وصیت‌نامه شهید «مسعود آذری»؛

با پشتکار و درس‌خواندن، کشور را از دست ابرقدرت‌ها وارهانید

شهید آذری در وصیت‌نامه خود آورده است: وصیتم به برادران و خواهران عزیزم این است که با پشتکار زیاد در درس خواندن باعث این شوند که از وابستگی ما به ابرقدرت‌ها رهانیده شویم و باعث استقلال در تمام زمینه‌ها شویم.
کد خبر: ۲۴۷۷۴۱
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۳ - 15July 2017
به گزارش خبرنگار ساجد، شهید «مسعود آذری» در 14 آذر 1322 در تهران چشم به جهان گشود. وی با آغاز جنگ تحمیلی عازم جبهه شد و سرانجام 17 دی 1362 در سقز به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
 
تصویر وصیت‌نامه شهید «مسعود آذری»
 
تاکید یک شهید به درس خواندن برای رهایی از استکباران
«بسم الله الرحمن الرحیم
 
ولا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون. فرحین بما آتیهم الله من فضله و یستبشرون بالذین لم یلحقوا بهم من خلفهم الاخوف علیهم ولا هم یحزنون. یستبشرون بنعمته من الله و فضل و ان الله لا یضیع اجر المومنین. (سوره آل عمران آیه 169 تا 171)
 
ای پیامبر، هرگز گمان مبر آن‌ها که در راه خدا کشته شدند مردگانند، بلکه آن‌ها زنده‌اند و نزد پروردگارشان روزی داده می‌شوند. آن‌ها به خاطر نعمت‌های فراوانی که خداوند از فضل خود به آن‌ها بخشیده است؛ خوشحالند و به خاطر کسانی که بعد از آن‌ها به آنان پیوسته‌اند که نه ترسی بر آن‌هاست و غمی نخواهند داشت.
 
با درود به روان پاک تمام شهدای راه اسلام و با درود به روان پاک تمام شهیدان زنده اسلام که یادآور شهیدان از دست رفته هستند و با درود به امام امت، خمینی بت شکن که بت‌های شرق و غرب را یکی پس از دیگری در هم فرو می‌ریزد؛ و با درود به پدر و مادر عزیزم اکنون که به آرزوی دیرینه خود که همانا شهادت در راه خدا و پیوستن به معبود است در این راه قدم گذاشته و امیدوارم که شما نیز در این حال با من سهیم شوید و بدانید که من فقط به خاطر خدا و پیوستن به معبود در این راه قدم برداشته‌ام، امیدوارم که شما ادامه دهنده راه شهیدان باشید که همانا این بهترین راه‌هاست.
 
لحظه‌ای از یاد خدا غافل نشوید که غافل شدن از یاد خدا باعث انحراف می‌شود. وصیتم به برادران و خواهران عزیزم اینست که با پشتکار و زیاد در درس خواندن باعث این شوند که از وابستگی ما به ابر قدرت‌ها رهانیده شویم و باعث استقلال در تمام زمینه‌ها شویم که این فقط در سایه احکام عالیه اسلام عزیز امکان پذیر است.
 
برادر عزیزم محسن تو که اکنون درس می‌خوانی و در سنگر مدرسه فعالیت می‌کنی سعی در شناخت و نابودی منافقین برآید که منافقین از کفار بدترند. مادر عزیزم از تو می‌خواهم که یاد آری کربلای حسین را که طفل شش ماهه‌اش را داد، ما طفل در رحم مادر داده‌ایم. حسین، جوان 18 ساله‌اش را داد ما جوان‌ها داد ما جوان‌ها داده‌ایم که رهروان راه حسین بوده‌اند و چون حسین ظلم را نپذیرفت و مراسم حج را رها کرد و به جنگ با یزید پرداخت ما چون حسین ظلم را نپذیرفته و با یزیدان زمان به جنگ پرداختیم و برای احیا کردن اسلام جوان‌ها خواهیم داد. در اخر دست همه شما را می‌بوسم و از شما تقاضا دارم که برای آزادی ملت‌های مستضعف از زیر دست استثمارگران شرق و غرب تلاش کنند که خدا شما را یاری کند.
 
والسلام علکیم و رحمه الله و برکاته
مسعود آذری»
 
انتهای پیام/ 111
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار