صالحی امیری طی پیامی به جشنواره فانوس:

رسالت پایدار وزارت ارشاد حمایت همه جانبه از تولیدات هنری و سینمایی دفاع مقدس است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیام خود به جشنواره فانوس رسالت پایدار وزارت ارشاد را حمایت همه جانبه از تولیدات هنری و سینمایی دفاع مقدس دانست.
کد خبر: ۲۴۷۶۰۳
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۳ - 13July 2017

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از مازندران، صالحی امیری به مناسبت برگزاری جشنواره فانوس پیامی را صادر کرد که این پیام توسط محمد مهدی حیدریان مشاور عالی و نماینده وزیر فرهنگ و ارشاد قرائت شد.

در این پیام آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

دوران دفاع مقدس، مقطعی ارزش آفرین و درس آموز در تاریخ پرفراز و نشیب این مرز و بوم است. درسها و نکته هایی که هر یک نقش بسزایی در ارزش آفرینی های پایدار دوره جنگ دارد.

جنگ تحمیلی 8 ساله علیه کشورمان به فاصله کوتاهی از استقرار نظام جمهوری اسلامی، در پی مردمی ترین انقلاب قرن ایجاد شده بود که پیام آن گل در برابر گلوله و زیبایی در برابر زشتی بود.

ارزش های اخلاقی و انسانی، در روزهای نهضت انقلاب در اوج بود و آنچه باعث شد در برابر دشمن متجاوز، تسلیم نشویم و با ایمان و استقامت حتی یک وجب از خاک میهن را از دست ندهیم تکیه بر همین ارزش ها بود. شاخص های سرمایه انسانی در آن روزگار همچون ایثار و فداکاری، شهامت و شجاعت، جوانمردی و گذشت و صبر و استقامت در بالاترین سطح قرار داشت.

باور و اعتقاد قلبی مردم در ایام دفاع مقدس موجب همدلی و انسجام مثال زدنی و تکرار نشدنی در روزگاری شد که لحظات و صحنه هایی افتخار آفرین خلق کرد.

ایثار و از خود گذشتگی جوانان پاکباخته دوران دفاع مقدس، الگویی جاویدان و همیشگی پیش روی ما نهاد که به آنها و فداکاری هایشان تا ابد افتخار میکنیم و شایسته است که نسل های امروز و فردا مشی و اراده آنها را الگو و اسو خود قرار دهند. ما امروز و در آستانه دهه چهارم انقلاب اسلامی، نیازمند بازآفرینی آموخته ها و ارزش های دفاع مقدس هستیم و زبان هنر گویاترین و شیواترین زبانی است که در این روزگار با بهره گیری از آن می توانیم با نسل جدید سخن بگوییم.

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حمایت همه جانبه از تولیدات هنری و سینمایی ارزش آفرین همچون دفاع مقدس و فراهم آمدن بستر مناسب برای شکوفایی، خلاقیت جوانان متعهد و انقلابی را رسالت پایدار و وظیفه همیشگی خود می داند تا با خلق آثار ارزشمند خود چراغ راهی فرا روی سعادت و پیشرفت این ملت بیافروزند و چون فانوس روشنی بخش باشند.

تلاش و ممارست دست اندرکاران نخستین جشنواره فانوس را ارج نهاده و از مردم خونگرم و همشهریان عزیزم در استان قهرمان و شهید پرور مازندران در میزبانی سخاوتمندانه از خالقان آثار ارزشمندی که یادآور دوران پر افتخار دفاع مقدس است صمیمانه سپاسگزارم.

سیدرضا صالحی امیری

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها