عملیات اطلاعاتی القاعده علیه داعش در شمال سوریه؛

جبهه النصره تعدادی از نیروهای داعش در استان ادلب را بازداشت کرد

ائتلاف تروریستی موسوم به «هیئت تحریر الشام»، که هسته اصلی آن القاعده است، در ادامه عملیات خود علیه داعش در استان ادلب، توانست شماری از عناصر برجسته این گروه را شناسایی و بازداشت کند.
کد خبر: ۲۴۷۰۵۵
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۳ - 10July 2017
جبهه النصره تعدادی از نیروهای داعش در استان ادلب را بازداشت کرد

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، ائتلاف تروریستی موسوم به «هیئت تحریرالشام»، وابسته به جبهه النصره (شاخه رسمی القاعده در سوریه) روز یکشنبه اعلام کرد که عملیات بازداشت عناصر همتای تروریستی خود، گروهک تروریستی داعش، را در استان ادلب  آغاز کرده است.

وبگاه خبری «عنب» وابسته به معارضان گزارش داد که «تحریرالشام» توانسته است «أبو إبراهیم العراقی» مسئول داعش در شمال ادلب را به همراه هفت عنصر همراهش بازداشت کند.

طبق گفته رسانه‌های وابسته به تروریست‌ها، در میان افراد بازداشت شده، «أبوالقعقاع الجنوبی» والی داعش در شمال سوریه و «أبوالسوداء المصری» مسئول شرعی این گروه در شمال سوریه نیز حضور دارند.

تحریر الشام می‌گوید که این عملیات امنیتی به شهر «دانا» در شمال ادلب رسیده است. این گروه عملیات خود را از شهرهای ادلب، سرمین و النیرب آغاز کرده بود.

در جریان این عملیات در شهر سرمین، سه عنصر تحریرالشام، زخمی و شماری از تروریست‌های قفقازی داعش و تبعه‌های خارجی بازداشت شدند.

تحریرالشام روز گذشته اعلام کرد که 25 مرکز داعش را به اشغال خود درآورده و بیش از 100 عنصر داعشی را بازداشت کرده است.

یکی از مسئولان تحریرالشام گفت که درگیری با داعش تا تحقق اهداف تعیین شده ادامه خواهد داشت و کسانی که بازداشت شده اند، توسط داعش تأمین مالی می‌شدند.

این عملیات تحریرالشام در حالی آغاز شده است که مردم ادلب وضعیت خوبی ندارند و بشدت از این وضعیت ناراحتی هستند به گونه‌ای که این شهر را «میدان مین» نامگذاری کرده‌اند.

انتهای پیام/ 421

نظر شما
پربیننده ها