در جلسه هیات دولت تصویب شد؛

آیین نامه اجرایی نحوه استفاده مؤدیان مالیاتی از سامانه صندوق فروش

هیات وزیران عصر (یکشنبه) به ریاست «حجت الاسلام روحانی» تشکیل جلسه داد.
کد خبر: ۲۴۷۰۲۷
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۱ - 09July 2017
به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، در ابتدای این جلسه ، آیین نامه اجرایی مربوط به نحوه استفاده مؤدیان مالیاتی از سامانه صندوق فروش «صندوق ماشینی (مکانیزه) فروش» با هدف امکان شناسایی فعالان اقتصادی در نظام مبادلات اقتصادی و به حداقل رساندن فرار مالیاتی و حذف دفاتر قانونی برای اشخاص حقیقی، به تصویب رسید.

به موجب این آیین نامه، مؤدیان مالیاتی اعم از اشخاص حقوقی و صاحبان مشاغل موضوع این قانون که حسب اعلام سازمان امور مالیاتی کشور موظف به ثبت‌ نام در نظام مالیاتی می‌شوند، مکلفند برای انجام معاملات خود از سامانه‌ صندوق فروش و تجهیزات مشابه استفاده نمایند.

آیین نامه مذکور با اهدافی از جمله شفاف‌سازی اقتصادی در طول زنجیره واردات، تولید، توزیع، مصرف و مالیات های پرداخت شده مرحله قبل و به حداقل رساندن فرار مالیاتی، تأمین درآمدهای پایدار و سالم، حذف دفاتر قانونی اعم از دفتر روزانه، دفتر کل و دفتر مشاغل برای اشخاص حقیقی، امکان شناسایی فعالان اقتصادی در نظام مبادلات اقتصادی و سهولت در تعیین ظرفیت مالیاتی کشور به تصویب رسید.

آیین نامه اجرایی قانون نحوه واگذاری مالکیت و اداره امور شهرک های صنعتی اصلاح شد

در ادامه هیات وزیران با هدف اداره مطلوب شهرک‏ ها و نواحی صنعتی و ارایه خدمات مناسب به واحدهای مستقر در آنها و نیز حفظ و صیانت از سرمایه‏ گذاری‏ های انجام شده در این خصوص، با اصلاح آیین نامه اجرایی قانون نحوه واگذاری مالکیت و اداره امور شهرک های صنعتی موافقت کرد.

به موجب این اصلاحیه، در صورتی که بیش از 75 درصد زمین‏ های قابل واگذاری در فاز عملیاتی در هر شهرک و ناحیه صنعتی واگذار و حداقل تعداد واحدهای به بهره‏برداری رسیده در شهرک صنعتی به 25 واحد و در ناحیه صنعتی روستایی به 15 واحد برسد، شرکت بر اساس شرایط مندرج در اساسنامه نمونه نسبت به تشکیل شرکت خدماتی اقدام و اداره امور شهرک و ناحیه صنعتی را به این شرکت واگذار می‏ نماید.

همچنین در صورتی که حداقل 75 درصد زمین‏ های قابل واگذاری در هر شهرک و ناحیه صنعتی واگذار و حداقل 50 درصد از واحدهای مستقر در آن با هر تعداد به بهره‏برداری رسیده باشد، شرکت موظف به تشکیل شرکت خدماتی در آنها خواهد بود.

فوق العاده اشتغال خارج از کشور مأموران ثابت دستگاه های اجرایی افزایش می یابد

سپس دولت با توجه به تقاضای دستگاه های اجرایی مبنی بر اصلاح ارقام پرداختی فوق العاده اشتغال خارج از کشور به دلیل تغییر شرایط هزینه های زندگی در کشورهای مختلف و همچنین به منظور هماهنگی و ایجاد وحدت رویه در کلیه دستگاه ها، با افزایش ارقام فوق العاده اشتغال خارج از کشور مأموران ثابت دستگاه های اجرایی اعزامی به خارج از کشور موافقت کرد.

ارزیابی عملکرد دستگاه های مسئول درخصوص سند آسیب شناسی کلانشهرها در بخش محیط زیست و خدمات شهری

هیات وزیران در ادامه جلسه، عملکرد دستگاه های مسئول را درخصوص سند آسیب شناسی کلانشهرها در حوزه محیط زیست و خدمات شهری و در بخش های آتش نشانی و امور ایمنی، پسماند، فضای سبز و حمل و نقل و ترافیک مورد ارزیابی قرار داد و راهکارها و پیشنهادهای تکمیلی در جهت رفع موانع اجرای مصوبات دولت در این بخش ها بررسی شد.

مجوز موافقت نامه تأسیس مرکز بین المللی مدیریت جامع حوزه آبخیز و منابع زیستی در ایران صادر شد

در پایان دولت به وزارت جهاد کشاورزی اجازه داد نسبت به انجام مذاکره، پاراف و امضای موقت موافقت نامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و سازمان یونسکو درخصوص تأسیس مرکز بین المللی مدیریت جامع حوزه آبخیز و منابع زیستی در مناطق خشک و نیمه خشک در ایران - تهران اقدام نماید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها