مویدی در گفت‌وگو با دفاع پرس:

غرب برای مبارزه با مواد مخدر با ایران همکاری نمی‌کند

قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: نگاه سیاسی به مبارزه با مواد مخدر، ظلم به جامعه جهانی است و ایران علی‌رغم عدم همکاری غرب، در همه عرصه‌ها به مبارزه با مواد مخدر پرداخته است.
کد خبر: ۲۴۶۷۹۸
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۷ - 11July 2017
نگاه سیاسی به مبارزه با مواد مخدر ظلم به جامعه جهانی است
«علی مویدی» قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی دفاع پرس،‌ اظهار داشت: مواد مخدر یک تهدید و خطر جهانی است و با هماهنگی همه کشورها می‌توان در مقابله با قاچاق آن، به یک شرایط نسبتا مطلوب رسید.
 
وی ادامه داد: ایران در طول دو سه دهه اخیر در مبارزه با مواد مخدر جزو یکی از کشورهای برجسته است و در همه عرصه‌ها دارای کارنامه درخشانی است. علی‌رغم اینکه این تهدید متوجه همه کشورهای جهان به خصوص کشورهای غربی است؛ اما متاسفانه تا به امروز در این زمینه آن‌گونه که می‌بایست همکاری و حمایت‌های بشردوستانه نداشته‌اند.  
 
مویدی افزود: ایران با وجود عدم همکاری غرب در همه عرصه‌ها به مبارزه با مواد مخدر پرداخته است و با کشورهایی که در مبارزه با این معضل تلاش می‌کنند، در حوزه مقابله، پیشگیری و درمان همکاری و هماهنگی دارد.
 
قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور گفت: سیاسی کردن بحث مبارزه با مواد مخدر، ظلم به جامعه جهانی است و باید میان مباحث سیاسی و حقوق بشر تفکیک ایجاد کرد. آنچه که در ایران در حال رخ دادن است در راستای دفاع از حقوق همه جهانیان است و مصادیق آن بارها اعلام شده است، اما متاسفانه در بحث همکاری در زمینه حمایت‌های تکنولوژیک و مباحثی از این دست حداقل امکانات را به جمهوری اسلامی ایران ندادند.
 
وی خاطرنشان کرد: با شناختی که در لایه‌های مختلف مبارزه با مواد مخدر در راستای سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری و تمرکز بر آسیب‌های اجتماعی به وجود آمده، خوشبختانه امروز حاکمیت در سطوح مختلف درگیر مبارزه با مواد مخدر است و این اقدامات باعث شده شرایط ما نسبت به چند سال گذشته بهتر باشد و می‌توان با قاطعیت گفت اعتیاد در کشور بر اساس آماری که در سال 94 اعلام شده نسبت به سنوات گذشته رو به کاهش است؛ البته این نگرانی همچنان باید در جامعه ما وجود داشته باشد و مسئولان هم باید مبارزه با مواد مخدر را به عنوان یک اولویت در دستور کار داشته باشند تا شیب کاهش اعتیاد در کشور ادامه داشته باشد.
 
انتهای پیام/ 241
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار