دفاع پرس گزارش می‌دهد؛

خیزش دوباره ملت فلسطین/ انتفاضه قدس زنده است

عملیات استشهادی جدید در قدس اشغالی به خوبی نشان می‌دهد که مبارزه ملت فلسطین علیه اشغالگران طی انتفاضه قدس، متوقف نخواهد شد.
کد خبر: ۲۴۷۷۶۴
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۸ - 15July 2017
به گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع پرس، روز گذشته عملیاتی شهادت‌طلبانه توسط سه جوان مبارز فلسطینی علیه نظامیان اشغالگر صهیونیست در محوطه مسجدالاقصی صورت گرفت. در این درگیری 2 تن از نظامیان صهیونیست به هلاکت رسیدند و هر سه جوان فلسطینی نیز شهید شدند.
 
واکنش رژیم صهیونیستی نسبت به این عملیات، همانطور که پیش‌بینی می‌شد، بسیار خشمگینانه بود. «نیر برکات» شهردار قدس اشغالی در محکومیت این عملیات مدعی شد که عملیات استشهادی سه جوان فلسطینی عبور از تمام خطوط قرمز اسرائیل بود!
 
رژیم صهیونیستی همزمان با این عملیات، ورود به مسجدالاقصی را برای فلسطینیان ممنوع کرد. در پی درگیری‌هایی که میان معترضان با نظامیان اشغالگر رخ داد، بیش از 20 تن از فلسطینی‌ها زخمی شدند.
 
با شهادت سه مبارز جوان فلسطینی، تعداد شهدای انتفاضه سوم (انتفاضه قدس) به 336 نفر رسید.
 
رژیم اشغالگر قدس حتی با گسترش فشار امنیتی نتوانسته است، موج عملیات جوانان شهادت‌طلب در کرانه باختری بویژه شهر اشغالی بیت‌المقدس را خاموش کند. نزدیک به 2 سال از آغاز انتفاضه قدس می‌گذرد، اما جوانان فلسطینی، بدون توجه به هویت حزبی، سازمانی و بدون داشتن دستور از سوی هیچ یک از گروه‌های مبارز، به شکل خودجوش اقدام به حمله به نظامیان صهیونیست کردند.
 
خیزش دوباره ملت فلسطین/ انتفاضه قدس زنده است 
تفاوت حمله اخیر با دیگر حملات اجرا شده علیه نظامیان صهیونیست در 2 چیز است:
 
1- عملیات اخیر بر خلاف بیشتر عملیات‌ها، که در نقاط شهری یا جاده‌ای اجرا می‌شد، در داخل مسجدالاقصی علیه نظامیان اشغالگر به اجرا درآمد.
 
2- جوانان فلسطینی طی این عملیات از سلاح‌های گرم (مانند کلت) علیه نظامیان صهیونیست استفاده کردند. شهادت‌طلبان فلسطینی در بیشتر عملیات‌های گذشته از سلاح سرد نظیر چاقو یا وسایل نقلیه نظیر اتومبیل شخصی و کامیون استفاده می‌کردند.
 
واکنش صهیونیست‌ها از اظهارات شهردار قدس و حضور گسترده نظامیان در مسجدالاقصی فراتر رفت. یکی از نمایندگان پارلمان رژیم اشغالگر قدس (کنست) در اظهارنظری فوری، خواستار بستن مسجدالاقصی بر روی مسلمانان و فلسطینی‌ها تا مدتی طولانی شد. او میزان این مدت طولانی را ذکر نکرد.
 
عملیات‌ دیروز همزمان با مسابقه دولت‌های عربی و برخی چهره‌های مسلمان در گسترش روابط با اشغالگران شهر مقدس ادیان ابراهیمی است. 
 
درحالی‌که دولت‌های عربی خلیج فارس به جای مبارزه با رژیم صهیونیستی، نوک پیکان خود را به سمت قطر و یمن گرفته‌اند و خواهان اخراج اعضای حماس از این قطر و تسلیم ملت یمن در برابر ائتلاف سعودی شده‌اند، ملت فلسطین همچنان به مبارزات خود طی سومین انتفاضه علیه اسرائیل ادامه می‌دهد و خواهان بدست آوردن دوباره حقوق مشروع خود است.
 
خیزش دوباره ملت فلسطین/ انتفاضه قدس زنده است 
با توجه به ادامه روند مبارزات ملت فلسطین، گروه‌های فلسطینی باید با کنار گذاشتن مصلحت‌اندیشی و دفاع از آزادی تمام سرزمین فلسطین، از دریای مدیترانه تا رود اردن و از رأس الناقوره تا ایلات، وفادارای خود به آرمان‌های مردم مبارزی که طی انتفاضه سوم به شهادت رسیدند را در میدان عمل به نمایش بگذارند.
 
انتهای پیام/ 421
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار