حجاب در کلام شهدای گیلان؛

حجاب و عفاف شما کوبنده‌تر از خون شهداست

حجاب و عفاف یکی از مواردی است که عمده شهدا که وصیتنامه نوشته‌اند حداقل، توصیه‌ای به خواهران و خانواده خود برای حفظ حجاب داشته‌اند و در کنار آن، حفظ حجاب را مهمترین مسئله زنان در مسیر انقلاب قلمداد کرده‌اند.
کد خبر: ۲۴۷۳۴۴
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۱ - 12July 2017
حجاب و عفاف شما کوبنده‌تر از خون شهداستبه گزارش دفاع پرس از رشت، همزمان با فرا رسیدن هفته عفاف و حجاب گریزی کوتاه به تعدادی از وصایای شهدای گرانقدر استان گیلان در موضوع حجاب و عفاف زده‌ایم، که در ادامه می‌خوانید:
 

شهید سید عزیز موسوی:

از خواهرانم می‌خواهم که صبر انقلابی و اسلامی همچون حضرت زینب (سلام الله علیها) را فراموش نکرده و حفظ و رعایت حجاب اسلامی و عفت کلام را به خاطر داشته باشند و با پوشیدن لباس های ساده و اسلامی و رعایت حجاب اسلامی، مشت محکمی بر دهان هر چه بی حجابی ها و بد حجابی ها و کسانی که لباسهای مبتذل می پوشند، بزنند.

شهید طاهر رمضان‌نیا:

و تو ای خواهر! بدان که باید همانند زینب باشی و رسالت زینب‌گونه‌ات را به سر منزل مقصود برسانی.

چون زینب، باید خونخواهی حسین زمان و فریاد حسین زمان را به گوش مستضعفین و محرومین جهان برسانی! پس ، موقعیّت خود را دریاب و خود را به اخلاق حمیده آراسته بگردان که سر فصل آن حجاب ، است! تو ، با حجاب خود می توانی جهان را منقلب کنی! چرا که جهان امروز ، غرق در فساد است.تو ، می توانی هم مربی اجتماع باشی و هم می توانی منشأ و مبدأ فحشا باشی ولی رحمتی کن و ببین که برای کدامین راه ، خلق شده ای؟ بنابراین ، همان راه را بپیمای و مطمئن باش که پیروزی.

شهید حسن افسرده:

همچون دیگران مشت ها را گره کرده و صدایتان را ده برابر کنید و تا می توانید فریاد بزنیدکه  ای ابرقدرت‌ها کور خوانده‌اید! تا ایران ما شهید پرور است؛ امکان ندارد کسی بتواند به ما تجاوز کند و این آرزو را به گور خواهید برد! و شما ای خواهران! همان طور که ما با سلاح مان در مقابل دشمن، مقاومت می کنیم، شما نیز باید با حجابتان دشمن را از پای در آورید!

شهید علی اصفهانی‌نژاد:

به خواهرانم: شما باید همچون زینب (سلام الله علیها) ادامه دهنده راهم باشید و حجاب کامل، تنها سلاح شما در برابر عفریت فساد است!

شهید احمدعلی کاظم‌خواه:

از دخترم می‌خواهم که حجاب ظاهر و حجاب باطن خود را حفظ نمايد.

شهید محرمعلی کامیاب رودپشتی:

دخترم مريم، پدرت با تو سخن می‌‌گويد تو الان وظيفه سنگي بر دوشت گذاشته شده است. زيرا زينب زمانه‌ای تو بايد مانند زينب کربلای امام حسين با صدای رسای خود فرياد مرا به گوش همه مسلمين جهان برسانی.

دخترم تو می‌دانی که من بخاطر چه جانم را فدای اسلام کردم برای اينکه اسلام زنده بماند و ولايت فقيه استمرار پيدا کند.

دخترم حجاب تو سنگر توست و حافظ خون من است. دخترم و پسرم وقتی که اين نامه را خوانديد با من پيمان ببنديد که راهم را ادامه خواهيد داد.

شهید احمد شعبانیان:

خواهران ! از شما می‌خواهم که همچون زینب، کاخ ستم را فرو ریزید و مثل او بخروشید که خروش شما حجاب شماست! سعی کنید برای دیگران، الگو باشید.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار