نخستین کارگاه آموزشی «سلاله‌ها» برگزار شد

اولین کارگاه «سلاله‌ها» ویژه نوجوانان به منظور تبیین و ترویج فرهنگ دفاع مقدس در خانه فرهنگ فرزانگان برگزار شد.
کد خبر: ۲۴۶۴۵۰
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۴ - 05July 2017

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، نخستین کارگاه آموزشی «سلاله‌ها» با هدف ترویج فرهنگ مقاومت و ایثار و بیان تاریخ شفاهی دفاع مقدس با شعار «تا آخر ایستاده‌ایم» از سوی سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس و مشارکت شهرداری منطقه هشت تهران و همکاری فرهنگسرای گلستان و با تدریس خانم منوچهری عصر دیروز در خانه فرهنگ فرزانگان برگزار شد. 

جامعه هدف کارگاه آموزشی «سلاله‌ها» نوه‌های شهدا، جانبازان، آزادگان، رزمندگان و ایثارگران در گروه‌های سنی 10 الی 14 سال هستند.
 
نخستین کارگاه آموزشی «سلاله‌ها» برگزار شد 
 
قرار است هر یک از نوجوانان حاضر در دوره، ارتباط یک هفته ای خود را با پدربزرگ شهید یا جانباز خود در جلسات بعدی ارائه کنند. این طرح پس از بررسی از نتایج آن در سایر محلات تهران و استانهای کشور نیز انجام خواهد شد.

با توجه به هماهنگی های به عمل آمده با مدیریت فرهنگی هنری منطقه 8، اجرای این طرح در سایر محلات تهران برحسب اعلام آمادگی شهرداری مناطق در اولویت قرار خواهد گرفت.

کارگاه آموزشی سلاله‌ها 20 ساعته در قالب پنج جلسه در تاریخ‌های 13 و 27 تیرماه، 24 مرداد و 7 شهریور ماه طراحی شده است.
 
نخستین کارگاه آموزشی «سلاله‌ها» برگزار شد 

انسجام‌بخشی بین نوه‌های شهدا و هویت‌دهی به آنان به عنوان نسلی که می‌توانند عهده‌دار نقش‌هایی برجسته در آینده ایران اسلامی باشند، مشارکت دادن اقشار مختلف جامعه در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، ارتقای منزلت خانواده شهدا به ویژه فرزندان و نوادگان ایشان در میان اقشار مختلف جامعه، مقابله با تهدیدات جنگ نرم در سطوح مختلف جامعه، افزایش آگاهی، توانمندی و مشارکت اقشار مختلف جامعه در دفاع از اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی را می‌توان از جمله اهداف برگزاری برنامه سلاله‌ها برشمرد.

سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس از خانواده معزز شهدا و ایثارگران دعوت می‌کند تا فرزندان خود و به ویژه نوه‌ها و سلاله‌های شهدا و ایثارگران را برای شرکت در کارگاه آموزشی «سلاله‌ها» تشویق کنند.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها