انتشار اثر پژوهشی توسعه گردشگری جنگ با تاکید بر آثار فرهنگی و هنری آزادگان

اثر پژوهشی توسعه گردشگری جنگ با تاکید بر آثار فرهنگی و هنری اسرای جنگی ایران در اردوگاه‌های عراق در سمنان چاپ و منتشر خواهد شد.
کد خبر: ۲۴۶۴۷۵
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۷ - 05July 2017

تدوین توسعه گردشگری جنگ  با تاکید بر آثار فرهنگی و هنری اسرای جنگی ایران در اردوگاههای عراق در سمنانبه گزارش دفاع پرس از سمنان، اثر پژوهشی «توسعه گردشگری جنگ با تاکید بر آثار فرهنگی و هنری اسرای جنگی ایران در اردوگاه‌های عراق» به سفارش اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان با تدوین «دکتر سید رضی نبوی چاشمی» در 140 صفحه و در 5 فصل توسط انتشارات صریر به چاپ خواهد رسید.

یکی از مؤثرترین روش‌های آشناسازی نسل‌های آینده با دستاوردهای جنگ، ایجاد و توسعه فضاهایی مثل مرکز فرهنگی دفاع مقدس و نمایش آثار فرهنگی و هنری جنگ برای گردشگران می‌باشد.

آثار فرهنگی تولیدشده اسرای جنگی ایران در اردوگاه‌های عراق می‌تواند یکی از این جاذبه‌های اثربخش باشد، لذا هدف از این پژوهش، توسعه گردشگری جنگ با استفاده از آثار فرهنگی و هنری اسرای جنگی ایران در اردوگاه‌های عراق می‌باشد.

جامعه آماری تحقيق شامل 243 آزاده است که از میان آنان با 20 نفر (به‌عنوان نمونه آماری بخش اول پژوهش)، مصاحبه به عمل آمد، همچنین جهت بررسی تأثیر آثار فرهنگی و هنری اسرای جنگی بر جذب گردشگر سه نوع پرسشنامه محقق ساخت تنظیم شده و سپس با اجرای برنامه‌هایی از قبیل نمایش آثار فرهنگی هنری تولید شده توسط اسرای جنگی، پخش فیلم و سخنرانی، پرسشنامه‌های مذکور در اختیار مردم (یک نمونه 384 نفری به‌عنوان نمونه آماری بخش دوم پژوهش)، قرار گرفت.

برای آزمون فرضیه‌ها از روش مدل معادلات ساختاری استفاده‌ شده است و نتایج حاصل از تجزیه‌ و تحلیل داده‌ها نشان داد که آثار فرهنگی و هنری اسرای جنگی ایران در اردوگاه‌های عراق به‌صورت مستقیم و در سطح بالایی بر ترویج، توسعه و جذب گردشگر تأثیر دارند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار