«جواد قلی‌زاده» خبر داد؛

جشنواره ملی «فانوس» 20 تیرماه برگزار می‌شود/ دبیرخانه دائمی جشنواره راه‌اندازی خواهد شد

دبیر اجرایی جشنواره ملی «فانوس» با اشاره به اینکه این جشنواره 20 تیرماه در مجتمع فرهنگی هنری بهزیستی شهر ساری برگزار می‌شود، گفت: در نظر داریم دبیرخانه دائمی این جشنواره را در این شهر راه‌اندازی کنیم.
کد خبر: ۲۴۶۸۰۷
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۳ - 08July 2017
تشکیل دبیرخانه دائمی جشنواره ملی «فانوس» در ساری

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از مازندران، «جواد قلی‌زاده» دبیر اجرایی جشنواره ملی «فانوس»، در نشست خبری این جشنواره که ظهر امروز (شنبه) در اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مازندران برگزار شد، اظهار داشت: علت نامگذاری این جشنواره به نام «فانوس» این است که فانوس نماد روشنایی سنگرها در دفاع مقدس است.

وی با اشاره به اینکه این جشنواره در برگیرنده تمام بخش‌های هنری است، اظهار داشت: برگزاری جشنواره ملی «فانوس» باعث ترویج و تشویق تولیدکنندگان و ارزیابی از اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مازندران برای برنامه‌ریزی‌های بهتر در آینده می‌شود.

قلی‌زاده گفت: از موضوعات مهم این جشنواره این است که آثاری حق شرکت در این جشنواره را دارند که آثار ارسالی‌شان تولید شده در خود استان باشد، یا به‌ صورت مشارکتی و یا حمایتی تولید کرده باشد.

دبیر اجرایی جشنواره ملی «فانوس» با بیان اینکه در این جشنواره از خانواده‌های شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم تجلیل خواهد شد، از مشارکت خوب استان‌های اصفهان، اردبیل و همدان قدردانی و خواستار مشارکت بیشتر مازندرانی‌ها در جشنواره بعدی شد. 

وی با اعلام اینکه هرساله دبیرخانه جشنواره ملی «فانوس» از نیمه دوم بهمن ماه آغاز به‌کار می‌کند، افزود: در نیمه دوم اسفندماه سال 1395 تا اردیبهشت‌ماه 1396، تعداد 707 اثر در بخش‌های فیلم، نمایشی، سایبری و هنرهای تجسمی به دست ما رسید که در نهایت 189 اثر وارد بخش مسابقه شد.

قلی‌زاده تصریح کرد: این جشنواره طی هماهنگی‌های اولیه با مشارکت شهردار ساری برگزار می‌شود.

دبیر اجرایی جشنواره ملی «فانوس» خاطرنشان کرد: جشنواره ملی فانوس در سال جاری، 20 تیرماه در مجتمع فرهنگی هنری بهزیستی شهر ساری برگزار می‌شود و 22 تیرماه نیز به کار خود پایان می‌دهد.

قلی‌زاده  با اشاره به ارسال 12 اثر از استان مازندران به جشنواره ملی «فانوس» افزود: 4 اثر از این آثار به بخش نهایی رسیده است.

وی ادامه داد: همایش مدیران هنری ادارات کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان‌ها، دیدار با نماینده ولی فقیه در مازندران، تجدید میثاق با شهدا و بازدید از روند احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان مازندران از دیگر برنامه‌هایی است که در دستور کار ما قرار دارد.

دبیر اجرایی جشنواره ملی «فانوس» به برگزاری کارگروه هنری با موضوعات عکاسی و مستندسازی در این جشنواره اشاره کرد و گفت: رونمایی از تندیس جشنواره، تجلیل از شهیدان مدافع حرم و رونمایی از کتاب عکس شهدای مازندران با همکاری شهرداری ساری از دیگر برنامه‌های این جشنواره به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه مراسم تجلیل از آثار هنری منتخب جشنواره ملی «فانوس» از بین 26 استان شرکت‌کننده برگزار می‌شود، اضافه کرد: استان‌های همدان، اصفهان و اردبیل بیشترین شرکت‌کننده را داشتند که به 50 درصد آن‌ها جوایز اهدا می‌شود.

قلی‌زاده با اعلام اینکه شهرداری ساری همکاری خوبی در خصوص برگزاری جشنواره داشته است، خاطرنشان کرد: در نظر داریم دبیرخانه دائمی جشنواره ملی «فانوس» را در ساری راه اندازی کنیم. 

 انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار