مسئول سازمان بسیج هنرمندان سپاه کربلای مازندران خبر داد؛

جذب و ساماندهی 5000 هنرمند توسط سازمان بسیج هنرمندان مازندران

«حمیدرضا هراسانی» به جذب 5000 هزار هنرمند بسیجی توسط بسیج هنرمندان سپاه کربلای مازندران اشاره کرد و گفت: از این تعداد 3000 هنرمند بسیجی فعال هستند و حدود 2800 عضو عادی و تعداد 100 نفر به عضویت کادر در آمدند.
کد خبر: ۲۴۶۵۹۸
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۶ - 06July 2017

جذب و ساماندهی 5000 هنرمند توسط سازمان بسیج هنرمندان مازندران

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از مازندران، «حمیدرضا هراسانی» مسئول سازمان بسیج هنرمندان سپاه کربلای مازندران، ظهر امروز (پنج‌شنبه) در نشست خبری با خبرنگاران استان، با تبریک  14 تیرماه که به عنوان روز «قلم» نامگذاری شده است، به تشریح اهم اقدامات پیش رو در سال 1396 این سازمان پرداخت و اظهار داشت: سازمان بسیج هنرمندان استان در سال 86 تشکیل شد و مازندران به عنوان اولین استانی بود که پیشنهاد تشکیل این سازمان را داد.

هراسانی با اشاره به اینکه یکی از اهداف این سازمان، جذب و تربیت هنرمندان در عرصه‌های مختلف هنری است، افزود: با این هدف در 19 شهر استان، کانون بسیج هنرمندان دارای 10 انجمن هنری با عناوین «نمایش»، «شعر»، «هنرهای تجسمی»، «صتایع دستی»، «تعزیه»، «خوشنویسی»، «ادبیات داستانی»، «فیلم» و «عکس» هستند.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان سپاه کربلای مازندران بیان کرد: ساماندهی هنرمندان در رشته‌های مختلف هنری و حمایت از آثار آن‌ها از دیگر اهداف این سازمان است.

وی ادامه داد: جامعه هدف برای جذب هنرمندان در سطح استان، تعداد ده هزار  و هشتصد نفر است که رسیدن به این هدف در اولویت کار ما است.

هراسانی به جذب 5000 هزار هنرمند بسیجی توسط این سازمان اشاره کرد و گفت: از این تعداد 3000  هنرمند بسیجی فعال هستند و حدود 2800 عضو عادی و تعداد 100 نفر نیز به عضویت کادر در آمده‌اند.

وی در ادامه اظهار داشت: کسی که دلش برای هنر انقلاب بتپد و کار هنری انقلابی انجام دهد، به عنوان هنرمند بسیجی می‌شناسیم.

 مسئول سازمان بسیج هنرمندان سپاه کربلای مازندران در بخش دیگر سخنان خود عنوان کرد: برگزاری جشنواره‌های مختلف هنری در سال می‌تواند ایجاد انگیزه و رغبت در هنرمند ایجاد کند و این باعث جذب حداکثری خواهد شد.

وی به موفقیت‌های هنرمندان عضو این سازمان در سال‌های گذشته در سطح کشور اشاره کرد و افزود: در رشته «نمایش» رتبه برتر زن کشوری، رتبه برگزیده کشوری در رشته «شعر»، برگزیده کشوری در رشته «سرود» در سال 95، همچنین در رشته‌های «ادبیات» و «خوشنویسی» نیز  هنرمندان ما خوش درخشیدند.

هراسانی ادامه داد: پتانسیل خوبی در استان در رشته‌های هنری وجود دارد که باید شناسایی و سازماندهی شود.

وی اضافه کرد: در سال 1369 سیاست سازمان بر این است که هنر و هنرمند را به مساجد و مصلی ببریم تا هنرشان را عرضه نمایند، همچنان‌که در این راستا بعضی از نمایش‌ها و نمایشگاه‌ها و همچنین برگزاری مراسم عصر شعر را در پارک‌ها و اماکن عمومی به اجرا در آوردیم.

هراسانی با اشاره به اینکه در سال 1369 در سه مرحله، جشنواره شعر برگزار خواهیم کرد، افزود: اولین برنامه ما در این بخش در دهه اول محرم با عنوان «سوگواره عاشورایی» است که در یکی از مساجد بزرگ شهرستان «نکا» برگزار خواهد شد که قرار بر این است از ده برگزیده تقدیر کنیم.

وی همچنین دومین برنامه را در این بخش، برگزاری شعر بومی محلی مازندرانی دانست که اختتامیه این مراسم در امامزاده «عبدالحق زیراب (ع)» برگزار می‌شود.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان سپاه کربلای مازندران سومین برنامه هنری در بخش شعر را با موضوع «دهه فجر» اعلام کرد و گفت: این مراسم در ایام دهه مبارک فجر برگزار خواهد شد.

هراسانی حمایت مالی و معنوی و معرفی آثار برتر به جشنواره‌های کشوری را از جمله اهداف این سازمان دانست و بیان کرد: یکی از برنامه‌هایی که در دستور کار ما قرار دارد، معرفی هنرمند شاخص استان از رسانه استانی است که تاکنون چند برنامه با همکاری بسیج سازمان صدا و سیمای مازندران تهیه و پخش شد.

هراسانی در ادامه با اشاره به برگزاری جشنواره تئاتر و ادبیات داستانی در دو بخش، با رویکرد «مسجد محوری» در استان با همکاری کانون مساجد، عنوان کرد: ما انتظار داریم، همه اهالی تئاتر و هنرمندان در این جشنواره شرکت کنند و با حضور در کارگاه‌های آموزشی بتوانند کیفیت هنرهای خود را ارتقا دهند.

وی افزود: ۱۵ مردادماه آخرین مهلت جشنواره «تئاتر بسیج» مازندران است و پنجم آبان ماه نیز لیست نهایی گروه‌های برگزیده جشنوراه استانی اعلام می‌شود.

مسئول بسیج هنرمندان مازندران اظهار داشت: حوزه ادبیات داستانی در دو بخش تجربی و حرفه‌ای برای همه علاقه‌مندان برگزار می‌شود و ۳۰ آبان ۹۶ مهلت ارسال آثار است.

وی برگزاری کارگاه های هنری با حضور اساتید کشوری را یکی دیگر از برنامه‌های سال 96 اعلام کرد و گفت: با وجود پتانسیل‌های زیادی که در هنر مازندران دیده می‌شود، دغدغه در این بخش زیاد است.

هراسانی با اشاره به  فراخوان عکس با موضوع «سبک زندگی ایران اسلامی» در مازندران با محوریت «تولید و اشتغال»، گفت: همه عکاسان می‌توانند آثار خود را تا پایان شهریورماه سال جاری ارسال کنند.

وی افزود: قرار است عکس‌های رسیده از فراخوان، در شش ماهه دوم سال با برپایی نمایشگاه در معرض دید علاقه مندان قرار گیرد و عکس متنخبان نیز در کتابی چاپ شود.

هراسانی گفت: برگزاری اردوی جهادی هنرمندان به مناطق محروم جهت آموزش و برگزاری اردوی راهیان‌نور هنرمندان از غرب کشور با هدف ایده‌گیری و ایده پردازی هنرمندان در موضوع دفاع مقدس نیز از دیگر برنامه های این سازمان است.

وی افزود: هنرمندان رشته‌های شعر، ادبیات داستانی، عکس، فیلم و هنرهای تجسمی به راهیان نور اعزام خواهند شد.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره کشوری شعر در پنج موضوع و پنج استان مختلف گفت: امیدواریم هنرمندان مازندران در این جشنواره‌های کشوری حضور پررنگ داشته باشند.

وی افزود: اعتبارت سازمان بسیج هنرمندان جوابگوی ۷۰ درصد از این برنامه‌ها است و ۳۰ درصد دیگر با مشارکت تأمین می‌شود.

هراسانی با اشاره به وجود ۱۱۰ شهید هنرمند در استان مازندران، خاطرنشان کرد: شهید «مصطفی ربیع نتاج» از شهدای  شاخص و از شاعران بزرگ استان بودند و از این شهید فیلم‌ها و اشعار زیادی به جای مانده است که یکی از برنامه‌های امسال ما این است که اشعارشان را جمع‌آوری و در قالب کتاب عرضه نماییم.

وی با بیان اینکه اجرای نمایش در یادواره شهدا بسیار کمرنگ است، افزود: ساخت شش تئاتر در حوزه دفاع مقدس و شهدای حرم از جمله برنامه‌های این سازمان در سال جاری است.

هراسانی از بازدید سه گروه هنری از نیروگاه «شهید سلیمی» نکا خبر داد و افزود: در این دوره از بازدید قرار است هنرمندان رشته‌های هنری ادبیات داستانی، شعر و فیلم از نیروگاه بازدید داشته باشند تا بتوانند ایده بگیرند که با موضوع بمباران هنرآفرینی کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار