سردار کوه‌مرئی مطرح کرد؛

رکورد جالب توجه نظامیان ایرانی در گلوله‌گذاری تانک

سرپرست تیم‌های اعزامی نیروهای مسلح ایران به مسابقات ارتش‌های جهان گفت: سابق بر این چهار گلوله تانک را در عرض پنج دقیقه گلوله‌گذاری می‌کردیم؛ اما در مسابقات انتخابی، این رکورد به 40 ثانیه رسید.
کد خبر: ۲۴۷۵۵۴
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۲ - 13July 2017
/
به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار سرتیپ دوم «خسرو کوه‌مرئی» سرپرست تیم های اعزامی نیروهای مسلح کشورمان به مسابقات بین‌المللی نظامی جام دوستی 2017 روسیه صبح امروز در مراسم توجیه کلی تیم‌های اعزامی به این مسابقات، اظهار داشت: سال گذشته در اولین حضور ایران در این رقابت‌ها، سپاه و ارتش به صورت ادغام شده با یکدیگر شرکت کرده بودند؛ اما امسال بنا بر تصمیم ستاد کل نیروهای مسلح، مقرر شد تا سپاه و ارتش بعد از انجام رقابت‌های انتخابی و براساس امتیازاتی که کسب می‌کنند، به صورت مجزا شرکت کنند.
 
وی با اشاره به اینکه امیدواریم بعد از برگشت از این رقابت‌ها بتوانیم در سپاه قرارگاهی را برای برگزاری مسابقاتی مشابه رقابت‌های روسیه راه‌اندازی کنیم، افزود: یکی از نتایج برگزاری رقابت‌های انتخابی مسابقات نظامی روسیه در کشورمان، کسب رکوردهایی بود که شرکت‌کنندگان به دست آوردند، به عنوان مثال سابق بر این چهار گلوله تانک را در عرض پنج دقیقه گلوله‌گذاری می‌کردیم؛ اما در مسابقات انتخابی، این رکورد به 40 ثانیه رسید.
 
سردار کوه‌مرئی ادامه داد: بنابراین چنانچه 50 درصد توان نیروی زمینی را برای برگزاری مسابقاتی مشابه در سطح این نیرو بگذاریم، ارزش دارد و می‌توانیم علاوه بر اینکه در رقابت‌های آتی نتایج بهتری را کسب کنیم، در افزایش آمادگی‌های رزمی نیروها هم موثر خواهد بود.
 
وی بیان کرد: تیم‌ها یکشنبه 29 تیر به چین اعزام می‌شوند و در دو شهر «کورلا» و «گوانگ شای» به رقابت با دیگر کشورها می‌پردازند.
 
مسابقات ارتش‌های جهان در 27 رشته و در کشورهای روسیه، چین و قزاقستان برگزار می‌شود. نیروی زمینی سپاه در هفت رشته این مسابقات به رقابت با حریفان خواهد پرداخت.

انتهای پیام/ 231
نظر شما
پربیننده ها