دبیرکل مقاومت اسلامی نجباء:‌

خطر بازگشت داعش با عناوین جدید وجود دارد/ حاج قاسم سلیمانی سرباز بزرگ اسلام است

شیخ اکرم کعبی ضمن رد نسبت دادن هر نوع ادعای فرقه‌گرایی به حشد الشعبی گفت: این گروه مردمی متعلق به تمام مردم عراق است.
کد خبر: ۲۴۷۷۳۵
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۲ - 15July 2017
حشد شعبی متعلق به تمام مردم عراق است
به گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، شیخ اکرم ‌الکعبی، دبیرکل مقاومت اسلامی نُجَباء در گفت‌وگویی با روزنامه اطلاعات تأکید می‌کند که توطئه‌های ننگین خاورمیانه برای تحقق اهداف مثلث شوم آمریکایی ــ انگلیسی ــ اسراییلی است و هدف آمریکا در شرایط کنونی، اشغال غیرمستقیم عراق است. وی می‌گوید که آمریکا به‌دنبال به وجود آوردن گروهی همانند «دموکرات‌های سوریه» در عراق است، گروهی که به‌گفته دبیرکل مقاومت اسلامی نَُجَباء، قربانی نقشه‌های آمریکا در سوریه است. وی تصریح می‌کند که با وجود آمریکا در منطقه، خطر بازگشت داعش با عناوین جدید وجود دارد.

مشروح این مصاحبه را در ادامه می‌خوانید:

 پشت پرده تحرکات اخیر آمریکا و هم‌پیمانانش در عراق و سوریه چیست؟

 بسم الله الرحمن الرحيم والصلاة والسلام على رسول الهدى محمد واله الميامين. 

ما در گذشته بارها تاکید کردیم که حضور آمریکا در منطقه برای حمایت از تروریسم و مدیریت این گروه وحشی در راستای منافع رژیم صهیونیستی، اهداف استعماری آمریکا، فرسایش منابع اقتصادی، کشتار انسان‌های بی‌گناه، تخریب شهرها، به جهالت کشاندن ملت‌های منطقه و ایجاد انحراف فکری و عقیدتی است.

به طور کلی، توطئه‌های ننگین موجود در خاورمیانه برای تحقق اهداف مثلث شوم آمریکایی ــ انگلیسی ــ اسراییلی است.  

گواه بر آنچه ذکر شد، اصرار آمریکا بر استقرار سربازان آمریکایی و وطن فروشان هم‌پیمان‌شان در مرز عراق و سوریه است تا منطقه‌ای حایل بین عراق و سوریه ایجاد کنند؛ لذا از رسیدن نیروهای مقاومت به این مناطق ممانعت کرده و حمایت خود را از گروه‌های تروریستی و کشورهای تابع آن که به نمایندگی از اسراییل در سوریه می‌جنگند، ادامه می‌دهد.

آمریکا با پشتیبانی از نیروهای دموکراتیک سوریه، خود تصمیم گیرنده اصلی برای فعالیت‌های این گروه است.

دموکرات‌های سوری تمام خواسته‌های آمریکا را در جهت تحقق هدف نهایی خود که همان ایجاد کشور کردستان است، بدون هیچ اعتراضی اجرا می‌کنند.

آمریکا همواره دروغ‌گویی مشهور و خیانت و فریب را سرلوحه کار خود قرار داده است. همه کسانی که مزدور آمریکا و اسراییل بودند سرانجام پشیمان شدند و در نهایت، این خود آمریکا بود که حکومت‌های آنان را ساقط کرد و همه قراردادهایش با آنان را زیر پا گذاشت؛ صدام و امثال او مصادیق این سخن هستند.

هدف آمریکا از استقرار نیروهای خود در مرز عراق و سوریه این است که دولت عراق را مجبور کند تا موصل و الانبار و صلاح الدین زیر نظر مستشاران این کشور مستکبر اداره شوند. آنان می‌خواهند عراق را به صورت غیرمستقیم اشغال کنند و آمریکا در این راستا، مزدورانی که قبلاً بخش‌هایی از عراق را به گروه تروریستی تکفیری داعش تسلیم کردند را آموزش می‌دهد تا امنیت این شهرها را به آن‌ها واگذار کند و اتفاقی همانند سوریه و نیروهای دموکراتیک آن کشور، در عراق به وجود آورد.

در هر صورت، آمریکا به دنبال اداره این مناطق توسط مزدورانی از عراق و سوریه است که میهن خود را به آمریکا فروخته و اهداف استعماری آمریکا را پیگیری می‌کنند.

البته با وجود آمریکا، خطر بازگشت داعش با عناوین جدید به منطقه وجود دارد.

موضع مقاومت اسلامی نُجَباء در خصوص گروه دموکراتیک سوریه که تحت حمایت آمریکایی‌ها است را بیان کنید.

نیروهای دموکراتیک سوریه بخشی از طرح آمریکا برای ایجاد منطقه حایل بین سوریه و عراق است ولی در واقع آن‌ها قربانی این طرح هستند زیرا بسیار واضح است که آن‌ها به خواسته‌های خود نخواهند رسید و پشیمان خواهند شد. روزی می‌رسد که آمریکا نقاب از چهره بر خواهد کشید و واقعیت پلید خود را به آنان نشان خواهد داد و در آن روز تمام آروزهای آنان به باد خواهد رفت.

با توجه به اينكه دولت و مجلس عراق، سازمان بسیج مردمی (حشد الشعبی) را به رسمیت شناخته‌اند، شما چه راهکاری برای مقابله با کسانی که حشد را به ترویج طائفه‌گری متهم می‌کنند، دارید؟

بسیار واضح است که اتهام زنی به حشد شعبی از کینه و نگرانی کسانی سرچشمه می‌گیرد که از آزادی مناطق عراق توسط این رزمندگان بسیجی ناراحت‌اند ولی تاریخ پیروزی‌های افتخار آمیز حشد شعبی را به قلم طلا ثبت خواهد کرد.

متهم کنندگان حشد به طائفه‌گری، بر داعش می‌گریند و هدف آن‌ها ضربه زدن به نیروهایی است که معادلات جنگ را عوض و طرح داعشی آنان را از ریشه قطع کرده‌اند.

رزمندگان بسیج مردمی هیچگاه طائفه‌گرا یا قومیت‌گرا نبوده‌اند، بلکه همواره به دنبال تحقق عراق یکپارچه بوده‌اند. همه اقلیات از جمله شیعه، سنی، مسیحی و غیره در حشد شعبی عضو هستند ولی طبیعی است که اکثریت حشد شعبی از شیعیان باشند، چراکه شیعیان اکثریت عراق را تشکیل می‌دهند و به این صورت، حشد شعبی نماینده همه عراقی‌ها از هر دین و نژادی است و تمام ادیان و مذاهب برای این سازمان مورد احترام هستند.

ما از همان ابتدا به این خطرها اشراف کامل و بر مشارکت همه عراقی‌ها در عملیات آزادسازی مناطق اشغالی اصرار داشتیم، به همین دلیل گردان‌هایی از برادران اهل‌سنت اهلِ تکریت و الانبار و موصل در نُجَباء تشکیل شد که در حال حاضر دوشادوش برادران شیعه خود از اهالی جنوب عراق، در برابر داعش مبارزه می‌کنند.

ما همچنین اصرار داشتیم که فعالیت‌های انسان دوستانه به موازات عملیات نظامی صورت بپذیرد و بدین ترتیب، از رزمندگان اهل همان مناطق که تحت فرماندهی مقاومت اسلامی نُجَباء بودند؛ بهره فراوان بردیم چراکه آنان مناطق خود را بهتر از دیگران می‌شناختند و همه این فعالیت‌ها در راستای مقابله با تهمت‌ زدن‌ها و دروغ پراکنی‌ها علیه حشد شعبی بود.

نقاط تمرکز حشد شعبی به ویژه نُجَباء در عراق کجاست؟

رزمندگان حشد شعبی و همچنین مقاومت اسلامی نُجَباء در تمام شهرهای عراق حضور دارند که می‌توان گقت که به طور گسترده در همه مناطق عراق از جنوب تا شمال آن منتشر شده‌اند و در همه مناطق عملیاتی حضور فعال دارند.

نقش مستشاری ایران به ویژه سردار سرلشکر حاج قاسم سلیمانی در عراق را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

در ابتدا باید تشکر ویژه‌ای از ملت ایران و مقام معظم رهبری به خاطر پشتبانی از ملت عراق و سوریه و دفاع از مقدسات و انسانیت و همچنین مبارزه با تروریسم داشته باشم.

حاج قاسم سلیمانی سرباز بزرگ اسلام است و مستشاران ایرانی نقش بزرگ و ویژه‌ای در مقابله با هجوم وحشیانه تروریسم و مبارزه با طرح مدیریت این نبیان شوم از سوی آمریکا در منطقه داشتند.

حاج قاسم و همرزمانش از ابتدای شروع عملیات در مرزهای بغداد و کربلا، نقش اصلی و بی‌بدیلی در برنامه ریزی، نظارت، مدیریت عملیات و انتقال تجربه ایفا کردند. همچنین حضور آنان اثر معنوی حسینی داشت، چراکه فرماندهان مومن، مکتبی و متدین با تمام تواضع در جبهه‌های مقدم جنگ حضور پیدا کردند و وجهه وحشتناکی که داعش از خود به تصویر کشیده بود و رسانه‌های غربی آن را برای شکست روحیه مجاهدین ترویج دادند؛ هیچ ترسی در دل آنان ایجاد نکرد.

حضور این فرماندهان در کنار برادران عراقی خود در جبهه‌های نبرد در حالی باعث تقویت روحیه همه نیروهای حاضر در میدان نبرد بود که برای آمریکا و نقشه‌ها و هم‌پیمانان و داعش آمریکایی هیچ ارزشی قائل نبودند.

هدف استقرار نیروهای نُجَباء در مرز عراق وسوریه چیست؟

هدف ما از این امر، منع آمریکا از تحقق نقشه‌هایش در راستای ایجاد منطقه پرواز ممنوع و اشغال مرزهای عراق و سوریه است و در این راستا باید نیروهای ما در کنار برادرانشان حضور داشته باشند و آمادگی کامل را برای مقابله با نقشه‌های استعماری آمریکا در این مناطق کسب کنند.

طرح حشد شعبی برای آزادسازی شهر تلعفر چیست؟

حشد شعبی از ماه‌ها قبل طرح کاملی برای آزادسازی تلعفر داشت و همچنین مقدمات لازم را برای تحقق این امر مهیا کرده بود ولی دخالت‌های آمریکا، ترکیه، سایر کشورهایی که از وجود داعش سود می‌برند و سیاستمداران مزدورشان در عراق باعث به تاخیر افتادن عملیات آزادسازی این شهر شد و تا الان نیز منتظر دستور آقای «حیدر العبادی» فرمانده کل نیروهای مسلح عراق هستیم.

چرا دولت عراق با شرکت نیروهای حشد شعبی در عملیات آزادسازی شهر موصل مخالفت کرد؟

این امر با فشارهای آمریکا اتفاق افتاد زیرا آنان می‌دانستند که حضور این رزمندگان، نقشه‌های آنان را به شکست می‌کشاند ولی اصرار ما و همچنین دستور نخست وزیر عراق باعث شد که حشد شعبی بخش مهم آزادسازی موصل را محقق کند. مهم این است با وجود اینکه حشد شعبی وارد مرکز شهر موصل نشد ولی مناطق زیادی را در اطراف موصل آزاد کرد و در محاصره داعش در این شهر و تضعیف روحیه آنان و فرسایش نیروهایشان نقش مهمی را ایفا نمود. و لذا عملیات آزادسازی موصل توسط همه نیروهای مسلح عراق از ارتش گرفته تا پلیس و حشد شعبی و غیره صورت گرفت.

در آینده نزدیک جنگ علیه داعش به پایان می‌رسد و مرحله بازسازی مناطق جنگ زده آغاز می‌شود، آیا حشد شعبی در این مرحله نیز به دنبال ایفای نقش است؟

این امر مرتبط با تصمیم دولت عراق است که آیا دولت تصمیم دارد نقش حشد شعبی در عراق فقط امنیتی و نظامی باقی بماند و یا اینکه ماموریت‌های دیگری همچون بازسازی مناطق آزادشده را نیز به آن واگذار خواهد کرد.

فرماندهان حشد شعبی چندین بار از ارسال کمک‌های آمریکا برای داعش خبر دادند، این اخبار تا چه حد صحت دارد؟ آیا مقاومت اسلامی نُجَباء از دولت عراق درخواست فشار بر آمریکا در راستای توقف پشتیبانی از داعش را داشته است؟

مستندات و ویدیوهایی داریم که ثابت می‌کند هواپیماهای آمریکایی سلاح و وسایل  مورد نیاز را برای نیروهای محاصره شده داعش ارسال می‌کنند تا قدرت آن‌ها را برای مقابله با نیروهای عراقی افزایش دهند و این امر ارتباط آمریکا با ایجاد تروریسم را ثابت می‌کند.

آمریکا در ظاهر ادعای مبارزه با داعش را دارد ولی در واقع برای تضعیف نیروهای عراقی به آن‌ها کمک می‌کند.

ما بارها از دولت عراق خواستیم در برابر این نیروهای استعمارگر که چیزی جز شر، تخریب شهرها و زیرساخت‌ها را برای عراق به ارمغان نیاوردند؛ موضع واضحی را اتخاذ کند.

در حال حاضر نقش منفی آمریکا در تمام عملیات آزادسازی ثابت شده است و در این راستا ما باز هم از سیاستمدران و دولت عراق می‌خواهیم تا با اتخاذ موضعی صحیح دستور اخراج نیروهای آمریکایی از عراق را صادر کنند، زیرا نیازی به این دروغگویان فریبکار نداریم.

ما به مستشاران خرابکار آمریکایی نیازی نداریم و باید به سرعت کشور ما را ترک کنند زیرا عراق با وجود نیروهای نظامی خود بسیار قدرتمند و توانا شده است. گروه‌های نظامی عراق با وجود کارشکنی آمریکایی‌ها و برخی سیاستمداران وطن فروش توانستند داعش را شکست دهند.

ما امروز با افتخار اعلام می‌کنیم که نیروهای مسلح عراق توانایی ایجاد امنیت کامل کشور و پایان دادن به تروریسم را دارند.

انتهای پیام/ 421
نظر شما
پربیننده ها