سفیر جمهوری اسلامی ایران در لیبی:

قطر نقشه‌های آمریکا برای ایجاد ناتوی عربی را بی‌اثر کرد

سفیر جمهوری اسلامی ایران در لیبی گفت: پشتیبانی کشور قطر از جمهوری اسلامی ایران نقشه‌های آمریکا برای ایجاد ناتوی عربی را بی‌اثر کرده است.
کد خبر: ۲۴۷۶۱۸
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۸ - 13July 2017
قطر نقشه‌های آمریکا برای ایجاد ناتوی عربی را بی‌اثر کردبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، حسین اکبری سفیر جمهوری اسلامی ایران در لیبی عصر امروز در یادواره سردار شهید میثم محمدبیگلو، شهدای آموزش نظامی استان گیلان و 96 شهید عملیات رمضان در گلزار شهدای رشت اظهار داشت: نقطه تمایز شیعه با دیگر مکاتب و مذاهب، وجود فرهنگ عاشورایی است.

وی با بیان اینکه امروزه تمام دنیا از فرهنگ عاشورایی تقدیر می‌کنند گفت: برخی کشیشان مسیحی معتقدند اگر فلسفه قیام امام حسین (ع) در دین و اعتقاد مردم وجود نداشته باشد تاثیری در آخرت افراد نمی‌گذارد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در لیبی با اشاره به سخنان ماهاتما گاندی رهبر سیاسی و معنوی هندی‌ها بیان داشت: گاندی تنها راه نجات هند از دست استعمارگری‌ انگلیسی‌ها را ترویج فرهنگ عاشورایی در هند می‌دانست.

اکبری با اشاره به اینکه شهدای 8 سال دفاع مقدس در شرایط نابرابر جنگی بر دشمنان خود غلبه کردند خاطرنشان کرد: شیرمردان دوران دفاع مقدس با روحیه جهادی و عاشورایی خود معادلات سیاسی و نظامی دنیا را تغییر دادند.

وی با تاکید بر اینکه فرهنگ عاشورایی موجب پیروزی ایران در دفاع مقدس شد عنوان داشت: رژیم بعث با پشتیبانی از آمریکا و متحدانش از نیروی نظامی، توان هوایی و توان توپ‌خانه‌ای و جمعیت چند برابری برای اشغال ایران اسلامی برخوردار بود.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در لیبی یا اشاره به نگاه عمیق امام خمینی (ره) در تمام زمینه‌ها و اتکای او به پروردگار عالمیان گفت: امام خمینی (ره) با سیاست نه شرقی و نه غربی خود و تکیه نکردن به شوروی، عامل ایجاد ایرانی سرفراز شد.

اکبری ایستادن روسیه کنونی در پشت سنگرهای مقاومت در کشورهای منطقه را عامل هویت بخشی به روسیه امروزی بیان کرد و افزود: اگر امام خمینی(ره) به شوروی سابق متکی می‌شد امروزه روسیه پست سنگرهای مقاومت نمی‌ایستاد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در لیبی با اشاره به خشنودی و شادی آمریکایی‌ها پس از فروپاشی شوروی سابق خاطرنشان کرد: بوش پدر با فروپاشی شوروی، دنیا را غنیمتی می‌دید که با تفکر غلط آمریکایی اداره می‌شد.

وی با بیان اینکه از گذشته تا امروز کشورهایی که در مقابل آمریکا می‌ایستند با روش‌های گوناگون اعم از تحریم‌های اقتصادی مجبور به همکاری می‌شوند گفت: مذاکرات راه حل مناسبی برای گرفتن حق مردمی که با تقدیم خون جوانان خود پای انقلاب اسلامی ایستاده‌اند از شیطان بزرگ نیست.

اکبری با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران به برکت خون شهدا، رهبری امام  و آرمان عاشورایی خود طرح‌های آمریکا از جمله خاورمیانه جدید را از بین برد بیان داشت: ایستادگی جمهوری اسلامی ایران عمر خود در برابر ظلم آمریکای جهانخوار الگوی آزادیخواهان عالم است.

وی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته توسط آمریکا و رژیم صهیونیستی برای حذف فرهنگ جهادی از احادیث و روایات دینی مسلمانان جهان عنوان داشت: هدف آن‌ها از بین بردن فرهنگ جهادی و گسترش جامعه‌ای انسان‌محور و دارای فساد گسترده است.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در لیبی با بیان اینکه بخش عمده‌ای از ثروت‌های خدادادی جهان اسلام توسط حاکمان نالایق به آمریکا و متحدانش تقدیم می‌شود گفت: رژیم‌های فاسد منطقه خاورمیانه با تاثیر گرفتن از برنامه‌های ایران هراسانه آمریکا در جهان به‌دنبال تامین امنیت خود در مقابل ایران هستند.

اکبری با اشاره به اینکه اگر دنیا با عدالت به قضاوت اتفاق‌های رخ داده در منطقه بیاندیشد جمهوری اسلامی ایران حافظ جان و حکومت‌های منتخب مردم در مقابل تروریست‌های تکفیری بوده است افزود: بیرون رانده شدن داعش از موصل حاصل تلاش‌های نیروهای حشد الشعبی که توسط فرماندهان سپاه قدس ایران آموزش دیده‌اند بود.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در لیبی، گروهک تروریستی داعش را پروژه شکست خورده صهیونیستی ـ غربی آمریکا و اسرائیل خواند و خاطرنشان کرد: تشکیل گروهک تروریستی داعش و پشتیبانی از او برای ورود و نفوذ دوباره آمریکا در منطقه بود.

اکبری با بیان اینکه فرهنگ بسیجی و شهادت  باعث ایستادگی کشورهای منطقه در برابر تروریست‌های تکفیری است اذعان داشت: هرجا که بسیجیان حضور دارند جایی برای رفتارهای ظالمانه تروریست‌ها و حامیانشان باقی نمی‌ماند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در لیبی، عربستان و حامیانش را نگهبان منافع آمریکا در منطقه بیان کرد و عنوان داشت: فرهنگ عاشورایی و جهادی باید بیش از پیش در کشورهای منطقه ترویج پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه امروزه غربی‌ها فرهنگ عاشورا و شهادت و اعتقاد مسلمانان به ظهور منجی عالم را دوخطر بزرگ برای فرهنگ غلط خود می‌دانند بیان داشت: اگر تفکر شیعی و انقلاب اسلامی ایران به‌گوش جهانیان برسد جایی برای استکبار آمریکا باقی نمی‌ماند.

اکبری با اشاره به تحریف ظهور در مسیحیت و دین یهود ابراز داشت: در مسیحیت و یهودیت امام زمان (عج) منجی مسیحیان و یهودیان معرفی شده و از بیان جهانی بودن گسترش عدالت توسط امام شیعیان امتناع شده است.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در لیبی با بیان اینکه سفر ترامپ به کشور عربستان برای ایجاد ناتوی عربی بوده است اظهار داشت: پشتیبانی کشور قطر از  جمهوری اسلامی ایران، نقشه‌های آمریکا برای ایجاد نانوی عربی را بی‌اثر کرده است.

وی با تاکید بر اینکه با اتکا به فرهنگ عاشورای که تبلور آن در انقلاب اسلامی ایران مشهود است و بارها در جنگ‌های مختلف در جبهه‌های حق علیه باطل آزمایش شده می‌توان بشریت را نجات داد گفت: جایگاه امروز ایران در منطقه حاصل فداکاری‌ها و رشادت‌های خون شهدا است.
 
منبع: تسنیم
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار