سردار فدوی:

سپاه تکلیف خود را به تاخیر نمی‌اندازد/ هیچ توانی در دنیا جرأت طراحی عملیات والفجر 8 را ندارد

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: ما بر اساس آیه شریفه «وَأَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّةٍ» که نقش آرامی است که بر سینه داریم، تکلیف خودمان را حتی برای 24 ساعت هم به تأخیر نینداختیم. ما باید توان خود را بالا ببریم. توانی که پایان ندارد و یک عامل ثابت نیز نیست.
کد خبر: ۲۴۶۵۸۷
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۶ - 06July 2017
سپاه پاسداران هرگز تکلیف خود را به تأخیر نینداخته است/ دشمن در پی ایجاد توان بازدارندگی در برابر ملت ایران است به گزارش دفاع پرس از مشهد، سردار سرتیپ پاسدار «علی فدوی» فرمانده نیروی دریایی سپاه در اولین یادواره 562 شهید واحد اطلاعات یگان‌های رزم استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی و خراسان شمالی تحت عنوان «پلاک‌های پنهان» که با حضور فرماندهان ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، خانواده­‌های معظم شهدا، مسئولین استانی در حسینیه امام خمینی(ره) مشهد برگزار شد، اظهار داشت: حال و هوای «اطلاعات و عملیات»، حال و هوای دیگری بود. این حال و هوا دیدنی بود، نه گفتنی. کسانی که در این واحد حضور داشتند این صحبت من را درک می‌کنند.

وی افزود: نیروهای واحد اطلاعات جمع­‌های کوچکی بودند که در شرایط سخت در مدت زمان طولانی در کنار هم بودند و تعداد زیادی از آن‌ها به فیض شهادت نائل ­آمدند.

سردار فدوی در ادامه با بازخوانی تاریخ دفاع مقدس گفت: ما در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس سه مرحله را پشت سر گذاشتیم. اولین مرحله جنگیدن ما با دشمن در خانه خودمان بود که در این مرحله ما در موضع 100در صد دفاعی قرار داشتیم. ما این مرحله را خیلی سریع پشت سر گذاشتیم در صورتی که نوک فلش جنگ عراق بود و پشت فلش تمام قدرت‌های دنیا و آمریکا هدایت آن‌ها را بر عهده داشت، ملت ایران اسلامی مرحله دفاع را با سربلندی پشت سر گذاشتند.

وی افزود: مرحله دوم، مرحله «بیرون راندن عراقی‌ها» بود که بعد از عزل «بنی­‌صدر» از عملیات «فرمانده کل قوا خمینی روح خدا» آغاز شد و تا عملیات «بیت‌­المقدس» ادامه داشت. مرحله سوم، مرحله‌ای طولانی است که از عملیات «رمضان» تا قبل از عملیات «والفجر 8»، تقریباً 4 سال طول کشید.

سردار فدوی گفت: قبل از عملیات «والفجر 8» تحلیل­‌گران مدعی بودند که این جنگ غالب و مغلوب ندارد، علتش هم این بود که نمی‌خواستند بگویند صدام مغلوب شده است، اما با انجام عملیات «والفجر 8» توسط رزمندگان اسلام، همان تحلیل­‌گران گفتند کسانی که می­‌توانند عملیات «والفجر 8» را انجام دهند، کسانی­‌اند که می­‌توانند پیروز جنگ شوند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: قطعاً هیچ توانی وجود نخواهد داشت تا عملیاتی مثل عملیات «والفجر 8» را انجام دهد و اگر عملیاتی همچون عملیات بر روی کاغذ طراحی شود هیچ نیرویی قادر نخواهد بود آن را اجرا کند.

سردا فدوی همچنین با اشاره به عملیات «کربلای 5» و به اسارت درآوردن نیروهای عراقی از 85 تیپ ارتش بعث عراق، ابراز داشت: در جریان عملیات «کربلای 5» بود که آمریکایی­‌ها مستقیماً در جنگ دخالت کردند و آمدند تا مانع پیروزی رزمندگان بشوند. در همین زمان که گلوی ارتش بعث عراق در شلمچه تحت فشار بود، عراقی‌ها دو خباثت از خود نشان دادند، اول اینکه ما هر آنچه در دریا داشتیم را زدند و این حرکت آن‌ها باعث شد تا در اوج عملیات «کربلای 5» صادارات نفت ما به پایین­‌ترین حد خود برسد، و خباثت دیگرشان این بود که جنگ شهرها را آغاز کردند.

وی ادامه داد: 8 اسفند 1365 که همزمان با شهادت سردار شهید «حسین خرازی» بود، بعد از دو ماه حضور آمریکایی­‌ها در خلیج فارس، به سپاه پاسداران مأموریت داده شد تا به خلیج فارس برود. آمریکا­یی‌ها تصور می‌کردند که اگر وارد جنگ با ایران شوند می‌توانند مانع مغلوب شدن ارتش عراق بشوند، اما با گذشت سه ماه از حضورشان در خلیج، متوجه شدند که قادر نیستند در برابر قایق­‌های تندرو جمهوری اسلامی مقاومت کنند.

سردار فدوی گفت: در بهار سال 1366، آمریکا 86 فروند ناو جنگی و 500 فروند هواپیما در منطقه مستقر کرد و با ما جنگید و ما در مدت حضور آمریکایی­‌ها 140 عملیات مقابله به مثل و 17 عملیات ساحل به دریا داشتیم.

فرمانده نیروی دریایی سپاه افزود: هنوز جنگ تمام نشده بود که دنیا فهمید، رزمندگان اسلام به قدرت بازدارندگی رسیده‌اند. اصل بازدارندگی این است که دشمن قبول کند که توان شما بزدارنده است. من اعتقاد دارم که از مرحله بازدارندگی عبور کردیم و دشمن در پی آن است که در برابر شما توان بازدارندگی ایجاد کند.

سردار فدوی تصریح کرد: انقلاب اسلامی به مرحله‌ای رسیده است که دشمنان مطمئن شدند که این جمهوری اسلامی است که آن‌ها را مورد تهاجم قرار داده است و می‌خواهد نظام سلطه را ساقط کند. استکبار فهمیده است که تفکر انقلاب اسلامی همان روالی را که در سال 1357 در ایران پیش گرفته و در دورترین نقطه آفریقا هم شکل گرفته است و این نشان از تحقق وعده الهی دارد که اگر هر کس وظیفه خود را انجام دهد، وعده تخلف ناپذیر خداوند محقق خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: تا زمانی که ما آنچه را خداوند فرموده انجام دهیم و بر اعتقاد خود استوار و پایدار باشیم، عنایت خداوند جاری و ساری خواهد بود و وعده‌های الهی تحقق پیدا می‌کند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: ما بر اساس آیه شریفه «وَأَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّةٍ» که نقش آرامی است که بر سینه داریم، تکلیف خودمان را حتی برای 24 ساعت هم به تأخیر نینداختیم. ما باید توان خود را بالا ببریم. توانی که پایان ندارد و یک عامل ثابت نیز نیست. اگر ما با استطاعتی که داریم پای کار بیاییم، خدا با استطاعتی که ما نداریم به یاری ما خواهد آمد.

سردار فدوی در پایان خاطرنشان کرد: به برکت انقلاب اسلامی و خون شهدا و علی‌رغم گسترش دشمنی­‌ها، بر توطئه­‌هایی که استکبار برای ساقط کردن جمهوری اسلامی طراحی و اجرا کرده پیروز شدیم و ان‌شاءلله وعده­ایی را که حضرت امام خمینی (ره) داده‌اند که «این انقلاب به دست صاحب اصلی‌اش حضرت مهدی (عج)» خواهد رسید، تحقق پیدا خواهد کرد.

خاطرنشان می‌شود، در این مراسم سردار «محمد پاکپور» فرمانده نیروی زمینی سپاه نیز حضور داشت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها