رئیس سازمان بهزیستی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران:

استقرار 5 هزار تیم اجتماع‌ محور برای مقابله با اعتیاد/ فعالیت 150 اورژانس اجتماعی در هفته بهزیستی

رئیس سازمان بهزیستی کشور از فعالیت 150 اورژانس اجتماعی در هفته بهزیستی خبر داد و گفت:‌ این اورژانس‌ها با بکارگیری 1500 روانشناس، مددکار و کارشناس امور اجتماعی به مشکلات مردم رسیدگی خواهند کرد.
کد خبر: ۲۴۷۶۶۳
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۷ - 14July 2017

استقرار ۵ هزار تیم اجتماع‌ محور برای مقابله با اعتیاد/ فعالیت ۱۵۰ اورژانس اجتماعی در هفته بهزیستی

به گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، محسنی بندپی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه امروز تهران، اظهار داشت: آسیب‌های اجتماعی با توجه به پیچیدگی و تغییری که در سبک زندگی، گسترش فضای مجازی و رشد سریع تکنولوژی داشته، نیازمند یک گروه کارشناسی برای مقابله، کنترل و پیشگیری از این آسیب‌ها است.

وی اعتیاد، طلاق، حاشیه‌نشینی و مفاسد اخلاقی و اجتماعی را از جمله آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد و گفت:‌ رهبر انقلاب تأکید داشتند که به مسئله آسیب‌های اجتماعی در کشور باید بگونه‌ای نگاه شود که اگر در خانواده هم به وجود آمد همانطور نگاه می‌کردیم.

رئیس سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: پیشگیری از بروز و شیوع آسیب‌های اجتماعی معلولیت‌ها از جمله موضوعات مورد توجه ما بوده و در همین راستا برای پیشگیری از تولد 25 تا 35 هزار کودک معلول آزمایش ژنتیک و غربالگری را الزامی کردیم.

بندپی با اشاره به موضوع اعتیاد گفت: در این زمینه نیز با استقرار 5 هزار تیم اجتماع‌محور در 5 هزار محله‌ای که مستعد آسیب بودند، اقدامات پیشگیرانه را انجام دادیم. 

وی ادامه داد: در بحث طلاق که یکی از عوامل خانمان‌برانداز است، توجه ما به دو طرح نماد (نظام مراقبت‌های اجتماعی از دانش‌آموزان) و طرح ماد (مشارکت اجتماعی دانش‌آموزان)‌ بود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور از فعالیت 150 اورژانس اجتماعی در هفته بهزیستی خبر داد و گفت: در این هفته 150 اورژانس اجتماعی با بکارگیری 1500 روانشناس،‌ مددکار و کارشناس امور اجتماعی به مشکلات مردم رسیدگی خواهند کرد.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار