معاون استاندار مازندران:

ترویج فرهنگ عفاف و حجاب قوام دهنده ارتباطات اجتماعی است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران گفت: ترویج فرهنگ والای عفاف و حجاب به عنوان قوام دهنده به ارتباطات اجتماعی و تحكیم كننده بنیان خانواده باید بیش از پیش در دستور كار قرار گیرد تا در جامعه نهادینه شود.
کد خبر: ۲۴۷۵۵۵
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۵ - 13July 2017
مبانی عفاف و حجاب برخاسته از حقایق دین مبین اسلام استبه گزارش دفاع پرس از مازندران به نقل از روابط عمومی استانداری، علیرضا یونسی رستمی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران در نشست صمیمی با بانوان شاغل در ستاد استانداری كه به مناسبت سالروز واقعه 21 تیرماه سال 1314 و روز ملی عفاف و حجاب برگزار شد، به حمله رژیم سفاک رضا خانی به معترضین كشف حجاب در مسجد گوهرشاد مشهد اشاره كرد و اظهار داشت: دستورالعمل اجرایی هفته عفاف و حجاب سال جاری، 17 لغایت  23 تیرماه با شعار حجاب، ندای فطرت و تعالی اجتماعی برای كاركنان ادارات و خانواده‌های آنان و عموم مردم به این مناسبت تاریخی، سوم تیرماه برای دستگاه‌های اجرایی ارسال شده است.

معاون استاندار مازندران، با اشاره به اینكه مبانی و ریشه‌های حقیقت عفاف و حجاب را می‌توان از بطن قرآن و روایت‌های اصیل اسلامی به دست آورد، افزود: مبانی عفاف و حجاب که برخاسته از حقایق دین مبین اسلام است، در عصر فاقد ارزش های دینی، انسانی و اخلاقی در جهان معاصر، چشمه‌سار زلال برای سیراب نمودن نیازهای درونی انسان و بازگشت به گرایش‌های فطری جامعه انسانی است که سلامت، امنیت، معنویت و کمال را در خانواده و اجتماع میسر می‌سازد.

 یونسیتاكید كرد: ترویج فرهنگ والای عفاف و حجاب به عنوان قوام دهنده به ارتباطات اجتماعی و تحكیم كننده بنیان خانواده باید بیش از پیش در دستور كار قرار گیرد تا در جامعه نهادینه شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران با اشاره به تلاش استعمار جهانی در تخریب باورهای دینی، انسانی و اخلاقی جوانان ایران اسلامی و تحمیل فرهنگ وارداتی خود به نسل امروز، یاد آور شد: با توجه به اهداف دشمنان و لزوم مقابله با جنگ نرم آنان در این راستا و نقش و جایگاه سازنده و تاثیرگذار عفاف و حجاب در رفتارهای فردی و اجتماعی، نگرش علمی و توجه به همه ابعاد مسئله و تعیین ساختار و قالبی هدفمند در این خصوص ضروری است.

وی با بیان اینكه هدف از ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در وهله نخست فرهنگ سازی است و حجاب و عفاف پدیده ی ارزشی مهمی در تعالیم اسلامی است، گفت: توجه به زمینه های فرهنگی و اجتماعی به عنوان بستر آن بسیار لازم بوده و اشاعه و تعمیق آن نیازمند آموزش های بنیادین و مداوم در خانواده، مدرسه، دانشگاه و اجتماع می باشد.

معاون استاندار، اظهار داشت: بدیهی است در كنار شرایط مساعد اجتماعی، الگو پذیری این فرهنگ نیازمند نهادینه شدن آن در وجود افراد و تحقق این هدف، نیازمند مشاركت و توجه جدی همه نهادها و دستگاهها به صورت مستمر و هدفمند می باشد.

وی عفاف و پاكدامنی را ضرورتی دینی و اخلاقی برای مردان و زنان دانست و اظهار کرد: باید متناسب با ذائقه و بر اساس دلایل عقلی قابل فهم برای جوانان و نوجوانان معرفت و آگاهی نسبت به فلسفه عفاف و حجاب ایجاد نمود.

در پایان این نشست صمیمی، كه مدیران كل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی و بانوان و خانواده استانداری و مدیر كل نهاد كتابخانه های عمومی استان و معاون اداره كل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری نیز در آن حضور داشتند، بانوان حاضر در جلسه به طرح نظرات و دیدگاه های خود پرداختند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها