وزیر بهداشت:

دعا کنیم که انقلاب ما شاهد تکرار فرقانیسیم نشود

وزیر بهداشت در یادداشتی با اشاره به دیدگاه‌های انحرافی در مورد دین و مذهب نوشت: بیشترین آسیب از سوی افراد سطحی‌نگر و ناپخته بر پیکره دین و دینداری وارد شده ‌است.
کد خبر: ۲۴۶۷۷۰
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۵ - 08July 2017

دعا کنیم که انقلاب ما شاهد تکرار فرقانیسیم نباشدبه گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، هاشمی در یادداشتی که آن را با عنوان «زخم 38 ساله» در صفحه شخصی خود منتشر کرده است، با اشاره به جریانات گروهک فرقانیسیم نوشت: دعا کنیم که انقلاب ما شاهد تکرار این قبیل جریانات نباشد؛ دعایی که برای تحقق آن باید به سخن امام خمینی (ره) عمل کنیم که فرمودند: نگذارید انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بیافتد.

متن کامل یادداشت دکتر هاشمی به شرح زیر است:

امروز چشم همسر شهید گرانقدر علامه مرتضی مطهری را عمل کردم. پیش از عمل، یادی از گذشته‌ها شد و در میان صحبت‌ها ایشان گفتند: «شما را بسیار دعا کردم برای نوشتن مطلب مربوط به گروهک فرقان و آن ‌را بارها خواندم.» این جملات را که شنیدم، حس کردم سخن از دردی است که نزدیک به چهار دهه فرو خورده شده و زخمی که هنوز التیام نیافته است.

ایشان کلام را چنین ادامه دادند: واقعا کسی نمی‌داند شهید مطهری چه زجری کشید از کج اندیشی‌های فرقانی‌ها؛ یادم نمی‌رود که در کتابخانه منزل، ساعت‌ها با «آشوری» بحث می‌کرد و هنگامی که به اتاق باز می‌گشت، تمام بدنش از ناراحتی می‌لرزید. آن موقع، آشوری، خانه‌ای را که امروز هم در آن زندگی می‌کنیم، کاخ می‌نامید و حتی حاضر به نوشیدن چای در منزل ما نبود! در عین حال شهید مطهری را طرفدار امپریالیسم، عافیت‌طلب و غیرانقلابی می‌دانست؛ بماند دیدگاه‌های انحرافی او در مورد دین و مذهب و قرآن.

شنیدن این سخنان لرزه بر تنم انداخت؛ بازگویی رفتاری که حاصل اجتهاد شخصی از دین و ابتلا به بیماری جزمیت در برداشت‌هایی این چنین و طرد دیدگاه‌های دیگر است.

بلایی که در طول تاریخ، ادیان الهی را تهدید کرده و بیشترین آسیب نیز از سوی همین افراد سطحی‌نگر و ناپخته که بازیچه گروهی کج اندیش منافق می‌شوند، بر پیکره دین و دینداری وارد شده ‌است.

دعا کنیم که انقلاب ما شاهد تکرار این قبیل جریانات نباشد؛ دعایی که برای تحقق آن باید به سخن امام خمینی (ره) عمل کنیم که فرمودند: نگذارید انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بیافتد.

و امیدوارم جوانان عزیزی که آن روزها را ندیده‌اند؛ جوانانی که با همه وجود به آنها علاقه‌مندم، تلاش کنند شناخت و نگاه‌شان به دین و سیاست و اجتماع، عمیق و شورشان همواره با شعور همراه باشد.
ان‌شاءالله.

انتهای پیام/211

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار