ژنرال آمریکایی:

کوچکترین اشتباه محاسباتی در آسمان سوریه می‌تواند به درگیری منجر شود

فرمانده ارشد نیروی هوایی آمریکا از وضعیت پرخطر حریم هوایی سوریه و امکان برخورد جنگنده‌های این کشور با روس‌ها اشاره کرد.
کد خبر: ۲۴۷۵۲۸
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۶ - 12July 2017
به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، فرمانده مقر فرماندهی هوایی آمریکا می‌گوید که نیروی هوایی آمریکا و روسیه تنها یک یا دو ثانیه از درگیری ناخواسته با هم در فضای سوریه فاصله دارند.

به نوشته «دیفنس وان»، ژنرال «جیمز. ام .مایک هولمز» روز سه‌شنبه گفت که با وجود آتش‌بس شکننده و حریم هوایی پر تردد سوریه و حضور جنگنده‌های روسیه، آمریکا، سوریه و ائتلاف وضعیت اینک بیش از همیشه در این کشور خطرناک شده است.

ژنرال هولمز گفت: «ما هر روز یک دو ثانیه با محاسبه نادرست خلبانان در حال پرواز و مجهز به جنگ افزارهای پیشرفته که می‌تواند منجر به درگیری شود، فاصله داریم».

ژنرال هولمز در ادامه با تشریح اوضاع سوریه گفت: «همزمان با ورود سامانه‌های پیشرفته‌تر روسیه به عرصه نبرد در سوریه، ما به مکانی رفتیم که بازهم پرواز‌های روزانه ما در برد آن سامانه‌ها قرار داشت. اینک  هم اگر دوباره در امتداد منطقه بدون تنش پرواز کنید، شاهد نیروهای ایران خواهید بود که سعی دارند پیشروی کرده و نیروهای ائتلاف مورد حمایت شما را تهدید کنند. شما در آنجا بر فراز سامانه‌های دفاع هوایی روسیه و سوریه قرار می‌گیرید و نمی‌دانید که کی به کیست، شما همچنین توسط رادارهای هوا به هوای روسیه و سوریه رصد می‌شوید و باز نمی‌توانید بگویید کی به کیست.»

ژنرال آمریکایی در خاتمه این گفت‌‌وگو با تشریح موقعیت خلبانان آمریکا و خطرپذیری بالای عملیات در سوریه افزود که آمریکا با خطر فزاینده اشتباه در نشانه‌گیری مواجه است زیرا روسیه و سوریه هر دو از جنگنده‌های «سوخو-24» و دیگر تجهیزات و امکانات اطلاعاتی بهره می‌جویند و یک اشتباه محاسباتی می‌تواند به بروز درگیری منجر شود.

منبع: فارس

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار