برگزاری دوره آموزشی اساتید درس «آشنایی با دفاع مقدس» در قزوین + تصاویر

دوره آموزشی کاربردی اساتید و داوطلبان تدریس درس «آشنایی با دفاع مقدس» در اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قزوین برگزار شد.
کد خبر: ۲۴۶۷۹۲
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۱ - 08July 2017
به گزارش دفاع پرس از قزوین، دوره آموزشی، کاربردی داوطلبان تدریس درس «آشنایی با دفاع مقدس»، پیش از ظهر امروز (شنبه) با حضور سرهنگ پاسدار «مهدی طاهرخانی» مدیرکل حفظ اثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین، حجت الاسلام معبودی مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر (عج)، امیر «محمدصادق سجادیان»، امیر «غلامحسین حق‌جو»، امیر «علی شهبازیان» و سردار «محمود شاعری» از پیشکسوتان و فرماندهان دوران دفاع مقدس در سالن جلسات اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس این استان، برگزار شد.

در ابتدای این دوره، سرهنگ پاسدار «مهدی طاهرخانی» ضمن عرض خیر مقدم به اساتید و داوطلبان، طی سخنانی اظهار داشت: برای نظام جمهوری اسلامی ایران افتخار بزرگی است که مسئولین آن از بین رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس انتخاب می‌شوند و در این عرصه عزیزان رزمنده ما توفیقات خوبی را داشتند و عزیزانی که در جنگ و دفاع مقدس حضور نداشتند، می‌توانند از تجربیات این رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس استفاده کنند.

وی افزود: امسال خوشبختانه با پیگیری‌هایی که بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در کشور انجام داده است، ما توفیق پیدا کردیم که کارگاه را به‌صورت استانی برگزار نماییم و داوطلبان دیگر مثل گذشته به‌صورت متمرکز و فشرده در دوره تربیت اساتید در تهران حضور پیدا نمی‌کنند و دوره را در استان برگزار می‌کنیم.

طاهرخانی تصریح کرد: این کارگاه استانی، با هدف آموزش و تربیت داوطلبین تدریس درس «آشنایی با دفاع مقدس» به‌عنوان اولین کارگاه در استان قزوین برگزار شد که داوطلبین پس از گذراندن دوره‌های مختلف و قبولی در آزمون کتبی، موفق به اخذ گواهی تدریس آن می‌شوند.

وی به عملکرد اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در جذب اساتید و برگزاری درس آشنایی با دفاع مقدس در دانشگاه‌ها پرداخت و بیان کرد: تاکنون موفق شدیم 40 نفر از اساتید را به‌طور مستقیم در خدمتشان باشیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین در پایان سخنان خود، خاطرنشان کرد: در هر نیمسال تحصیلی نزدیک به 5000 دانشجو در مراکز دانشگاهی استان، 2 واحد درسی «آشنایی با دفاع مقدس» را فرا می‌گیرند.

در ادامه این دوره، امیر «محمد صادق سجادیان» از پیشکسوتان و فرماندهان دفاع مقدس نیز در سخنانی، ضمن اشاره به نقش سازمان منافقین در براندازی انقلاب اسلامی و شروع جنگ 8 ساله و ایجاد خرابکاری و ناامنی، ترور شخصیت‌های مذهبی و بمب‌گذاری، تشریح کرد: هدف منافقین رسیدن به مراکز شهری ایران و در نهایت تهران بود که با سرکوب شدید نیروهای ارتش و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مواجه شدند.

در ادامه این دوره، امیر «غلامحسین حق جو» یکی دیگر از پیشکسوتان و فرماندهان دفاع مقدس که به‌عنوان استاد در جلسه حضور داشتند به بررسی عملیات «بیت‌المقدس» و تشریح مراحل آن و نیز نقش رهبری در به پیروزی رسیدن این عملیات اشاره کردند.

در بخش دیگری از این دوره، «امیر علی شهبازیان» نیز به‌عنوان یکی دیگر از سخنرانان به نقش هوانیروز و یگان‌های هوایی در ابتدای جنگ و اواخر آن اشاره و در ادامه نقش فرماندهان هوانیروز و نیروی هوایی در عملیات مختلف را تشریح کرد.

سردار «محمود شاعری» از پیشکسوتان و فرماندهان دفاع مقدس، یکی دیگر از سخنرانان این کارگاه بود که در خصوص کردستان و نقش افراد منافق، دموکرات و کومله در به شهادت رساندن نیروهای مردمی و پاسداران و نیز به عملیات گردان جند الله در منطقه غرب و کردستان پرداخت.

انتهای پیام/
 
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار