سرلشکر صالحی:

دشمن با طرح انحلال ارتش به دنبال خلع سلاح انقلاب بود

فرمانده کل ارتش گفت: ارتش با تایید امام خمینی (ره) تداوم پیدا کرد و به عنوان بازوی انقلاب توانست از انقلاب نوپا دفاع کند و اجازه عرض اندام به دشمنان در خطوط مرزی را ندهد.
کد خبر: ۲۴۷۰۶۶
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۳ - 10July 2017
دشمن با طرح انحلال ارتش به دنبال خلع سلاح انقلاب بودبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر سرلشکر «عطاءالله صالحی» فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در آیین تکریم و معارفه روسای قدیم و جدید سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، اظهار داشت: 12 سال پیش، هنگامی که برای انتصاب در فرماندهی ارتش خدمت مقام معظم رهبری رسیدم، ایشان فرمودند که «می‌دانید از مهمترین کارهای امام خمینی (ره) چه بود؟» و بعد عنوان کردند: «از مهمترین کارهای امام، کارهای تاسیسی بود و مهمترین آن‌ها، تاسیس نظام جمهوری اسلامی ایران بود.»
 
وی ادامه داد: همچنین یکی از کارهای تاسیسی امام راحل (ره)، تشکیل سازمان عقیدتی سیاسی در ارتش بود.
 
سرلشکر صالحی افزود: ارتش تاسیسی نبود و با تایید و تحکیم به وسیله حضرت امام (ره) تداوم پیدا کرد و به عنوان بازوی انقلاب توانست، از انقلاب نوپا دفاع کند و اجازه عرض اندام به دشمنان در خطوط مرزی را ندهد. دشمن در اوایل انقلاب می‌خواست با انحلال ارتش، انقلاب اسلامی را خلع سلاح کند.
 
وی خاطرنشان کرد: یکی از کارهای تاسیسی در کشور تاسیس سپاه پاسداران و متعاقب آن تاسیس ارتش 20 میلیونی بود، که نظام نوپای انقلاب را در برابر هجمه‌های داخلی و خارجی بیمه کرد.
 
فرمانده کل ارتش بیان داشت: ارتش، به عنوان بازوی انقلاب اسلامی توانست در برابر تمام هجمه‌های نظامی و تهدیدات ایستادگی کند و همچنین در تشکیل سپاه پاسداران و ارتش 20 میلیونی کمک کرده و به آن شکل دهد.

وی بیان کرد: سازمان عقیدتی سیاسی ارتش یک نهاد تاسیسی از طرف امام (ره) بود تا ارتش که بدنه اصلی آن با انقلاب بود را به ارتشی مکتبی تبدیل کند و ما امروز نتایج آن را می‌بینیم و حضور انسان‌های بزرگی چون صیادها، بابایی‌ها و ده‌ها و صدها بزرگ دیگر نشان از زمینه مکتبی ارتش و اقدامات این سازمان است.
 
سرلشکر صالحی با اشاره به خاطره‌ای از مقام معظم رهبری و اظهار نظر ایشان درباره حجت الاسلام آل هاشم گفت: در یک جلسه‌ای که خدمت حضرت آقا رسیدیم ذکر خیر حجت الاسلام آل هاشم بود که مقام معظم رهبری درباره ایشان فرمودند: آقای آل هاشم مرد شریفی است و بعد از این فرمایش، ما در ارتش ایشان را با لقب «سید شریف» عنوان کردیم.

وی در پایان با اشاره به لزوم تقویت روحیه معنوی و ارتقای ارزش‌های اخلاقی در ارتش، گفت: اکنون سن خدمتی 74 درصد از کارکنان ارتش زیر 20 سال است و همچنین سن خدمتی 26 درصد از کارکنان ارتش بالای بیست سال خدمت است که این بر مسئولیت ما نسبت به جذب جامعه جوان و میانسال ارتش می‌افزاید و باید در این مسیر اهتمام لازم صورت گیرد.
 
انتهای پیام/221
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار