یادداشت/ عشرت شایق

سپاه، عامل بازدارنده تهدیدات

عملیات موشکی سپاه علیه داعش نشان داد که حفظ استقلال سیاسی کشور و دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران، خط قرمز سپاه است. سپاه با هر حرکتی که درصدد تضعیف اصول و ارزشهای انقلاب اسلامی باشد مقابله خواهد کرد.
کد خبر: ۲۴۶۸۰۶
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۱ - 08July 2017
سپاه، عامل بازدارنده تهدیداتبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، عشرت شایق در یادداشتی نوشت:

رهبر کبیر انقلاب اسلامی و بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی ایران، حضرت امام خمینی(ره) با نگاه استراتژیک خود نسبت به سیر تداوم انقلاب اسلامی در بستر ظهور و پیش بینی حوادث و اتفاقات داخلی و خارجی، نهاد همیشه انقلابی «سپاه پاسداران انقلاب اسلامی» را تاسیس و در طول عمر بابرکت خود همواره از این نهاد حمایت و بر تقویت آن به عنوان لازمه تداوم انقلاب اسلامی تاکید فرموند.

گذشت زمان و حوادث پی در پی چهار دهه اخیر و نقش سرنوشت ساز سپاه در حفظ امنیت، آرامش و استقلال کشور و بویژه مقابله مقتدرانه آن با توطئه های رنگارنگ دشمنان ملت ایران، موید ضرورت تاسیس و تقویت این نهاد انقلابی بوده است.

به موازات نقش آفرینی سپاه در  پاسداری از اصول و ارزش های دینی و انقلابی و حفظ منافع ملی و دستاوردهای ارزشمند انقلاب اسلامی، مخالفت دشمنان خارجی و عوامل داخلی آنها با این نهاد ادامه داشته و در ماههای اخیر به اوج رسیده است که بی ارتباط با شکست نظام استکبار و عوامل دست نشانده اش در عراق، سوریه، یمن و دیگر کشورهای منطقه نیست.

آمریکا و همپیمانانش متوجه این امر بوده اند که با وجود سپاه نمی توانند به اهداف سلطه جویانه خود در ایران و کشورهای محور مقاومت دست یابند فلذا با بکارگیری ابزار و امکانات نرم افزاری از جمله تریبون های متنوع رسانه ای، تشکیلات سیاسی و اطلاعاتی کشورهای همسو و برخی سازمانهای بین المللی و بخصوص عوامل داخلی در صدد تضعیف «سپاه پاسداران انقلاب اسلامی» بوده و این امر را از اهداف مهم خود قرار داده اند.

این روزها شاهد هجمه مخرب و همه جانبه دشمنان انقلاب اسلامی با طراحی عملیات پیچیده روانی علیه دستاوردهای انقلاب اسلامی بویژه نهاد انقلابی و مردمی سپاه هستیم که متاسفانه در داخل نیز عده ای با رفتار نسنجیده و گفتار فتنه انگیز خود عملا در حال بستر سازی برای اجرای اینگونه طرح ها هستند.

متهم کردن سپاه به ورود در دسته بندی های سیاسی، سیاه نمایی اقدامات سازنده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء در اجرای پروژه های عظیم ملی، زیر سوال بردن فعالیت های فرهنگی و اجتماعی سپاه، کاهش بودجه نیروهای مسلح بویژه سپاه پاسداران، زیر سوال بردن اقتدار موشکی سپاه و تنزیل آن در حد انتخاب نوع شعارهای نوشته شده بر روی آن! و از این قبیل مسائل، همه و همه در راستای این بستر سازی قابل تامل و ارزیابی است.

افراد و جریانات داخلی مغرض، مرعوب و واداده در مقابل غرب از مدت‌ها قبل با طرح مباحث انحرافی و ساختارشکن در صدد لطمه زدن به جایگاه مردمی سپاه و ایجاد انشقاق در بین نیروهای انقلاب بوده اند اما حقانیت و پایگاه مردمی سپاه چنان است که نه تنها خدشه ای به آن وارد نشده بلکه نقش بازدارندگی سپاه در مقابل زیاده خواهی قدرت های سلطه گر و قدرت طلبی عوامل داخلی آن ها بیش از پیش روشن گردیده است.

هجمه‌های هماهنگ دشمنان و بدخواهان خارجی و مغرضان و غافلان داخلی علیه سپاه، با مقابله سخت و مستحکم مردم هوشیار و انقلابی ایران مواجه خواهد شد و آنان را از مواضع خود پشیمان خواهد ساخت.

ملت سلحشور ایران فراز و نشیب‌های تاریخی را با صبوری و مقاومت، سرافرازانه پشت سر گذاشته و نه تنها اسیر دسیسه های دشمنان نشده اند بلکه هر کجا لازم بوده به دفاع از استقلال و دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی پرداخته اند.

در موضوع هجمه به سپاه نیز، دلسوزان کشور و فرزندان انقلاب اسلامی به وظیفه خود عمل نموده و با هر حرکتی که بوی انحراف و فساد داده و در صدد تضعیف اصول و ارزشهای انقلاب اسلامی و دستاوردهای بزرگ آن باشد به مقابله برخواهند خواست.

این روحیه قدر شناسی ملت ایران در روزهای اخیر و در جریان حملات موشکی سپاه به مقر تروریست های داعش در سوریه بخوبی نمایان شد و قاطبه ملت ایران از این اقدام بازدارنده خوشحال و از آن حمایت نمودند آنهم در هنگامه‌ای که برخی‌ها با گفتار و رفتار خود در صدد تضعیف سپاه بودند.

فرماندهان و پاسداران همیشه هوشیار «سپاه پاسداران انقلاب اسلامی» در مواجهه با رویدادهای داخلی و منطقه ای بویژه عملیات کور تروریستی تهران، بخوبی عمل نموده و با انجام عملیات متهورانه و غرور انگیز انهدام لانه های داعش در دیرالزور سوریه نشان داد که حفظ استقلال سیاسی کشور و دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران، خط قرمز سپاه بوده و در هیچ شرایطی این موضوع تغییر نخواهد کرد.

این حرکت هوشمندانه به قدرت‌های تجاوزگر و خودبزرگ‌بین یادآور گردید که فرزندان ملت ایران در دفاع از «امنیت و منافع ملی» هرگز دچار تردید نخواهند شد و هیچ قدرتی نمی‌تواند فکر تجاوز به مناطق ایران اسلامی را حتی در اذهان بیمار خود تجسم نماید.

این اقدام غرورانگیز فرزندان شجاع ملت ایران در سپاه پاسدران انقلاب اسلامی، گامی مؤثر در مسیر حفظ منافع ملی و ارتقای بیش از پیش قدرت «بازدارندگی» و «ظرفیت‌های دفاعی» کشور بود که موجب ارتقای اعتماد و اطمینان بیشتر ملت ایران به نهاد انقلابی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گردید.

مقام معظم رهبری و فرمانده معزز کل قوا ساعاتی پس از حمله موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مراکز تجمع تروریست های داعش در دیرالزور سوریه، با جمعی از سرداران و فرماندهان سپاه دیدار و از تلاش‌های این نهاد انقلابی در عرصه‌ی موشکی قدردانی و حمله به مواضع تروریست ها در سوریه را کاری عالی توصیف فرمودند.

بدیهی است با وجود تمام دشمنی ها و بدخواهی های خارجی و داخلی علیه «سپاه پاسداران انقلاب اسلامی»، این نهاد انقلابی و مردمی همچنان با صلابت و اقتدار به مسئولیت ذاتی خود در دفاع از انقلاب اسلامی و دستاوردهای ارزشمند آن ادامه خواهد داد.
 
منبع: تسنیم
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار