آیت‌الله «اسدالله ایمانی»:

برادرم به فرمان حضرت امام خمینی (ره) لبیک گفت و در این راه شهید شد

نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: یک روز که شهید «نصرالله ایمانی» در حال کار در مغازه بود، رادیو پیام حضرت امام (ره) مبنی بر حرکت جوان‌ها جهت دفاع از میهن را قرائت کرد. بعد از شنیدن این دستور، وی کرکره مغازه را پایین کشید و راهی جبهه‌ها شد‌.
کد خبر: ۲۴۶۵۱۳
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۹ - 08July 2017
شهداء مسیر خود را انتخاب و تا آخر خط مشتاقانه حرکت کردند/ برادرم به فرمان حضرت امام لبیک گفت و در این را شهید شد
به گزارش خبرنگار دفاع پرس از شیراز، آیت‌الله «اسدالله ایمانی» نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز در مراسم رونمایی از کتاب «بوی خوش عطر» که زندگی‌نامه شهید «نصرالله ایمانی» (برادر آیت‌الله ایمانی) را روایت می‌کند، اظهار داشت: سخن گفتن از شهید و اثر فرهنگی شهادت ساده نیست و طبعاً تشریح مقام شهدا برای جاماندگان کاروان شهادت به سهولت امکان‌پذیر نیست. از همین رو باید به این نکته اندیشید که چه عواملی موجب می‌شود که یک عده این مسیر را با اراده و اختیار خود انتخاب کنند و تا آخر خط مشتاقانه حرکت کنند و در اقتدا به مولا امیرالمومنین (ع) بر این باور باشند که دین را نعمتی بدانند و برای آن نعمت شکرگزار درگاه حضرت حق باشند، نه آن‌که چون نغمت و مصیبتی بزرگ دانسته و با رنج و سختی آن را پذیرفته باشند.

آیت‌الله ایمانی افزود: حال باید پرسید چه عواملی در تربیت چنین شخصیت‌هایی تاثیرگذار بوده‌اند؟ و چه اندیشه و تفکری با چنین تاثیرگذاری، عده‌ای از انسان‌ها را از خاک و خاکدان جدا کرده و آسمانی و الهی نموده است؟ آیا این مسئله برای عموم انسان‌ها امکان پذیر است؟ یا فقط در عده‌ای خاص منحر شده است؟ البته نعمت ایثار و شهادت به فضل پروردگار برای همه انسان وجود دارد اما بهره‌برداری افراد از این فضل و توجه به فضیلت‌های الهی متفاوت است.

امام جمعه شیراز افزود: شهید نصرالله ایمانی برادر بنده و آخرین فرزند پسر خانواده بودند. او به سربازی رفته بود و مانند سایر جوان‌ها وارد بازار کار شده و در مغازه پدرم مشغول بود. یک روز که در حالی که در مغازه مشغول بود رادیو پیام حضرت امام (ره) مبنی بر حرکت جوان‌ها جهت دفاع از میهن را قرائت کرد. امام خمینی (راه) خواسته بود تا جوانانی که با سلاح جنگی آشنایی و قدرت رفتن به میدان جنگ را دارند، راهی جبهه‌ها شوند. بعد از شنیدن این دستور، وی کرکره مغازه را پایین کشید و در اوایل مهر ماه سال 1359 که تازه چند روزی از حمله صدام به ایران گذشته بود، راهی جبهه‌ها شد‌.

آیت‌الله ایمانی خاطرنشان کرد: بعد از حضور در جبهه با شهید علم الهدی آشنا شده و بسیار تحت تاثیر شخصیت و تفکر ایشان قرار گرفته بود که موجب دکرگونی بسیار زیادی در جهان‌بندی او شده بود. البته لازم است بگویم که مرحوم پدرم نیز در پایبندی فرزندانش از جمله نصرالله، نقش پررنگی داشتند، زیرا از کودکی دین را به ما آموخته بود. شهید نصرالله به‌عنوان آخرین فرزند پسر خانواده رابطه عاطفی بسیار خوبی با پدرم داشت و به همین دلیل در حالی‌که او دوست داشت شهید شود، پدرم مایل به شهادتش نبود و می‌گفت «زخمی می‌شوی» که اتفاقاً نصرالله دو بار هم از ناحیه دست و طحال زخمی شد، اما بار سوم در روز 20 اردیبهشت در مسیر عملیات «بیت المقدس» به شهادت رسید.

نماینده ولی فقیه در استان فارس بیان داشت: استان فارس در دفاع مقدس قریب به 14000 شهید تقدیم کرده و از میان این شهدای عزیز، شهیدی را نمی‌شناسم که خاطرات روزانه خود در جبهه‌ها را ثبت کرده باشد و این خاطرات در قالب یک کتاب ثبت شود. نصرالله خاطرات روزانه و اتفاقات جبهه‌ها را از روز اول حضورش در دفاع مقدس با قلم شیوایی نگاشته و به همین دلیل متن این کتاب با گیرایی خاصی ثبت شده است. شهید نصرالله در این کتاب هفت سفر برای خود تعریف کرده و در سفر هفتم به شهادت می‌رسد. همچنین در این کتاب از تعداد زیادی از شهدا نام برده شده و در لابه‌لای خاطرات این شهید، شناسایی جامعی از این شهدا به دست آمده است.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار