سردار کارگر در اختتامیه جشنواره فانوس:

هنرمندان به مقوله دفاع مقدس و شهدا بپردازند/ توانسته‌ایم در کشورهای دیگر هم امنیت ایجاد کنیم

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: ما دست نیاز به سوی همه هنرمندان دراز می‌کنیم و از آن‌ها می‌خواهیم که برای تک تک رزمنده‌ها و خانواده شهدا فیلم بسازند و شعر بسرایند.
کد خبر: ۲۴۷۶۰۷
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۹ - 13July 2017
هنرمندان به مقوله دفاع مقدس و شهدا بپردازند/ توانسته‌ایم در کشورهای دیگر هم امنیت ایجاد کنیمبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از مازندران، سردار سرتیپ «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس عصر امروز (پنجشنبه 22 تیرماه) در اختتامیه جشنواره ملی فانوس که با حضور جمعی از مسئولان استانی و کشوری در مجتمع فرهنگی تفریحی بهزیستی در ساری برگزار شد، اظهار داشت: دفاع مقدس متعلق به همه مردم است و پیروز اصلی این میدان چه در خط مقدم و چه در پشت جبهه، با هر دین و مذهب مردم هستند.
 
وی با بیان اینکه صاحب دفاع مقدس وجود سیدالشهدا (ع) است و همه ما نوکر ایشان هستیم، افزود: ظرف سیدالشهدا بسیار بزرگ و آغوشش به روی همه باز است.
 
رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در ادامه عنوان کرد: مردم هرچه از دفاع مقدس می‌دانند از قاب تلاش هنرمندان و هرچه از دفاع مقدس می‌بینند در قالب عرصه هنر، گرافیک، عکس و فیلم است.
 
سردار کارگر دفاع مقدس را یک هنر بزرگ برشمرد و گفت: باید به این اندیشید که در دفاع مقدس چه انقلابی صورت گرفت، که مقام معظم رهبری فرمودند «دفاع مقدس انقلاب اسلامی را تثبیت کرد.»
 
وی یادآور شد: ما در دوران دفاع مقدس سیم خاردار وارد می‌کردیم و قادر به ساخت آن نبودیم؛ اما امروز جزو 10 کشور اول جهان و از قدرت‌های برتر دنیا هستیم، که ضمن تامین امنیت در داخل کشور، توانسته‌ایم در کشورهای دیگر نیز امنیت ایجاد کنیم.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به اینکه اکنون کسی جرات ندارد به کشور چپ نگاه کند، افزود: ما دست نیاز به سوی همه هنرمندان دراز می‌کنیم و از آن‌ها می‌خواهیم که برای تک تک رزمنده‌ها و خانواده شهدا فیلم بسازند و شعر بسرایند.

سردار کارگر عنوان کرد: دفاع مقدس در تاریخ ایران می‌درخشد. این کشور در 200 سال گذشته هیچ جنگی نداشته که خاکش را از دست نداده باشد؛ اما در دفاع مقدس اجازه ندادیم حتی یک وجب از خاک این کشور به تصرف دشمن درآید.
 
وی با تاکید بر اینکه ما باید به هنرمندان اعتماد کنیم و اعتماد هم داریم، افزود: بهترین هنرمندان ما که در تهران حضور دارند، از سایر استان‌ها هستند و نباید هنرمندان استانی را دست‌کم گرفت.
 
رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اظهار داشت: باید این جشنواره فانوس ادامه یابد و کار را به دست متخصصان هنری بدهیم؛ زیرا مطمئناً مردم و هنرمندان ما بسیار خوب هستند.
 
سردار کارگر در بخش دیگری از سخنانش با انتقاد از اینکه ما گاهی خودمان را محور قرار می‌دهیم و دیگران را با خودمان می‌سنجیم، افزود: این روش درست نیست.
 
وی همچنین به مقوله امنیت و لزوم مبارزه با تروریسم اشاره کرد و با بیان اینکه داعش فقط برای مقابله با جمهوری اسلامی ایران شکل گرفته است، گفت: عزت هزینه می‌خواهد و ما باید قدر امنیت کشور را بدانیم.
 
رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران آینده بسیار درخشانی دارد و مطمئن هستیم که فرزندان ما سربلند خواهند بود.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار