مسابقات ارتش‌های جهان-1/ کوه‌مرئی در گفت‌و‌گو با دفاع پرس عنوان کرد؛

شرکت ایران با 16 تیم در مسابقات نظامی جام دوستی 2017 روسیه

سرپرست تیم‌های اعزامی نیروهای مسلح کشورمان به مسابقات جام دوستی روسیه گفت: امسال ایران با 16 تیم در مسابقات نظامی جام دوستی 2017 روسیه حضور دارد، که از سپاه تیم‌هایی مانند نفربر زرهی، ادوات، توپخانه و هوابرد و از ارتش هم تیم‌هایی مانند کوهستان و تک‌تیرانداز شرکت می‌کنند.
کد خبر: ۲۴۷۷۵۳
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۳ - 15July 2017
شرکت ایران با 16 تیم در مسابقات نظامی جام دوستی 2017 روسیهسردار «خسرو کوه‌مرئی» سرپرست تیم‌های اعزامی نیروهای مسلح کشورمان به مسابقات بین‌المللی نظامی جام دوستی 2017 روسیه در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، درباره این مسابقات اظهار داشت: بنیان‌گذار مسابقات نظامی جام دوستی روسیه است، که از سال 2011 این مسابقات را با مسابقه تانک، نفربر و توپخانه آغاز کرده و به تدریج آن را گسترش داده است، تا اینکه اکنون این مسابقات در 23 رشته نظامی برگزار می‌شود.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران از سال 2016 در این مسابقات که در روسیه و قزاقستان برگزار شد، شرکت کرد و در این مسابقات تیم‌های مشترک سپاه و ارتش حضور یافتند و بین 18 تیمی که از کشورهای مختلف آمده بودند، ایران مقام پنجم را کسب کرد؛ این در حالی بود که برای اولین بار در این مسابقات شرکت می‌کرد.

سردار کوه‌مرئی ادامه داد: سال گذشته در حالی در این مسابقات شرکت کردیم که نسبت به برخی تجهیزات و پیست‌های مسابقه آگاهی نداشتیم؛ به همین خاطر بعد از اتمام مسابقات به تدریج در حال احداث این پیست‌ها در کشورمان هستیم.

وی همچنین اضافه کرد: کشورهای قزاقزستان، روسیه و چین کشورهایی هستند که 23 رشته از مسابقات بین‌المللی نظامی جام دوستی 2017 روسیه در آن‌ها برگزار می‌شود؛ البته هر یک از این کشورها میزبانی تعدادی از مسابقات را بر عهده دارند، به عنوان مثال تیم‌های هوابرد، نفربر، «ش.م.ه» و توپخانه در چین، تیم‌های ادوات و تک تیرانداز در قزاقستان و تیم‌های کوهستان، تانک و تیم‌های دیگر در روسیه به میدان می‌روند.

سرپرست تیم‌های اعزامی نیروهای مسلح کشورمان درباره علت نامگذاری این مسابقات به مسابقات نظامی جام دوستی روسیه، بیان داشت: روسیه در سال 2015 اعلام کرد هر کشوری که توانایی برگزاری این مسابقات را دارد اطلاع دهد تا تعدادی از رشته‌های نظامی در کشور درخواست کننده، برگزار شود؛ به همین خاطر کشورهای چین و قزاقستان اعلام آمادگی کردند و میزبانی برخی رشته‌ها را هم بر عهده گرفتند.

وی با اشاره به اینکه امسال هفتمین سال برگزاری این مسابقات است، عنوان کرد: تیم‌های شرکت کننده کشورمان تجربیاتی که از دوره قبل کسب کرده بودند را امسال از آن بهره می‌برند و با آمادگی بیشتر پای در میدان مسابقات نظامی می‌گذارند.

سردار کوه‌مرئی در ادامه تصریح کرد: امسال ایران با 16 تیم در این مسابقات حضور دارد که از سپاه تیم‌هایی مانند نفربر زرهی، ادوات، توپخانه و هوابرد و از ارتش هم تیم‌هایی مانند کوهستان، تک تیر انداز و استفاده از سگ‌های تربیت شده شرکت می‌کنند.

وی با بیان اینکه فرماندهان کل سپاه و ارتش جلساتی را داشتند تا بتوانیم شبیه این مسابقات را در سطح کشورمان هم برگزار کنیم تا بهترین‌ها برای این مسابقات اعزام شوند، گفت: این مسابقات 23 روز طول می‌کشد که از پذیرش تیم‌ها شروع می‌شود و با تمرین قلق گیری ادامه می‌یابد و سپس با انجام مسابقات مرحله مقدماتی و نیمه نهایی و نهایی به پایان می‌رسد؛ در مرحله مقدماتی رقابت‌ها بین 18 کشور خواهد بود که از این تعداد 12 کشور در مرحله نیمه نهایی و 4 کشور هم به مرحله پایانی راه می‌یابند.

سرپرست تیم‌های اعزامی نیروهای مسلح کشورمان در ادامه اظهار داشت: رقیب‌های اصلی ایران در سال گذشته روسیه، قزاقستان، بلاروس، ونزوئلا، هند و آذربایجان بودند و برای امسال چون ارزریابی‌ها کامل نیست نمی‌توان اظهار نظر دقیقی در این رابطه انجام داد.

وی با اشاره به اینکه تیم‌ها در دو مرحله و طی تاریخ‌های 25 و 29 تیر اعزام می‌شوند، درباره استفاده از تجهیزات کشورهای میزبان تاکید کرد: کشور میزبان متعهد شده سلاح و تجهیزات مورد نیاز برای این مسابقات را در اختیار تیم‌ها قرار دهد اما برخی کشورها ممکن است با سلاح و تجهیزاتی که کشور میزبان در اختیار قرار می‌دهد آشنایی نداشته باشند لذا سلاح و تجهیزات بومی خود را می‌برند؛ البته این امر مستلزم پیش بینی‌های لازم است زیرا ترانسفر و جابجایی ادوات و تجهیزات نظامی کار بسیار مشکلی است.

سردار کوه‌مرئی همچنین اضافه کرد: تانک و نفربرهایی که در اختیار ما قرار می‌گیرد، تجهیزاتی است که در ایران وجود ندارد با این حال تیم‌های کشورمان سعی می‌کنند با همین مدت زمان کمی که ادوات نظامی برای تمرین و قلق گیری در اختیار ما قرار می‌گیرد، بتوانند رکورد زده و مقام بیاورند.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار