با حضور سرلشکر رضایی و وزیر دفاع؛

جلسه انتقال فرهنگ و تجارب دفاع مقدس و مقاومت اسلامی برگزار شد

جلسه انتقال فرهنگ و تجارب دفاع مقدس و مقاومت اسلامی با حضور فرمانده کل سپاه در دوران دفاع مقدس و وزیر دفاع به میزبانی نیروی انتظامی برگزار شد.
کد خبر: ۲۴۷۷۳۴
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۲ - 15July 2017
جلسه انتقال فرهنگ و تجارب دفاع مقدس و مقاومت اسلامی برگزار شد
به گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، سردار «محسن رضايی» دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و فرمانده کل سپاه در دوران دفاع مقدس در جلسه انتقال فرهنگ و تجارب دفاع مقدس و مقاومت اسلامی، با تاکيد بر دستور مقام معظم رهبری مبنی بر پيگيری انتقال تجربيات، گفت: جمع آوری، تدوين و آموزش تجارب دوران هشت سال دفاع مقدس در همه ابعاد مهندسی، لجستيکی و ... جزو دستور کار کميته‌های تخصصي قرارگاه انتقال فرهنگ و تجارب دفاع مقدس و مقاومت اسلامی است.

وی با اشاره به استفاده تمام دنيا از ظرفيت تجربيات تاريخی خود در زمينه دفاع و مقاومت، گفت: ايران سرمايه‌هايی گران‌بها در زمينه فرهنگ و دفاع مقدس و انقلاب اسلامی دارد؛ فلسفه و انگيزه اصلی کار اين قرارگاه، استفاده از اين سرمايه‌ها و توليد دانش تجربی جنگ است.

در ادامه این جلسه، سردار «هادی مراد پيری» دبير قرارگاه انتقال فرهنگ و تجارب دفاع مقدس و مقاومت اسلامي پس از ارائه گزارش به تشکیل 11 کمیته در این قرارگاه اشاره و بیان کرد: کمیته «نقش نيروی انتظامی در هشت سال دفاع مقدس» به مسئوليت سردار «حسين اشتری» فرمانده ناجا، از جمله کميته‌های يازده گانه قرارگاه است.

وی درباره اقدامات آينده اين کميته‌ها، گفت: برگزاری منظم جلسات و نشست‌های تخصصی و نیز برقراری ارتباط و گسترش تعامل با سازمان‌ها و نهادهای مرتبط با دفاع مقدس، از جمله برنامه‌های آتي اين قرارگاه است.

سردار «حسين دهقان» وزير دفاع و پشتيباني نيروهای مسلح، در خصوص استفاده از دانش تجربي جنگ، از آمادگی دانشگاه مالک اشتر برای همکاری با قرارگاه انتقال تجربیات خبر داد و خاطرنشان کرد: اين عمل شايسته را در خدمتگزاری برای پيروزی ملت، پشتيبانی و کاربردی خواهد کرد چرا که دانش تجربی جنگ حاصل سرمايه هشت سال دفاع مقدس است که در اختيار آيندگان قرار می‌گيرد.

در ادامه نيز سردار «محسن رفيق دوست»، با بيان خاطراتي از دوران دفاع مقدس، عامل اصلی موفقيت را اعتماد و برادری نيروهای رزمنده دانست و افزود: علم تجارب جنگی قابل انتقال به آيندگان است چرا که اين علم در دنيا روز به روز در حال پيشرفت است و انتقال آن به جوان‌ها امری بسيار خوب و اثرگذار خواهد بود.

در پايان جلسه طبيبی دبير شورای عالی و رئيس سازمان نشر معارف و تجارب انتظامي و دفاع مقدس ناجا، به عنوان دبير کميته نقش نيروی انتظامی در هشت سال دفاع مقدس، از آمادگی همه جانبه ناجا در پيشبرد اهداف قرارگاه انتقال فرهنگ و تجارب دفاع مقدس و مقاومت اسلامی خبر داد و از تلاش‌های همه فرماندهان و پيشکسوتانی که با روحيه‌ای جهادی در اين مهم گام برداشتند، تشکر کرد.
 
انتهای پیام/211
نظر شما
پربیننده ها