شهیدی که لحظه‌ای از خدمت به مردم غفلت نكرد

«شهید مهمانچی» از جمله افرادی بود كه هرگز حالت سكون به خود نگرفت و لحظه‌ای برای تعالی ارزش‌های اسلامی و خدمت به مردم و دین غفلت نكرد.
کد خبر: ۲۴۷۳۸۵
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۲ - 12July 2017
لحظه‌ای برای تعالی ارزش‌های اسلامی و خدمت به مردم غفلت نكردبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، شهید مهمانچی سال 1329 در خانواده‌ای مذهبی متولد شد. لیسانس علوم بازرگانی را در تهران گرفت و برای ادامه تحصیل به آمریکا رفت؛ فوق لیسانس را در رشته مدیریت بازرگانی اخذ کرد و پس از دو سال به ایران بازگشت.
 
وی مایه های فکری و مطالعاتی خویش را علاوه بر خانواده، موسی وار در دامن فرعون و سرزمین کفر کسب کرد و به خاطر خودداری از همکاری با رژیم به شغل آزاد روی آورد.

با اوج‌گیری مبارزات مردم ستمدیده علیه طاغوت در سال 1357، همه كارهای خود را رها كرد و برای حضور در كنار برادران و خواهران انقلابی خود به صف مبارزه و رویارویی مستقیم با رژیم پهلوی پیوست. او با حضور در راهپیمایی‌ها و پخش اعلامیه‌های حضرت امام خمینی (ره) نقش مؤثری در پیشبرد اهداف مبارزات اسلامی داشت.

شهید مهمانچی همچنین به دلیل تسلطی كه به زبان انگلیسی داشت،‌ در گروه مترجمین خبرنگاران خارجی كه توسط كمیته استقبال از امام (ره) تأسیس شده بود عضو شد تا اخباری كه از سوی رژیم سانسور می‌شد، بدون كم و كاستی برای اطلاع جهانیان، به خبرنگاران خارجی ارائه كند. او همچنین با هدایت خبرنگاران خارجی به منطقه حلبی‌نشین‌ها و زاغه‌نشین‌ها، پرده از چهره واقعی رژیم پهلوی كه همواره شعار دروازه‌های تمدن بزرگ را سر می‌داد، برداشت.

در قسمتی از وصیت‌نامه شهید مهمانچی آمده است: «از همه خویشان و بستگان و هر كسی كه به نحوی از فوت اینجانب مطلع می‌شوند، خواهشمند است كه در جهت تحكیم حكومت جمهوری اسلامی، خود را فراموش و اسلام را در نظر داشته باشند و امام امت، خمینی عزیز و یارانش را تنها نگذارند و حمایت نمایند انشاءالله تعالی جهت تشییع جنازه حتی‌المقدور به شكل بسیار ساده‌ای انجام گیرد و تا حد ممكن از به زحمت انداختن مردم خودداری شود».

تلاش و كوشش ویژگی‌ بارز شهید

شهید مهمانچی از جمله افرادی بود كه هرگز حالت سكون به خود نگرفت و لحظه‌ای برای تعالی ارزش‌های اسلامی و خدمت به مردم و دین غفلت نكرد. او اهل نوآوری بود و مسئولیتی را كه به عهده می‌گرفت به عنوان و سمت آن توجه نمی‌كرد. زمانی كه در بنیاد مستضعفان مشغول به خدمت بود سرپرستی 40 شركت را بر عهده داشت.

تا آخرین لحظه حیات پر بركتش برای انقلاب و اسلام كوشش كرد و همواره درونش برای خدمت به كشورش می‌جوشید. شهید خود در این رابطه می‌گوید: «زمانی كه [ ژدوران تحصیل در آمریكا] بسیار خسته از كار و تحصیل و مشقت‌های آن‌، یك لحظه فرصت پیدا می‌كردم تا در كنار كتابخانه بنشینم، در این فكر بودم كه هرچه زودتر درسم را تمام كنم و به ایران بازگردم و در حد توان برای مردم و كشور خودم خدمت كنم».

سرانجام شهید مهمانچی درشامگاه هفتم تیر سال 1360، در انفجار دفتر مركزی حزب جمهوری اسلامی، به دست منافقین كوردل به شهادت رسید و به آرزوی دیرینه‌اش نائل آمد.
 
منبع: باشگاه خبرنگاران
نظر شما
پربیننده ها