مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان قزوین:

پیشکسوتان جهاد باید مبانی و معارف دفاع مقدس را برای نسل جوان بیان کنند

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین گفت: وظیفه پیشکسوتان دفاع مقدس این است که مبانی و معارف دفاع مقدس را برای نسل جوان تبیین کنند و واقعیت‌ها را بگویند.
کد خبر: ۲۴۷۴۵۵
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۷ - 12July 2017

پیشکسوتان جهاد باید مبانی و معارف دفاع مقدس را برای نسل جوان بیان کنندبه گزارش دفاع پرس از قزوین، سرهنگ مهدی طاهرخانی در همایش نخبگان پیشکسوت دفاع مقدس قزوین که پیش از ظهر امروز با حضور سرهنگ براتلو رئیس سازمان پیشکسوتان جهاد مقاومت و جمعی از پیشکسوتان دفاع مقدس قزوین برگزار شد با اشاره به جمله ارزشمند حضرت امام خمینی که فرمودند «نگذارید پیشکسوتان جهاد و مقاومت در پیچ و خم زندگی روزمره خود به فراموشی سپرده شوند»، اظهار داشت: دو آسیب «تحریف» و «فراموشی» که همواره دفاع مقدس را مورد تهدید قرار می‌دهد.

وی افزود: طبق فرمایش مقام معظم رهبری وظایف شما پیشکسوتان در این عرصه و کمک به اینکه ما کمتر در این زمینه خسارت ببینیم بسیار مهم است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین با بیان اینکه در لشکر 16 زرهی ما در سال 94 توانستیم با کمک عزیزان در ارتش حداقل چهار جلد کتاب از عملکرد این لشکر در عملیات‌های مختلف جمع‌آوری و به چاپ برسانیم، گفت: با تلاش‌های عزیزان ما در جهاد سازندگی کارهای خوبی را در خصوص نقش رزمندگان جهاد شروع کردیم و همکاران ما در ناجا نیز اسنادی را در اختیار ما گذاشتند که در حال جمع‌بندی هستیم.

طاهرخانی بیان داشت: حاصل کار تا کنون این شد که ما در سال 94 قریب به 30 جلد کتاب دفاع مقدس را به چاپ رساندیم و در سال 95 هم این کار اتفاق افتاد که بخش مهم آن خاطرات و تاریخ شفاهی رزمندگان و پیشکسوتان و شهدا به چاپ رسید.

وی در ادامه گفت: همچنین در روزهای گذشته کارگاهی برای داوطلبین تدریس درس آشنایی با دفاع مقدس تشکیل دادیم و این عزیزان نیز با سپری کردن این دوره‌ها به عنوان اساتید درس آشنایی با دفاع مقدس به دانشگاه‌ها معرفی می‌شوند.

طاهرخانی تأکید کرد: وظیفه پیشکسوتان دفاع مقدس این است که مبانی و معارف دفاع مقدس را برای نسل جوان تبیین کنند و واقعیت‌ها را بگویند.

انتهای پیام /


نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار