در میزگرد «ایران بزرگ‌ترین قربانی تروریسم» مطرح شد؛

گروه‌های تروریستی عامل مشکلات کردستان هستند/ اینترپل شرایط دیدار با فریب‌خوردگان منافقین را مهیا کند

در میزگرد «ایران بزرگ‌ترین قربانی تروریسم» خانواده‌های شهدا و جانباز ترور نحوه حمله تروریست‌ها و مشکلات ایجاد شده از حضور آن‌ها در کردستان را بیان کردند.
کد خبر: ۲۴۷۳۸۷
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۲ - 12July 2017

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، روز گذشته در حاشیه نمایشگاه «ایران بزرگترین قربانی تروریسم» میزگردی با حضور خانواده‌های شهدای ترور، یک جانباز و خواهر دو ربوده شده توسط گروهک‌های تروریستی در هتل هما برگزار شد.

برادر شهید گلابی‌ آقا: گروه‌های تروریستی عامل مشکلات کردستان هستند

«ابراهیم گلابی‌ آقا» برادر شهید رسول گلابی‌ آقا اظهار داشت: گروهک‌های «پژاک» و «پ ک ک» ادعا می‌کنند که حقوق کرد را تعیین می‌کنند، در حالی که ضربه مهلکی از این گروه‌های تروریستی به مردم کرد وارد شده است.

گروه‌های تروریستی عامل مشکلات کردستان هستند/ اینترپل شرایط دیدار با فریب‌خوردگان منافقین را محیا کند 

وی با بیان این که مردمان کرد، دلیر، شجاع و با غیرت هستند، گفت: به عنوان یک کرد و برادر شهید اعلام می‌کنم که گروه‌های تروریستی خوب بدانند که کردها فریب حرف‌هایشان را نمی‌خورند. این گروه‌ها همیشه ادعا کردند که هوای مردمان کرد را دارند، در حالی که 48 هزار کرد را ترور کردند و هزاران خانواده به دست آن‌ها بی‌خانمان شده است. با این شرایط، ما چطور به حرف‌هایشان گوش دهیم و باورشان کنیم. به عنوان یک کرد از هموطنانم درخواست دارم که پایبند جمهوری اسلامی و ولایت فقیه بمانند.

برادر شهید خاطرنشان کرد: پژاک عامل اصلی بیکاری و مشکلات در کردستان است، زیرا هیچ کس به خاطر آنها با وجود آب‌هوای خوب و شرایط گردشگری منطقه، راضی به سرمایه گذاری نیست.

گلابی آقا بیان کرد: از زمان تاسیس گروهک‌های تروریستی پژاک و پ ک ک (سال 83)، اعضای گروه وارد پیرانشهر و مهاباد شدند. در طی دو سال، 17 نفر را به شهادت رساندند.

وی تصریح کرد: از ملت کرد درخواست دارم که فریب گروه‌های تروریستی را نخورند، زیرا این‌ها به جز غارت و باجگیری هیچ کار دیگری ندارند. گروه‌های تروریستی پژاک و پ ک ک دست پرورده عربستان سعودی، اسرائیل و آمریکا هستند که 80 درصد درآمد آن‌ها از طریق قاچاق موادمخدر است.

برادر شهید در پایان گفت: تا خون در رگ‌هایم جاری است، از خاک کشور دفاع می‌کنم و تا آخرین لحظه با گروه‌های تروریستی می‌جنگم.

فرزند شهید گلابی آقا که پس از شهادت پدرش به دنیا آمده است، اظهار داشت: گروه تروریستی پژاک، سال 85 پدرم را به شهادت رساندند و من از این گروهک متنفرم. افتخار می‌کنم که فرزند شهید پاسدار هستم و تصمیم دارم من نیز همچون پدرم با این گروهک تروریستی مبارزه کنم.

فرزند شهید فردوسی: منافقین طاقت فعالیت‌های پدرم را نیاوردند

گروه‌های تروریستی عامل مشکلات کردستان هستند/ اینترپل شرایط دیدار با فریب‌خوردگان منافقین را محیا کند 

«بهنام فردوسی» فرزند شهید مصطفی فردوسی در تشریح نحوه شهادت پدرش، اظهار داشت: 14 روز پیش 8 نفر از عناصر تروریستی پژاک با حمله به خانه، علی‌رغم حضور اعضای خانواده (مادر و خواهر) با شلیک 10 گلوله پدرم را ترور کردند و از روستا متواری شدند.

وی ادامه داد: پدرم ۱۱ سال خدمت صادقانه و خالصانه در راه اعتلای فرهنگ انقلاب و انقلابی‌گری داشت که این منافقین تحمل فعالیت‌هایش را نکردند. امیدوارم بتوانم راه پدرم را ادامه دهم.

پدر شهید محبی: جهان مانع کمک مالی به گروهک‌های تروریستی شود

«پاشا محبی» پدر شهید هرمز محبی در تشریح نحوه شهادت فرزندش توسط عناصر گروه تروریستی پژاک، اظهار داشت: ساعت 22:20، ده‌ها تن از عوامل گروهک تروریستی پژاک با محاصره پاسگاه پلیس‌راه روانسر ـ جوانرود خواستار تسلیم‌ شدن سربازان ناجا شدند. دو نفر از مهاجمان با ورود به پاسگاه (در قالب ارباب رجوع) اقدام به پرتاب یک نارنجک دستی کردند که با واکنش فوری سربازان نیروی انتظامی مواجه شده و به هلاکت رسیدند.

وی افزود: لحظاتی بعد دو تن دیگر از مهاجمان با ورود به پاسگاه نارنجک دیگری را به داخل آسایشگاه سربازان پرتاب کردند که باعث شهادت و مجروحیت چند تن از سربازان حاضر در آسایشگاه شد. محاصره پاسگاه توسط عوامل گروهک تروریستی پژاک و درگیری میان سربازان ناجا با مهاجمان، حدود سه ساعت به طول انجامید. هم‌زمان با این درگیری تعدادی از مهاجمان نیز جاده روانسر ـ ‌مله‌پلنگانه را مسدود کردند و باعث ایجاد رعب و وحشت افراد عبوری شدند.

پدر شهید هرمز محبی خاطرنشان کرد: این حمله تروریستی توسط عوامل گروهک پژاک، باعث به شهادت رسیدن 10 تن از سربازان نیروی انتظامی‌ شد.

وی با بیان اینکه افتخار می‌کنم که پسرم مردانه در راه حفظ امنیت کشور به شهادت رسید، افزود: از مجامع بین المللی در خواست دارم که مانع کمک مالی و تسلیحاتی به گروهک‌های تروریستی منافقین و پژاک شوند تا هزاران کودک از محبت پدر محروم نشوند.

جانباز ترور: گروه‌های تروریستی وطن فروش هستند

گروه‌های تروریستی عامل مشکلات کردستان هستند/ اینترپل شرایط دیدار با فریب‌خوردگان منافقین را محیا کند 

طارق دحیماوی جانباز ترور، در تشریح نحوه حمله تروریست‌ها اظهار داشت: ساعت سه نیمه شب در بهمن ماه 1392، من و یکی از دوستانم در شهر حمیدیه و کنار رودخانه‌، سَرِ پُست بودیم که توسط سه نفر از عناصر گروهک تروریستی حرکه‌النضار مورد اصابت گلوله قرار گرفتیم. این درگیری منجر به قطع نخاع من شد.

وی به دستگیری این سه تروریست اشاره کرد و گفت: آن سه نفر پس از انجام ترور، متواری و سه سال بعد دستگیر شدند. هدایت کننده اصلی این ترور، از کشور خارج شده و در کانادا زندگی می‌کند.

این جانباز ترور خاطرنشان کرد: پس از دستگیری متوجه شدم که این تروریست‌ها از همشهری‌های خودم بودند. از آن‌ها پرسیدم که چرا این کار را کردید که پاسخ دادند: «ما نمی‌دانستیم که آن شب تو نگهبان بودی» گفتم: «مگر من با شخص دیگری فرق دارم؟» گفتند: «شما عرب هستید و آن‌ها فارس» ادامه دادم: «ما هموطن هستیم و فرقی میان عرب و فارس ندارد» در پاسخم گفتند که اینجا وطن ما نیست. گفتم: «شما وطن فروش هستید»

دحیماوی خاطرنشان کرد: تروریست‌ها هم‌سن و سال خودم بودند. گروهک تروریستی به آن‌ها گفته بودند که در اهواز اغتشاش کنید و یک دولت مستقل برای خودتان بسازید.

عضو انجمن نجات: اینترپل شرایط دیدار خانواده‌ها با فریب‌خوردگان را محیا کند

نرگس بهشتی عضو انجمن نجات و به نمایندگی از 3 هزار خانوار که عزیزانشان اسیر فرقه رجوی شدند، در این میزگرد حضور یافت و اظهار داشت: برادر بزرگم سال 1380 برای کار به ترکیه رفت. سه ماه بعد طی نامه‌ای از برادر دیگرم خواست تا به ترکیه بیاید و در کشتیرانی کار کند. آن زمان با حقوق ماهیانه یک میلیون برادر 17 ساله‌ام را فریب دادند. یک نفر به دنبال برادرم آمد و او را به عراق برد. یک ماه بعد برادرم با ما تماس گرفت اما نگفت که در عراق مستقر است.

وی افزود: سه ماه بعد از خواهرم خواستند که برای دیدار با آن‌ها به ترکیه برود. برایش بلیط تهیه کردند. زمانی که خواهرم به ترکیه می‌رسد، راننده اتوبوس برادرم را شناخته و از خواهرم می‌خواهد که از ماشین پیاده نشود. زمانی که منافقین متوجه می‌شوند که راننده و خواهرم از ربوده شدن آگاه هستند، با چاقو به سمت‌شان حمله می‌کنند. راننده مجروح می‌شود اما خواهرم را از آن مهلکه نجات می‌دهد. پس از بازگشت خواهرم، برادر کوچکم تماس می‌گیرد و با گریه می‌گوید که چرا خواهرم برگشته است، منافقین من را می‌کشند. سازمان مجاهدین تشکیلاتی دارند که اگر یک نفر را فریب دهند، اعضای خانواده وی را نیز جذب سازمان می‌کنند.

بهشتی تصریح کرد: از آن زمان مطلع شدیم که دو برادرم با نیرنگ و فریب به اسارت فرقه رجوی درآمدند. برای نجات برادرانم از اسارت فرقه رجوی، بارها به نمایندگان مراجع بین المللی مستقر در ایران مراجعه کردم و مکاتباتی داشتم ولی این تلاش ها نتیجه‌ای نداشت. سال 90 برادرم با توطئه سران فرقه در درگیری مجاهدین با دولت عراق کشته و در قرارگاه اشرف به خاک سپرده شد.

یکی از اعضای انجمن نجات خاطرنشان کرد: مصطفی برادر کوچکم، چندین بار مجروح شده و تحت بدترین شرایط روحی به سر می برد. طی اخباری که جدا شدگان این فرقه گفته‌اند، برادرم بارها قصد داشته تا از این فرقه جدا شود اما سران با تهدید مانع این امر شده‌اند. در حال حاضر برادرم به آلبانی منتقل شده است.

وی بیان کرد: به ارگان‌های بین‌المللی مراجعه کردم و خواستار دیدار یا صحبت با برادرم شدم. آنها پاسخ دادند که ما می‌دانیم که برادر شما در اسارت منافقین است اما شرایط مقابله با گروهک‌های تروریستی را نداریم.

بهشتی در پایان گفت: از دبیرکل اینترپل درخواست دارم تا فریب‌خوردگان و فرزندان بی‌گناهی که نادانسته وارد این فرقه شدند را نجات دهند و شرایط ملاقات این افراد با خانواده‌هایشان را محیا کنند. خیلی از پدر و مادرها در حسرت یک تماس تلفنی با فرزندانشان هستند و یا چشم انتظار از دنیا رفته اند.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار