مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس سمنان:

شهرداری سمنان عملیات عمرانی مرکز فرهنگی دفاع مقدس را با جدیت دنبال کند

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سمنان گفت: شهرداری سمنان جهت اجرای عملیات عمرانی مرکز فرهنگی دفاع مقدس با جدیت تلاش کند، تا شهریور ماه فاز اول آن را به اتمام برسانیم.
کد خبر: ۲۴۷۲۵۸
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۴ - 11July 2017

برگزاری یازدهمین جلسه  هیئت امنا مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان سمنانبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از سمنان، جلسه هیئت امنای مرکز فرهنگی دفاع مقدس با حضور محمدرضا خباز استاندار سمنان، سرهنگ محمدحسن سلامی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، اعضای هیئت امنای مرکز فرهنگی و طراح و موزه‌آرای برتر کشور صبح امروز در استانداری سمنان تشکیل شد.

در این جلسه سرهنگ محمدحسن سلامی در خصوص آخرین وضعیت مرکز فرهنگی دفاع مقدس توضیحاتی بیان داشت و خاطرنشان کرد: مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان سمنان به عنوان بزرگترین مرکز فرهنگی دفاع مقدس شرق کشور محسوب می‌شود و استان سمنان پنجمین استانی است که دارای این مجموعه بزرگ و کم‌نظیر می‌باشد و با عنایت خداوند متعال فاز اول آن در سال جاری مورد بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سمنان ادامه داد: با توجه به پیگیری‌های کارگروه عمرانی استانداری در خصوص زمین 52 هکتاری و نیز اختصاص مبلغ 50 میلیارد ریال از سوی شورای شهر در برنامه‌های عمرانی سال 96، انتظار داریم شهرداری سمنان جهت اجرای عملیات عمرانی مرکز فرهنگی دفاع مقدس با جدیت تلاش نماید تا شهریور ماه فاز اول آن را به اتمام برسانیم.

سلامی با تاکید به این موضوع که عصاره و چکیده مرکز فرهنگی دفاع مقدس نماد سال‌های دفاع مقدس می‌باشد ادامه داد: ما انتظار داریم با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص دفاع مقدس اعضای هیئت امنا اعتقادی‌تر به مرکز فرهنگی دفاع مقدس توجه داشته باشند و با توجه به وظیفه‌ای که ما در انتقال ارزش‌های آن دوران به نسل‌های آینده داریم همه باید در این خصوص توجه و تلاش مضاعفی داشته باشیم.

وی در خصوص دو آیین‌نامه مطرح شده در هیئت امنای کشوری اظهار داشت: باید کمیته استانی به جهت حفظ و نگهداری و ثبت آثار ملی دفاع مقدس، تملک اراضی، اماکن و آثار فیزیکی و هم‌چنین حفظ و نگهداری اسناد و مدارک دفاع مقدس با حضور مدیران دستگاه‌ها اجرایی استان تشکیل گردد.

استاندار سمنان نیز بیان داشت: مرکز فرهنگی دفاع مقدس فضای مقدسی خواهد بود که کارخانه انسان‌سازی خواهد شد و در این مجموعه افکار تاریک به افکار روشن و درخشان تبدیل خواهد شد.

وی افزود: استفاده از فرصت‌ها و ظرفیت‌ها در تکمیل و به ثمر رساندن مرکز فرهنگی دفاع مقدس وظیفه همه ما می‌باشد و اگر ما نتوانیم آنچه را که شهدا از ما انتظار دارند را به نسل بعد انتقال دهیم کوتاهی کرده‌ایم و باید پاسخ‌گو باشیم.

خباز خاطرنشان کرد: اگر مرکز فرهنگی دفاع مقدس درست و کامل طراحی شود نسل آینده در برابر مشکلات مقاوم‌تر و انقلابی‌تر خواهند بود و این هنر بزرگ ما می‌باشد که ارزش‌های دفاع مقدس را به نسل‌های بعد انتقال دهیم و نباید از این موضوع غافل شویم.

استاندار سمنان تصریح کرد: شهید و شهادت به عنوان بخشی از تاریخ جاودانه ما باید ماندگار شوند و ما باید بتوانیم جاودانگی آن را برای خود و نسل‌های بعد حفظ کنیم.

در ادامه عباسی طراح و موزه‌آرای برتر کشور در خصوص محتوای پروژه مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان سمنان توضیحاتی ارائه داد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار