همه چیز ما تویی و ما هیچیم و بالاترین افتخار ما این است که همچون تو خدایی داریم که هم فاضل است و رحمان و رحیم و بخشنده و غفار و غیاث المستغیثین و ای صمدی که ما نیازمندیم و تو بی‌نیازی! پس ما را یاری کن و روزی ما قرار بده که فقط در راه تو قدم برداریم.

اللهم اهدنا الصراط المستقیم که اگر این عنایت را نکنی در آتش پرحرارت اعمالمان خواهیم سوخت و اگر یک لحظه ما را از نظر دور کنی، چه کنیم که تنها راه ما آمدن و در زدن در درگه پرفضلت خواهد بود.

ای خدای من! ای خدای غفار! ای خدایی که امید همه گناهکاران و عاصیان به بخشش توست و گذشت تو مایه امید هم ما و همه آنهاست که بر نفس‌هایشان ظلم روا داشته‌‌اند و همه تو را به اسم و رسم غفارالذنوب و بخشنده می‌شناسند و این وسیله‌ای است برای تقرب به ذات اقدست.

در مواقع عبادت تو را به غفاریتت می‌خوانند و به امید گذشت و بخششت تو را عبادت می‌کنند. پس ببخش بر ما و همه مؤمنان و عصیان‌کاران و ببخش بر ما گناهان ما را.

ای دل منال! ای دل ز درد نفس بنال

دلم می‌نالد. نمی‌دانم چگونه بگویم که ننالد. الها! کمکم کن که همیشه در مشکلات ننالم و اگر نالیدم فقط جهت استمداد از تو و لاغیر باشد. می‌روم (خط) ولی حس می‌کنم لیاقت ندارم و فقط توفیق آن را فقط و فقط از تو می‌خواهم که لیاقت ما را (بنده را) نیز مجد توفیق قرار بدهی.

ای دل رضا به رضای خدا شو و لاغیر

ای دل رضا به رضای خدا شو نه نفس

ای دل کارت را فقط برای رضای او انجام بده و لاغیر

(یا سریع الرضا)

والسلام علی عباد الله الصالحین

مردان خدا چه باصفا می‌میرند جان باختند در راه خدا می‌میرند

گویی که رسیده حکم آزادی‌شان خندان لب و بامیل و رضا می‌میرند

بسم الله الرحمن الرحیم

با نام الله یاری دهنده جندالله و حزب‌الله و از بین برنده کفار و منافقین.

خداوندا! بر محمد و آل او درود بفرست و ما را اخلاص عنایت فرما و اعمال ما را با کمی آن و گناه بسیار بپذیر و ما را مورد عنایات بی‌انتهای خود بگردان و بعد با نام عبد و رسول و نبی خداوند محمد (ص) که با قدوم خیر خود دنیا را به دین کامل‌تر و با کتابی کامل‌تر راهنمایی کرد و تمام حرکاتش الگو و ملاک رفتار برای مسلمین شد (الگو شد) و اگر خداوند این چنین پیامبری نفرستاده بود شاید هنوز و مطمئنا هنوز در خرافات و بت‌پرستی‌ها و تحریفات به سر می‌بردیم.

خدایا بر آن رسول عظیم و آل مطهرش درود فرست و ما را توفیق اطاعات از ولایت آنان قرار ده و توفیق آن را بده که لیاقت شفاعت آن‌ها را پیدا کنیم و داشته باشیم و از خدا می‌خواهم و بیایید از خدا خاضعانه بخواهیم که فرج حضرت حجت مهدی موعود را هر چه سریع‌تر نزدک بگرداند و با ظهور قریب‌الوقوع ایشان دنیا را از داد و عدل پر کند. انشالله.

با سلام به امام زمان (عج)

و با سلام خدمت امام عزیزمان خمینی کبیر، این رهبر آگاه، این فرزند به حق فاطمه و نایب به حق امام زمان (عج) که چنان در اسلام ذوب شده است که چیز دیگری مد نظر وی نیست و نمی‌باشد و با رهبری پیامبرگونه‌اش ما را از منجلاب فساد و تباهی نجات داد و به سوی نور هادی شد که ما هرچه داریم از بلنداندیشی و معنویت ایشان است. ایشان تجسم اسلام راستین است و رهبر به حق شیعیان و مسلمین و در نهایت مستضعفین جهان می‌باشد. از او اطاعت کنید، همان‌طور که او از خدا اطاعت می‌کند و همان‌طور که گفته‌اند در او ذوب شوید، همان‌طور که او در اسلام ذوب شده است.

در مورد خصوصیات ایشان (امام خمینی دامة الله العالی) زبان بنده و تمام اشخاص قاصر است و فقط این را بگویم که او خدایی است و او لطف خدای رحمن است.

خود را برای سختی‌ها و مصیبت‌های ظاهری آماده سازید که «فان مع العسر یسری».

پس به راستی پس از هر سختی آسانی است.

و این را خدا در قرآن می‌فرماید و دل قوی دارید که قادر و یکتا، پشتیبان و نگهبان شماست و تنها اوست که شما را از شر دشمنان نجات می‌بخشد و عاقبت هم ما را و شما را ختم به خیر می‌گرداند و دشمنان شما مؤمنین و مسلمین را به انواع عذاب‌ها و شکست‌ها دچار می‌گرداند.

این مصیبت‌ها و سختی‌ها زودگذر است و تمام‌شدنی است ولی به پاداش این جان‌فشانی‌ها و فداکاری‌ها به نعمت‌های بی‌پایان خداوندی خواهیم و خواهید رسید و بر سریر کرامت و بزرگواری تکیه خواهید زد.

اگر می‌خواهید در مقام و عظمت شما خللی وارد نشود، هیچگاه زبان به شکایت نگشایید و آن چه را از قدر و منزلت الهی شما می‌کاهد بر زبان نیاورید. بدان که تو برای آخرت آفریده شده‌ای نه برای دنیا؛ برای رفتن نه برای ماندن؛ برای نیستی نه برای هستی؛ برای مردن نه برای زندگی ابدی در دنیای فانی و ما و شما در سرای موقت هستیم. هر موقع شتر مرگ بر در خانه ما نشست ما هم خواهیم رفت پس سعی کنیم مرگ سرخ را پذیرا باشیم نه منتظر مرگ زرد و در بستر باشیم و این را بدان که گریزنده از مرگ رهایی نمی‌یابد و جوینده آن را از دست نمی‌دهد. به ناچار مرگ او را درمی‌یابد؛ پس بترس از این که مرگ تو را دریابد و تو درحال گناه باشی.

آنقدر به جبهه می‌روم تا لیاقت شهادت در راه خدا را پیدا کنم و خودم را در اختیار جبهه و جهاد قرار می‌دهم تا شهید شوم.

ای جوانان! نکند که در رختخواب ذلت بمیرید که حسین (ع) در میدان نبرد شهید شد؛

ای جوانان! مبادا در غفلت بمیرید که علی (ع) در محراب عبادت شهید شد؛ و مبادا در حال بی‌تفاوتی بمیرید که علی اکبر حسین (ع) در راه حسین (ع) و باهدف شهید شد.

حضورتان را در صحنه‌های جبهه‌های حق علیه باطل ثابت نگهدارید و صداقت و اخلاص خود را هم‌چنان حفظ کنید. سلام مرا به رهبر برسانید و بگویید تا آخرین قطره خون خود سنگر اسلام را ترک نخواهم کرد و با خداوند پیمان می‌بندم که در تمام عاشوراها و در تمام کربلاها با حسین (ع) همراه باشم، سنگر او را خالی نکنم تا هنگامی که احکام اسلام در زیر پرچم اسلامی لا اله الا الله و محمد رسول الله و علی ولی الله برتمام جهان سلطه افکند و در زیر پرچم امام زمان (عج) به اجرا درآید.

و بعد چند کلمه با بچه‌های خوب [حزب] الهی و با جوانان صحبتی داشتم:

می‌خواستم بگویم که بچه‌ها بیایید! خدا می‌بخشد. او مهربان است؛ او ستارالعیوب است؛ او خوب است؛ او غفار است.

بیایید همه با او روراست باشیم. او خیلی فاضل است؛ او خیلی بخشنده است؛ هرچقدر که گناه داشته باشیم و داشته باشید گذشت او بیشتر از آن است. او کریم است و سریع الرضا و غیاث المستغیثین؛ او بی‌نیاز است و همه به او نیازمندیم؛ او ارحم الرحمین است و ما بنده او هستیم؛ او حتماً ما را خواهد بخشید.

تا به حال شنیده‌اید که سازنده یک کوزه زیبا و تمیز، کار خود را با دست خود بشکند؟ (مطمئناً نشنیده‌اید) تا برسد به اینجا که او که رحمن است؛ او که رحیم است؛ او که خداست و مولاست و یک همچنین بنده‌ای آفریده؛ او را در آتش غضبش بشکند و بسوزاند یا این که آبرویش را ببرد و در انتها و در ابتدا و در اصل او خوب است و ما بدیم و هر چه بدی است از لغزش‌های ماست و از نفس ماست.

پس بیایید توبه کنیم و توبه نصوح کنیم که او می‌بخشد. امید صد در صد داشته باشید و دعا کنید و هر چه می‌خواهید فقط از او بخواهید که او اجابت خواهد کرد و مرگ و عذاب قبر را فراموش نکنید و همیشه خود را در حضور خدا ببینید.

بندگان خدا! از این بنده حقیر درگذرید و حلالم کنید که اگر از دیگران درگذرید، خداوند منان از شما درمی‌گذرد.

والسلام من اتبع الهدی

۱۲ رمضان سال ۱۳۶۷

اردوگاه شهید باهنر غرب

انتهای پیام/ 181

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار