توسط ارتش سوریه؛

مرحله دوم عملیات «الفجر الکبری» با آزادسازی میدان نفتی «الهیل» آغاز شد

ارتش سوریه و متحدانش مرحله دوم عملیات «الفجر الکبری» را درحالی آغاز کردند که در اولین گام موفق به آزادسازی میدان نفتی «الهیل» شدند.
کد خبر: ۲۴۷۵۸۴
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۱ - 13July 2017

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، مرحله دوم عملیات «الفحر الکبری» ارتش سوریه و نیروهای متحدین در مقایسه با مرحله اول این عملیات با قدرت بیشتر آغاز شد و فروپاشی مواضع و پایگاه‌های داعش و مساحت‌های گسترده‌ای که آزاد می‌شود، گواه این مدعاست.

پایگاه خبری «العهد» در این باره به نقل از یک منبع نظامی سوری گزارش داد: یگان‌های ارتش سوریه حملات خود علیه مواضع داعش در منطقه «بادیه» را ادامه می‌دهند و تاکنون موفق شده‌اند، میدان نفتی «الهیل» را پس از نبردهای سخت و کشته شدن شمار زیادی از عناصر داعش به طور کامل آزاد شد.

این منبع آگاه افزود: یگان‌های مهندسی ارتش سوریه هم اکنون درحال خنثی‌سازی بمب‌ها و پاکسازی میدان‌های مینی هستند که داعش پیش از فرار در منطقه از خود برجای گذاشته است.

مرحله دوم عملیات الفجر الکبری چندین محور را شامل می‌شود. در محور «السخنه» نیروی هوایی و توپخانه ارتش سوریه عملیاتی مقدماتی را علیه مواضع داعش در شهر سخنه آغاز کرده‌اند، که هم‌اکنون مهمترین و بزرگترین پایگاه داعش در منطقه بادیه شمرده می‌شود.

این منبع میدانی سوری ادامه داد: نیروهای ارتش سوریه به پیشروی خود ادامه می‌دهند؛ اما نگرانی اصلی درباره وجود شمار زیادی از تروریست‌های انتحاری در منطقه است، وگرنه نقشه‌های میدانی برای آزادسازی این شهر دقیق و با در نظر گرفتن تاکتیک‌های بسیار بالا برای پایین آوردن خسارات مادی و تلفات جانی تا پایین‌ترین میزان ممکن آماده شده‌اند.

به گفته این منبع میدانی، بازگرداندن چاه نفتی الهیل و در ادامه آزادسازی شهر سخنه و دیگر مواضع و نقاط اطراف آن به معنای پاکسازی کامل منطقه بادیه از اشغال داعش خواهد بود، که مهمترین هدف عملیات الفجر الکبری شمرده می‌شود.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار