مجلس تصویب کرد؛

الزام سازمان بودجه به ایجاد سامانه نظارت بر تسهیلات اشتغال روستایی

نمایندگان مجلس شورای اسلامی سازمان برنامه و بودجه را مکلف کردند تا نسبت به ایجاد سامانه نظارت بر نحوه اعطای تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری اقدام کند.
کد خبر: ۲۴۶۸۹۰
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۴ - 09July 2017
الزام سازمان بودجه به ایجاد سامانه نظارت برتسهیلات اشتغال روستایی

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز و در ادامه بررسی لایحه «حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی»، ماده 6 این لایحه را تصویب و سازمان برنامه و بودجه کشور را موظف به ایجاد سامانه‌ای برای نظارت بر نحوه اعطای تسهیلات موضوع این قانون کردند.

بر اساس این ماده به منظور حسن اجرای این قانون و ارزیابی میزان پیشرفت کار، سازمان برنامه و بودجه کشور موظف است با به کارگیری سامانه مناسب، بر نحوه اعطای تسهیلات و اشتغال ایجاد شده نظارت کند. دستگاه‌های اجرایی موظفند در چهارچوب اعلامی سازمان برنامه و بودجه کشور، اطلاعات مربوط به چهارچوب این نظارت را در سامانه ثبت کنند.

سازمان موظف است گزارش عملکرد را هر شش ماه یک بار به مجلس شورای اسلامی ارائه کند.

تبصره این ماده نیز وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی را مکلف می کند سامانه جامع اطلاعات بازار کار، متناسب با اهداف این قانون را ایجاد کرده و داده های مورد نیاز را در اختیار دستگاه های مرتبط قرار دهد.

این ماده با 148 رای موافق، 22 رای مخالف و 9 رای ممتنع از مجموع 228 نماینده حاضر در صحن به تصویب رسید.

انتهای پیام/ 151
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار