گلعلی بابایی خبر داد:

تولید فیلمنامه‌های فاخر از آثار ادبی دفاع مقدس

گلعلی بابایی گفت: نهضت فیلم‌نامه‌نویسی در حوزه دفاع مقدس را با محوریت سازمان هنری و ادبیات دفاع مقدس آغاز می‌کنیم. تمامی آثاری که مزین به تقریظ مقام معظم رهبری در سال‌های اخیر بوده‌اند، در روند فیلمنامه‌نویسی قرار خواهند گرفت.
کد خبر: ۲۴۶۵۸
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۷ - 06August 2014

تولید فیلمنامه‌های فاخر از آثار ادبی دفاع مقدس

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس؛ گلعلی بابایی، رئیس سازمان هنری و ادبیات دفاع مقدس، با اشاره به برنامههای جدید این سازمان اظهار کرد: بخش ادبیات و سینمایی این سازمان با همکاری هم قصد دارند تا از تمامی آثار فاخر دفاع مقدس نوشته شده طی سالهای اخیر، فیلمنامه تولید کنند. این کار به منظور معرفی هرچه بهتر آثار نوشته شده برتر در این حوزه و انتقال هرچه بهتر ارزشهای دفاع مقدس با زبان هنر و از قاب سینما برای مخاطبان امروز صورت میگیرد. ضمن اینکه این امر یکی از تأکیدات مقام معظم رهبری طی سالهای اخیر است. در برخی از تقریظهایی که ایشان بر آثار دفاع مقدس نوشتهاند، بر تولید اثر سینمایی و هنری از روی این آثار تأکید داشتند.

وی ادامه داد: در فاز نخست تمامی آثاری که مزین به تقریظ مقام معظم رهبری در سالهای اخیر بودهاند، در روند فیلمنامهنویسی قرار خواهند گرفت. در این مجموعه آثاری مانند «لشکر خوبان»، «دا»، «نورالدین پسر ایران»، «پایی که جاماند»، «من زندهام»، «همپای صاعقه»، «گردان نهم» و... به صورت فیلمنامه تولید خواهند شد. قصد داریم با این کار نهضت فیلمنامهنویسی در حوزه دفاع مقدس را با محوریت سازمان هنری و ادبیات دفاع مقدس آغاز کنیم.

رئیس سازمان هنری و ادبیات دفاع مقدس به جزئیات دیگری از این برنامه اشاره کرد و یادآور شد: در این طرح ابتدا آثار دفاع مقدس در بخش ادبیات خوانده میشود، سپس پس از تأیید به سازمان سینمایی داده میشود تا با همکاری فیلمنامهنویسان و نویسندگان برجسته کار تولید آثار سینمایی از این دسته از کتابها شروع شود. ما در این طرح تنها به آثار منتشر شده طی سالهای اخیر اکتفا نمیکنیم، بلکه تعدادی از آثاری که در دهههای 60 و 70 نوشته شده و به آنها توجه خاصی نشدهاند نیز مورد بررسی قرار خواهیم داد. تعدادی از این آثار از نظر محتوایی و ساختاری چیزی از کتابهای منتشر شده در سالهای اخیر کم ندارند، اما با وجود این در غبار فراموشی به سر میبرند.

بابایی افزود: در سالهای اخیر آثار خوب و متعددی با مضمون دفاع مقدس منتشر شده است که نشان از پرمحتوا و پر سوژه بودن این حوزه دارد. این در حالی است که برخی از سینماگران ما از کمسوژه بودن این حوزه گلایه میکنندو تلاش داریم تا با این اقدام موضوعات و سوژههای جدید را به آنها معرفی کنیم.

وی در پایان از نحوه انتخاب نویسندگان در این طرح خبر داد و گفت: تولید فیلمنامه از برخی از آثار نام برده شده مانند «ققنوس فاتح»، «همپای صاعقه»، «نورالدین پسر ایران» و «پایی که جاماند» آغاز شده است. البته در این مسیر با نهادها و ناشرانی که متولی چاپ این آثار هستند، صحبت میکنیم تا در صورتی که برنامهای ربای تولید فیلم از این آثار نداشته باشند، آن را به سازمان واگذار کنند.

بابایی یادآور شد: هنوز نویسنده مشخصی برای این کار انتخاب نشده است. انتخاب نویسندگان برعهده سازمان سینمایی است که یا از طریق فراخوان و یا از روش دادن سفارش به نویسندگان مطرح این حوزه انجام خواهد شد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار