سوریه:

انتخابات رژیم صهیونیستی در جولان اشغالی را نمی‌پذیریم

وزارت خارجه سوریه اعلام کرد که جولان اشغالی بخش جدایی ناپذیر سوریه است و این کشور نمی‌پذیرد رژیم صهیونیستی در روستاهای آن انتخابات موسوم به شورای محلی برگزار کند.
کد خبر: ۲۴۶۸۸۹
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰ - 09July 2017

انتخابات رژیم صهیونیستی در جولان اشغالی را نمی‌پذیریمبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، وزارت خارجه سوریه با ارسال نامه به دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت اعلام کرد که رژیم صهیونیستی علاوه بر حمایت علنی از گروه‌های تروریستی در سوریه، اخیرا اعلام کرده است که قصد دارد در روستاهای جولان اشغالی بر اساس قوانین این رژیم، انتخابات شوراهای محلی برگزار کند.

دمشق تصریح کرد که چنین رفتارهایی از سوی اسرائیل برای دولت و ملت سوریه تازگی ندارد؛ زیرا از آغاز بحران سوریه، سوء‌ استفاده اسرائیل از این بحران از رهگذر حمایت از گروه‌های تروریستی روشن و واضح بود.

وزارت خارجه سوریه خاطر نشان کرد که ملت سوریه در سند ملی خود در تاریخ 1981/3/25 اعلام کرده‌اند که نمی‌پذیرند جولان به اسرائیل منضم شود. در بند پنجم این سند، بر رد شوراهای محلی تأکید شده است.

خبرگزاری سانا به نقل از این نهاد سوری گزارش داد، اسرائیل که طی سال‌های گذشته به قوانین بین‌الملل تن نداده و قطعنامه‌های بین‌المللی را نپذیرفته است، بار دیگر با این تصمیم خود، نشان داد که حاکمیت سوریه در خصوص جولان را قبول ندارد.

دمشق تأکید دارد که تصمیم‌های جدید اسرائیل نقض آشکار منشور سازمان ملل، حقوق‌بشر و معاهده‌های ژنو در خصوص حمایت از افراد غیرنظامی در زمان جنگ است.

وزارت خارجه سوریه از دبیرکل سازمان‌ ملل و شورای امنیت خواست که اقدامات تنش‌زای اسرائیل را محکوم و این رژیم را وادار کنند که اسرای سوری و فلسطینی را آزاد کند.

دمشق در پایان خاطر نشان کرد که جولان بخش لاینفک اراضی سوریه است و بزودی به این کشور بازخواهد گشت.

انتهای پیام/ 421

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار