رضانیا:

در نمایش «هفت روز از تیر شصت» شهدای هفتم تیر را شناختم

آهنگساز «هفت روز از تیر شصت» گفت: «هفت روز از تیر شصت» یک نمایش مستند بر اساس واقعیات تاریخی است و جذابیت این نمایش برای من همین است که به شناختی از شهدای هفتم تیر رسیدم که قبلا چیزی از آن نمی‌دانستم.
کد خبر: ۲۴۷۶۲۷
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۲ - 14July 2017
در نمایش «هفت روز از تیر شصت» شهدای هفتم تیر را شناختم

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، «علی‌سینا رضانیا» آهنگساز و نوازنده نمایش «هفت روز از تیر شصت» درباره فعالیتش در این نمایش اظهار داشت: پروژه «هفت روز از تیر شصت» یه کارگردانی کامران شهلایی اولین کار در حوزه تئاتر مستند بود که به آن دعوت شدم. موضوع و فضای نمایش برای من جذابیت زیادی داشت و پذیرفتم با گروه همکاری کنم.

وی درمورد نوع طراحی موسیقی نمایش توضیح داد: موسیقی کار به صورت بداهه نواخته و اجرا می‌شود. ممکن است در هر اجرا، موسیقی نیز دچار تغییر شود. موسیقی بر اساس حس بازیگر و جو سالن و حتی نوع آلات موسیقی نیز می‌تواند تغییر کند.

رضانیا در ادامه گفت: موسیقی در تئاتر مستند حکم مکمل نمایش را دارد. حتی می‌تواند تبدیل به کاراکتر شود. من سعی کردم با حس بازیگر همراه شوم. البته به معنای واقعی بداهه‌ نوازی نیست. من قبلا به متن و حس و حال صحنه فکر کردم اما لحظاتی هست که خودم را با آن هماهنگ می‌کنم.

این آهنگساز تئاتر با اشاره به موضوع نمایش «هفت روز از تیر شصت» بیان داشت: من از قبل با واقعه هفتم تیر آشنایی داشتم. البته نه با جزئیاتی که در این نمایش وجود داشت. خواندن متن به من کمک زیادی کرد تا بتوانم سازها و ملودی را انتخاب کنم. خیلی‌ها فکر می‌کنند چون با فاجعه هفتم تیر مواجه هستند باید یک موسیقی غمگین بشنوند. البته من هم تقریبا همین زوایه دید را داشتم اما وقتی متن را خواندم. نوع نگاهم تغییر کرد. در مورد کاراکترهای نمایش فکر کردم و برای هر کدام بر اساس شناختی که پیدا کردم موسیقی آن را طراحی کردم.

رضانیا در پایان گفت: من به عنوان یک مخاطب با نمایش ارتباط برقرار کردم. قرار نیست در تئاتر مستند جلوه‌های هنری را که معمول کارهای تئاتر است ببینیم. «هفت روز از تیر شصت» یک نمایش مستند بر اساس واقعیات تاریخی است و باید اطلاعات بگیریم. جذابیت این نمایش برای من همین است که به شناختی از شهدای هفتم تیر رسیدم که قبلا چیزی از آن نمی‌دانستم.

انتهای پیام/ 161
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار