اندیشکده آمریکایی:

مقام‌های ارشد ایران بر تداوم برنامه‌های موشکی اتفاق نظر دارند

اندیشکده امریکایی نوشت: ایران بی‌توجه به آخرین تصمیمات سنای آمریکا در تحمیل تحریم‌های بیشتر، بودجه بیشتری را برای توسعه توان موشکی اختصاص داده است. مقام‌های ارشد ایران بر تداوم برنامه‌های موشکی اتفاق نظر دارند.
کد خبر: ۲۴۷۱۶۵
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۶ - 10July 2017
مقام‌های ارشد ایران بر تداوم برنامه‌های موشکی اتفاق نظر دارندبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، اندیشکده آمریکایی «میدل ایست»  اخیرا در تحلیلی پیرامون عزم ایران در ادامه برنامه موشکی نوشت: فعالیت‌های موشکی ایران منبع تنش دائمی این کشور با واشنگتن در سال‌های اخیر بوده است. در حالی که دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا درباره فعالیت‌های موشکی ایران هشدار داده، اما تهران با شتاب در پی ارتقای قابلیت‌های موشکی خود پیش رفته است.

این تحلیل می‌افزاید: این کشور در واکنش به آخرین تصمیم‌های سنای آمریکا در تحمیل تحریم‌های بیشتر، بودجه بیشتری را به سپاه پاسداران برای توسعه توان موشکی و سرمایه گذاری بر نیروهای قدس سپاه اختصاص داد.

در خاتمه این تحلیل ادعا شده است: درحالی که روحانی در جریان رقابت‌های انتخاباتی متعهد به تعامل با آمریکا و کشورهای اروپایی برای رفع تحریم‌های اقتصادی شد اما اینک در حالی‌که او ترغیب به فعالیت‌های موشکی می‌کند، در نتیجه ‌نخواهد توانست به وعده‌های انتخاباتی و رفع تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا علیه ایران که مرتبط با برنامه‌های موشکی این کشور و حمایت از تروریسم هستند جامه عمل بپوشاند.
 
منبع: فارس
نظر شما
پربیننده ها