امیر فهمیده قاسم‌زاده در گفت‌وگو با دفاع پرس مطرح کرد؛

ترویج فرهنگ دفاع مقدس در قالب ماندگار هنر

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با تاکید بر لزوم استفاده از هنر در بیان فرهنگ دفاع مقدس گفت:‌ این فرهنگ در قالب ماندگار هنر به مخاطبان ارائه شود.
کد خبر: ۲۴۷۵۶۹
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۷ - 13July 2017
فرهنگ دفاع مقدس در قالب ماندگار هنر به مخاطبان ارائه شودامیر سرتیپ دوم «محمد فهمیده قاسم‌زاده» جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، با اشاره به برپایی نمایشگاه عملکرد و دستاوردهای بنیاد اظهار داشت: تمامی سازمان‌ها، معاونت‌ها و مدیریت‌های مستقل بنیاد بر مبنای اساسنامه و سند راهبردی آخرین دستاوردهای خود را در قالب نمایشگاه عملکرد بنیاد، در معرض دید مخاطبان قرار دادند.

وی افزود: برگزاری نمایشگاه عملکرد و دستاوردهای بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، که با محوریت بنیاد انجام گرفت در واقع در راستای اتصال حلقه‌های تخصصی این مجموعه صورت گرفت.
 
جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ادامه داد: مجموعه‌های تخصصی 15 گانه بنیاد همچون بانوان، روحانیت، موزه‌ها، روابط عمومی، طرح و برنامه، ادبیات، تشکل‌های مردم‌نهاد، اسناد، ستاد مرکزی راهیان‌نور و... که برآیند پیوند و محصولات ارائه شده توسط این مجموعه‌ها باید اهداف ترسیمی در سند راهبردی را دنبال کند.

امیر فهمیده اضافه کرد: این نمایشگاه یک کار مشترک جدید و در واقع  شروع یک حرکت وحدت‌بخش در راستای ترویج فرهنگ دفاع مقدس و ایثار و مقاومت است.

وی تاکید کرد: یکی از محصولات کار ما ارائه تاریخ و دایره المعارف دفاع مقدس است، تا بتوان به عنوان یک مرجع معتبر در تمامی مباحث مرتبط با دفاع مقدس به آن رجوع کرد و قطعا با انجام اینگونه کارهای ارزنده و اثربخش می‌توان ارزش‌های دفاع مقدس را حفظ و از تحریف آن جلوگیری کرد.

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خاطرنشان کرد: فعالیت‌های امروز در حوزه دفاع مقدس باید به گونه‌ای باشد که دارای ادبیات اثرگذار، آورده و محصولی ارزشمند و بصیرت افزا برای نسل جدید باشد.

وی گفت: یکی از روش‌های موجود در ترویج ارزش‌های دفاع مقدس این است که گنجینه دفاع مقدس را که مملو از هزاران اتفاق و حادثه درس‌آموز است، در قالب هنر که ماندگار است، به مخاطبان ارائه دهیم.

امیر فهمیده در پایان عنوان کرد: آینده بسیاری خوبی را در تمرکز و اتصال حلقه‌های تخصصی بنیاد برای رسیدن به اهدافی که در سند راهبردی و اساسنامه ترسیم شده است، متصور هستم.

انتهای پیام/ 221
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار