مدیرعامل انجمن نجات:

مبارزه با تروریسم بر اساس منافع کشورها صورت می‌گیرد/ یک صدای واحد علیه تروریسم وجود ندارد

ابراهیم خدابنده با بیان اینکه مبارزه با تروریسم در سطح بین‌الملل براساس منافع کشورها صورت می‌گیرد، گفت: یک صدای واحد علیه تروریسم وجود ندارد.
کد خبر: ۲۴۷۳۰۵
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۷ - 11July 2017

مبارزه با تروریسم براساس منافع دولت‌ها صورت می‌گیرد/ یک صدای واحد علیه تروریسم وجود نداردبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، نمایشگاه «ایران بزرگترین قربانی تروریسم» در حاشیه اختتامیه اجلاس «کالکان» عصر امروز در هتل هما برپا شد.

«ابراهیم خدابنده» عضو سابق گروهک منافقین و مدیرعامل انجمن نجات با حضور در این نمایشگاه اظهار داشت: انجمن نجات متشکل از خانواده‌های اعضای فرقه رجوی و منافقین و کسانی است که از این سازمان جدا شدند و امروز برای افشای ماهیت این سازمان فعالیت می‌کنند.

وی افزود: اعضای انجمن نجات کسانی هستند که یکی از عزیزانشان ترور و یا توسط تروریسم‌ها مغز شویی شده است.

عضو سابق گروهک منافقین خاطرنشان کرد: مطالبه اعضای انجمن نجات این است که با مجاهدین خلق(منافقین) و گروه‌های تروریستی در ایران همچون دیگر سازمان‌های تروریستی در دنیا برخورد شود. در حال حاضر برای مقابله با گروه‌های تروریستی به یک همبستگی بین‌المللی نیاز داریم.

خدابنده با بیان این که مشکل گروه‌‌های تروریستی تنها مشکل ایران نبوده و کشورهای دیگری همچون لندن، نیویورک و ... نیز درگیر هستند، گفت: تروریسم چیزی نیست که یک یا چند کشور بتوانند با آن مقابله کنند بلکه تمام کشورهای دنیا باید یک تعریف مشخص از تروریسم داشته باشند و با آن مقابله کنند.

مدیرعامل انجمن نجات تصریح کرد: سران فرقه رجوی حدود 36 سال است که در خاک فرانسه پناهنده شده‌اند. مشخص است که آن‌ها در کارهای تروریستی شرکت داشته‌اند. در صورتی که اگر اقدام تروریستی در نیویورک صورت می‌گرفت، آمریکا به خود اجازه می‌داد که چند کشور را اشغال و با خاک یکسان کند. این در حالی است که مریم رجوی به مناسبت شروع تروریسم در ایران (30 خرداد 60) جشن می‌گیرد و مورد استقبال نیز قرار می‌گیرد.

وی افزود: تا زمانی‌که برخورد دوگانه با تروریسم در دنیا وجود داشته باشد و تروریسم به دو دسته خوب و بد تقسیم شود، این پدیده زشت ریشه کن نخواهد شد و آتشی می‌شود که گریبان‌گیر همه می‌شود.

خدابنده اظهار داشت: مبارزه با تروریسم در سطح بین‌الملل براساس منافع کشورها صورت می‌گیرد و یک صدای واحد علیه تروریسم وجود ندارد. هر کشوری که احساس می‌کند یک گروهک تروریسم به نفع وی است، کمکش می‌کند.

عضو سابق گروهک منافقین بیان کرد: یکی از راه‌‌های مقابله با تروریسم، ممانعت از عضوگیری آن‌هاست و آگاهی دادن به جوانان در این امر مهم است. در حال حاضر برای معرفی ماهیت فرقه‌ها به دانشگاه‌ها برای سخنرانی مراجعه می‌کنم.

خدابنده در خصوص فعالیت‌های خود در گروه منافقین، گفت: 23 سال عضو گروه منافقین بودم. فعالیت‌های بین‌المللی داشتم و به کشورهای زیادی سفر کردم. آخرین ماموریتم در سوریه بود. در آنجا به همراه یکی از دوستانم به جرم جابجایی 2 میلیون دلار پول از عراق به پاریس دستگیر شدم. طی دو ماه دولت سوریه هویتم را شناسایی کرد و به ایران تحویل داد.

وی ادامه داد: پس از انتقال به ایران، مقامات ملل متحد با من صحبت کردند و گفتند که این کار سوریه غیرقانونی است و ما می‌خواهیم شما را بازگردانیم، اما خودم مخالفت کردم و گفتم که هیچ شکایتی از دولت سوریه جهت بازگشتم به ایران ندارم. پس از استرداد به ایران، به جهت وجود پرونده اتهامی، مورد قضاوت قرار گرفتم و پس از مدتی به طور مشروط آزاد شدم.

مدیرعامل انجمن نجات با بیان اینکه بسیاری از اعضای گروهک‌های منافقین گمان می‌کنند که اگر به ایران بازگردند اعدام می‌شوند، گفت: این موضوع صحت ندارد. 700 نفر را می‌شناسم که از سازمان منافقین جدا شده و به ایران بازگشتند و آزادانه زندگی می‌کنند. اعضای گروهک‌های منافقین از وضعیت موجود ناراضی هستند، اما می‌ترسیدند که پس از بازگشت به ایران اعدام شوند در حالی‌که شورای عالی امنیت ملی ایران مصوبه‌ای دارد و به تایید مقام معظم رهبری نیز رسیده است که اگر اعضای گروه‌های تروریستی به ایران برگردند، مورد عفو عمومی قرار می‌گیرند. مگر این که شاکی خصوصی داشته باشند.

وی افزود: این امر اگر به گوش افراد ناراضی در گروهک‌های تروریستی برسد، قطعا به ایران بازمی‌گردند. این در حالی است که سران گروهک‌ها مانع این اطلاع رسانی می‌شوند. آگاه سازی اعضای گروهک تروریستی مسئولیت مقامات غربی است.

خدابنده عنوان کرد: زمانی که از گروهک منافقین جدا شدم، مورد تهدید قرار گرفتم و در حال حاضر نیز تهدیدات ادامه دارد و مدعی شده‌اند که من از ابتدا عضو وزارت اطلاعات و به عنوان نفوذی در گروهک حضور داشتم. به همین دلیل است که من اعدام نشدم و باقی منافقین در صورت بازگشت، اعدام خواهند شد.

انتهای پیام/ 131
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار