حجت‌الاسلام صدیقی در خطبه‌های نمازجمعه تهران:

سفر ترامپ به عربستان تیغ ظلم آل‌سعود را تیزتر کرد/ حقوق بشر غربی‌ها قلابی است

امام‌جمعه موقت تهران گفت: سفر ترامپ به عربستان تیغ ظلم آل‌سعود را تیزتر کرده و به خوبی نشان داده که حقوق بشر غربی‌ها قلابی است.
کد خبر: ۲۴۶۶۶۵
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۰ - 07July 2017
سفر ترامپ به عربستان تیغ ظلم آل‌سعود را تیزتر کرد/ حقوق بشر غربی‌ها قلابی است
به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس،‌ حجت‌الاسلام کاظم صدیقی در خطبه‌های نماز جمعه تهران «تقوا» را ضمیمه هوشیاری دانست و گفت: کسانی‌که در زندگی اهل تقوا هستند، در چارچوب حریم خدا حرکت می‌کنند و اجازه هر کاری را به خود نمی‌دهند؛ سخن و نگاه حرام نمی‌کنند و از درآمد حرام هراس دارند و دشمنی آنها نیز با دشمنان خداست.

وی ادامه داد: تقواپیشگان خود را بندگان خدا می‌دانند و می‌دانند که خالق و مالکی دارند؛ به همین دلیل به خود اجازه خلاف نمی‌دهند. هر کسی به دنبال خیر دنیا و آخرت است، تقوا را پیشه می‌کند و از خدا نیز طلب تقوا می‌کند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با گرامیداشت هفت تیر سالروز شهادت شهید بهشتی و یارانش و همچنین هفته قوه‌قضائیه اظهار داشت: مرحوم بهشتی نه تنها در زمات حیاتش مظلوم بود، بلکه بعد از شهادتش نیز گوهر ناشناخته‌ای است؛ ایشان هرگز ادعای عالم بودن نداشتند.

صدیقی افزود: مرحوم بهشتی به دلیل دغدغه اجتماعی که داشتند، از آقای قرائتی خواسته بودند که وارد ادارات دولتی نشوند و آموزش به جوانان را ادامه دهند؛ ایشان در سعه‌صدر نمونه کامل بودند اما امروز برخی از مسئولان منتظرند کسی چیزی بگوید تا سریع واکنش نشان دهند. آیت‌الله بهشتی همه مخالفان را تحمل می‌کرد و برای دفاع از خود، لب باز نمی‌کرد و به خود هرگز اجازه نداد برخلاف خواست امام (ره) چیزی بگوید.

وی با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با مسئولان قوه قضائیه گفت: دستگاه قضایی پشتیبانی‌کننده حقوق و آزادی‌های مشروع مردم و کاهش‌دهنده مشکلات اجتماعی است؛ قوه قضائیه باید در همه دستگاه‌ها نظارت دقیق داشته باشد تا خلافی در وزارتخانه‌ها و دستگاه‌ها رخ ندهد و جلوی تخلفات گرفته شود.

خطیب موقت نماز جمعه تهران تصریح کرد: در هفته قوه قضائیه توقع این است که دستگاه قضایی تقویت و جایگاه حقیقی خود را پیدا کند و به دغدغه‌های رهبری مانند مسئله بورسیه‌ها به درستی رسیدگی کند. قضات نیز باید بدانند در لبه آتش هستند و در قیامت جایی برای پارتی‌بازی وجود ندارد. قضات باید رعایت اخلاق را سرلوحه خود قرار دهند و مردم پشت درها و جلوی میزهای آنها تحقیر نشوند.

صدیقی با اشاره به سفر ترامپ به عربستان گفت: سفر ترامپ به عربستان تیغ ظلم آل‌سعود را تیزتر کرده و به خوبی نشان داده که حقوق بشر غربی‌ها قلابی است. جنایات آل‌سعود در یمن و شهرهای شیعه‌نشین عربستان بسیار زیاد است و در مقابل این جنایات، مجامع حقوق بشر سکوت کرده‌اند. یکی از مطالبات رهبری که از قوه‌قضائیه داشته‌اند، پیگیری حقوقی و قضایی مسائل بین‌المللی از جمله حقوق مظلومین جهان مانند شیخ زکزاکی و علمای آذربایجان است که در بند هستند.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها