رییس پلیس سایبری کشور :

خبرنگاران یکی از بازوهای پر توان پلیس در افزایش امنیت روانی جامعه

رییس پلیس سایبری کشور ضمن تبریک روز خبرنگار ، از افراد صاحب قلم به عنوان طلایه داران جبهه آگاهی و افسران جنگ نرم پلیس یاد کرد و گفت : خبرنگاران یکی از بازوهای پر توان پلیس در افزایش امنیت روانی شهروندان جامعه هستند.
کد خبر: ۲۴۷۵۶
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۷ - 09August 2014

خبرنگاران یکی از بازوهای پر توان پلیس در افزایش امنیت روانی جامعه

به گزارش خبرنگار انتظامی " دفاع پرس "، سردار "هادیانفر" ضمن تبریک روز خبرنگار با اشاره به رهنمودهای حضرت امام خمینی (ره )و مقام معظم رهبری درباره رسالت رسانه ها و رعایت اخلاق رسانه ای از سوی افراد صاحب قلم، اظهارداشت: خبرنگاران طلایه داران جبهه آگاهی، چشم بینا و زبان گویای مردم هستند.

وی با بیان اینکه پلیس برای افزایش امنیت روانی شهروندان نیازمند حضور خبرنگاران به عنوان یکی از بازوهای پر توان خود است، گفت: تا زمانی که اطلاع رسانی شفاف و همراستا با موضوع تامین امنیت جامعه در دستور کار رسانه ها قرار داشته باشد می توان توقع داشت پلیس راحت تر به اهداف از پیش تعریف شده خود دست می یابد.

سردار هادیانفر بیان داشت: این موضوع بر کسی پوشیده نیست که تامین و ایجاد امنیت مستلزم بهره گیری از تمامی ابزارهای موجود درجامعه است که یکی از مهمترین این ابزارها رسانه و به ویژه خبرنگاران متعهد است؛ خبرنگارانی که تامین امنیت برای مردم و ایجاد مفاهیم آرامش روانی در جامعه را در دستور کار خود قرار می دهند و از این طریق به عنوان یکی ازمهمترین بازوهای تاثیر گذار اجتماعی شناخته می شوند.

وی ادامه داد: از آنجایی که هر روز جرایم و مخلان امنیت عمومی ابعاد جدیدی از جرم را به نمایش می گذارند و از آن رونمایی می کنند، هم اکنون حجم بسیاری از جرایم به سمت فضای مجازی هدایت شده است؛ فضایی که هنوز بسیاری از مردم با آن آشنایی چندانی ندارند و مجرمان نیز از این موضوع کمال استفاده را برده و اقدام به کلاهبرداری، هتک حرمت و سازمان دهی سایر جرایم می کنند.

رییس پلیس سایبری کشور تصریح کرد:فرهنگسازی سایبری توسط رسانه ها برای اینکه مردم خود پلیس خود باشند و بتوانند مجرمان این فضا را در رسیدن به اهداف شومشان ناکام کنند ؛ بسیار حایز اهمیت است .

این مقام ارشد انتظامی خاطر نشان کرد: برای اینکه بتوانیم در کنترل جرایم در حوزه سایبر به خوبی به ایفای نقش بپردازیم یقینا نیازمند همراهی و همکاری رسانه ها و خبرنگاران هستیم تا با استفاده از پتانسیل موجود در رسانه ها، مردم را با تهدیدات و مخاطرات فضای مجازی آشنا کنیم.

هادیانفر با اشاره به اینکه تاکنون خبرنگاران رسانه های مختلف توانسته اند نقش خود را به عنوان بازوی پلیس در افزایش امنیت روانی شهروندان به خوبی ایفا نمایند؛ اظهار داشت: با توجه به نوظهور بودن تهدیدات مجازی، از رسانه ها این توقع را داریم که بیش از پیش با پلیس فتا همراهی داشته باشند تا از طریق آگاهی بخشی درصد پرونده های تشکیل شده در دادسراها کاهش یابد.

این مقام مسوول تصریح کرد: بخش ارتباط با رسانه ها در هر سازمانی از بخش های مهم و ضروری است در واقع سازمان هایی موفق هستند که تعامل دوسویه ای با رسانه ها داشته باشند زیرا رسانهها، نمایندگان افکار عمومی هستند و به عنوان پل ارتباطی بین سازمان و مردم عمل کنند.

وی خاطرنشان کرد: بی شک اطلاع رسانی و ارتقاء سطح آگاهی های عمومی شهروندان می تواند در پیشگیری از وقوع جرم و کاهش آسبیب ها و ناهنجاری های اجتماعی بسیار موثر باشد.

رییس پلیس فتا ناجا ادامه داد: افراد صاحب قلم می توانند با تقویت فرهنگسازی اسلامی و دینی جلوی نقشه های شوم دشمنان این مرز و بوم را بگیرند و باعث ایجاد پلیس جامعه محوردر جامعه شوند.

هادیانفر با بیان اینکه اهالی رسانه، مردان و زنانی هستند که بسترساز ایجاد آینده ای روشن برای جامعه اند، به اصحاب رسانه توصیه کرد:جایگاهی را که در آن قرار دارند بیش از پیش پاس بدارند و با رعایت اخلاق رسانه ای تمام هم و غم خود را صرف رفع مشکلی از مشکلات مردم قرار دهند زیرا چنین رویه ای می تواند در ایجاد امنیت نقشی به سزا داشته باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار