بیانیه سازمان بسیج رسانه به مناسبت روز خبرنگار

خبرنگاران با تیغ برّان قلم، با سفیران یأس و دروغ و تباهی در ستیزند

خبرنگاران متعهدی که در برابر جنگ فرهنگی دشمن به پا خاسته‌اند، افسران جنگ نرمی محسوب می‌شوند که نقشی بسزا در مقابله با هجمه فرهنگی غرب و تقابل با امپریالیسم رسانه‌ای استکبار عهده دار هستند.
کد خبر: ۲۴۷۳۴
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۱ - 09August 2014

خبرنگاران با تیغ برّان قلم، با سفیران یأس و دروغ و تباهی در ستیزند

به گزارش دفاع پرس، سازمان بسیج رسانه به مناسبت روز خبرنگار بیانیهای را صادر کرده که متن آن به شرح زیر است:

باسمه تعالی

رسالت اطلاع رسانه اگرچه لازم است همواره مورد توجه جامعه باشد اما شهادت شهید خبرنگار، محمود صارمی و روز خبرنگار، بهانهای است تا جامعه با زحمات بی دریغ و بی بدیل قشری آشنا شوندکه شبانهروز برای آگاهی بخشی به جامعه و استمرار حیات آن تلاش میکند و در پیشبرد این رسالت سترگ و خطیر، هرگونه رنج و محنت بر خود همواره کرده و حتی  در این مسیرجان به کف نهادهاند.

روز خبرنگار، در حقیقت یادآور اراده عظیم مردان و زنانی است که برای بازگویی حقائق ، پرچم مقدس اطلاع رسانی را بر دوش گرفته و چراغ راه جامعه خویش گشتهاند.

این روز فرصتی است گرانبها برای پاسداشت مقام شامخ انسانهای فرهیخته ای همچون شهید محمود صارمی، شهید رهبر و دیگران که در راه روشنگری و آگاهیبخشی به آحاد جامعه جان خود را تقدیم جانان کردند و مناسبتی است مغتنم برای تجلیل از خدمات همه خبرنگاران متعهد و دلسوز کشورمان که با تیغ برّان قلم، با سفیران یأس و دروغ و تباهی در ستیزند و پا به کارزار جنگ نرم با دشمنان انقلاب اسلامی نهادهاند.

تعهد، بصیرت، روشنگری، بیان حقائق، انتقاد منصفانه و سازنده، در نظر گرفتن مصلحت جامعه و نظام و پرهیز از منهیات دینی و اخلاقی، بخشی از آرمانهای شهیدان والامقام عرصه اطلاعرسانی است که میراث عظیم اخلاق رسانه ای را برای قشر فرهنگ ساز و خدوم اصحاب رسانه بر جای نهاده اند تا با در نظرگرفتن ارزشهای این فرهنگ غنی، رسالت خویش را به نحو مطلوب تحقق بخشند.

در این ایام که با تحول شگرفت در عرصه اطلاع رسانی، جنگ نرم و تهاجم فرهنگی  در دستور کار قدرت های سلطه گر و برخودار از بنگاه های بزرگ رسانه ای قرار گرفته و با تمام عده و عُده خود به میان آمده اند، لازم خبرنگاران به فرموده مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) انعکاس اخبار، خوب، مفید و امید بخش را نصبالعین خود قرار دهند و راه را برای سیاهنمایی اوضاع جامعه بر رسانههای بیگانه ببندند.

بی تردید خبرنگاران متعهد که در برابر جنگ فرهنگی دشمن بهپا خاستهاند، افسران جنگ نرمی محسوب میشوند که نقشی بسزا در مقابله با هجمه فرهنگی غرب و تقابل با امپریالیسم رسانهای استکبار عهدهدار هستند.

در شرایطی که استکبار جهانی با آتش تهیه رسانههای سلطه هر روز در گوشهای از جهان بیداد میکند و روزی سوریه و عراق را هدف قرار می دهد و روز دیگر کودک کشی در غزه را کلید می زند، وظایف رسانهها و خبرنگاران از هر زمان دیگری سخت تر است و همتی عظیم را می طلبد تا اجازه قلب شدن حق و باطل و ظالم و مظلوم را در این معرکهها ندهند و با تشکیل جبهه رسانه ای انقلاب اسلامی و محور مقاومت در برابر رسانههای صهیونیسم و مستکبر قد علم کنند.

افزون بر اینها در سالی که به نام «اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادی» نامگذاری شده، لازم است جبهه رسانهای کشوربیش از پیش بکوشد با نگاهی عمیق تر به مقوله فرهنگ و اقتصاد مقاومتی، برای رشد و ارتقاء آن کمر همت بندد و با انعکاس گسترده پیشرفتهای روز افزون کشور و خلق فضایی پر نشاط، نقش پل ارتباطی مردم با سیاستگذاران و مسئولان کشور را ایفا کند.

سازمان بسیج رسانه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید محمود صارمی و دیگر شهیدان والامقام اقلیم اندیشه و قلم و ارج نهادن به تلاشهای ارزنده تمامی سفیران آگاهی و امید، روز خبرنگار را به اصحاب رسانه تبریک و تهنیت عرض کرده و توفیق روز افزون همگان را از درگاه حضرت حق مسئلت دارد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار