وصیت‌نامه شهید «علیرضا استکی»؛

پیرو خط رهبر باشید

شهید علیرضا استکی در بخشی از وصیت‌نامه خود آورده است: از شما می‌خواهم که پیرو خط رهبر باشید، سخنان آن بزرگ‌مرد را بدون چون و چرا اجرا کنید.
کد خبر: ۲۴۶۷۴۰
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰ - 08July 2017
وصیت‌ یک شهید به حفظ وحدت اسلامی
به گزارش خبرنگار ساجد، شهید «علیرضا استکی» 26 اسفند 1345 در شهر تهران دیده به جهان گشود. وی در رشته مهندسی مکانیک تحصیل می‌کرد. شهید استکی با شروع جنگ تحمیلی تحصیلش را رها کرد و عازم جبهه شد. وی در 5 مرداد 1367 طی عملیات مرصاد به درجه شهادت نائل آمد.
 
وصیت‌ نامه شهید «علیرضا استکی»
 
بسم رب الشهدا و الصدیقین
 
فَلْيُقاتِلْ في‏ سَبيلِ اللَّهِ الَّذينَ يَشْرُونَ الْحَياةَ الدُّنْيا بِالْآخِرَةِ وَ مَنْ يُقاتِلْ في‏ سَبيلِ اللَّهِ فَيُقْتَلْ أَوْ يَغْلِبْ فَسَوْفَ نُؤْتيهِ أَجْراً عَظيماً.
 
مومنان باید در راه خدا با آنان‌ که حیات مادی را بر آخرت ترجیح دادند، جهاد کنند و هر کس در جهاد به راه خدا کشته شد یا فاتح گردید، زود باشد که او را در بهشت ابدی، اجری عظیم دهیم. (سوره النساء - آیه 74)
 
سلام بر تمامی پیغمبران، به خصوص خاتم الانبیاء محمد بن عبدالله (ص) و سلام بر امامان معصوم (ع) این رهبران مکتب انسانیت، از جمله مهدی موعود امام زمان (عج) که جهان را پر از عدل می‌کند و دنیا را از تمامی مستکبرین پاک می‌کند؛ و سلام بر شما پدر و مادرم که امیدوارم مرا حلال کنید؛ و درود بر شما امت اسلامی که با پیروی از رهنمودهای رهبر، آمریکا و شوروی و دیگر ایادیشان را به ستوه آوردید.
 
به راهی قدم نهادم که وظیفه‌ خود می‌دیدم و برای خود لایق نمی‌دیدم که با مرگ طبیعی بمیرم، زندگیم پر از گناه بود، خدایا با شهادتم گناهانم را بریز. پروردگارا استغفار می‌طلبیم از گناهانم، تا شاید مرا ببخشی و در خیل اولیاء خودت قرار دهی.
 
از شما می‌خواهم که پیرو خط رهبر باشید؛ سخنان آن بزرگ مرد را بدون چون و چرا اجرا کنید.
 
وحدت خود را حفظ نمایید که یکی از عوامل پیروزی است. مطالعه کنید تا بیشتر با اسلام عزیز آشنا شوید.
 
همیشه اسلام را در نظر داشته باشید. به نماز اهمیت فوق العاده قائل شوید. پاسدار خون شهیدان باشید و ادامه دهنده‌ راهشان. از مسائل روز با اطلاع باشید و بی‌تفاوت به آن نباشید. از غرق شدن در مسائل مادی بپرهیزید و به معنویات روی آورید تا انسانیت خود را حفظ کنید. چه از جان و چه از مال در راه خدا انفاق کنید که سعادت ابدی در پی دارد. در خواندن قرآن همت گمارید.
 
آموزش‌های نظامی را فرا گیرید، چرا که ما تا ظهور حضرت مهدی (عج) و بعد از آن جنگ داریم. با توفیق خداوند متعال سعی در تشکیل جلسات اخلاق به کمک روحانیون نمایید.
 
مقام روحانیت را محترم بشمارید و طرفدار آنان باشید. مرگ را در نظر داشته باشید. متخصصان متدین را تمجید کنید. هر کدامتان که مرا می‌شناسید، حلالم کنید. در خاتمه فقط شعار نه، بلکه شعور مرگ بر شوروی و مرگ بر اسرائیل یادتان نرود که ما با همه اینها جنگ داریم.
 
والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته
علیرضا استکی
 
 انتهای پیام/ 111

نظر شما
پربیننده ها